Na ponovljeni postupak davanja koncesije na Zagreb Deep Sea kontejnerskom terminalu u luci Rijeka prispjela je ponuda konzorcija APM Terminals/Enna Logic, koji u prve dvije godine poslovanja jamči promet od milijun kontejnerskih jedinica (TEU), potvrđeno je Hini iz Lučke uprave Rijeka.
APM Terminals je tvrtka kontejnerskog brodara A.P. Moller - Maersk, a Enna Logic je domaća tvrtka u sastavu PPD grupe.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković ocijenio je da je riječ o kvalitetnoj ponudi jednog od najvećih svjetskih lučkih i terminalskih operatera za teret i kontejnerske usluge u pomorskom prometu.
"Sada očekujemo da koncesionar novi terminal što prije stavi funkciju, čime će Rijeka, zajedno s punim kapacitetom kontejnerskog terminala na Brajdici, koja je prošle godine ostvarila povijesni rezultat od preko 300 tisuća TEU-a, kroz nekoliko godina imati veći kontejnerski promet nego slovenska luka Kopar", rekao je Butković u izjavi koju prenosi Ministarstvo.
Butković je naveo da će, pridodaju li se li tome ulaganja koja se provode u luci, ali i na cestovnom i željezničkom povezivanju, luka Rijeka u sljedećih nekoliko godina s pravom postati najveće intermodalno središte u ovom dijelu Europe i vodeća luka za kontejnerski promet u Sjevernom Jadranu.
Prema podacima iz elektroničkog oglasnika javne nabave, ponuda konzorcija APM Terminals/Enna Logic uključuje zajamčeni kontejnerski promet u prvom dvogodišnjem razdoblju od milijun kontejnerskih jedinica (TEU) te zajamčeni kontejnerski promet od 500 tisuća TEU na godinu tijekom sljedećih osam godina.
Novi postupak davanja koncesije za razvoj i gospodarsko korištenje Zagreb Deep Sea kontejnerskim terminalom u luci Rijeka počeo je u ožujku, a koncesija se daje na razdoblje od 50 godina.
Stalni dio koncesijske naknade iznosi dva milijuna eura godišnje, dok promjenjivi dio koncesijske naknade iznosi šest, pet ili četiri posto od bruto godišnjeg prihoda terminala, ovisno o ostvarenim prihodima.
Faze izgradnje i opremanja Zagreb Deep Sea kontejnerskog terminala jesu: Faza 1 i 1A ili izgradnja 400 metara obalnog zida sa zaobaljem, što je napravio davatelj koncesije, dok budući koncesionar treba financirati i izvesti radove proširenja skladišnih površina prema kopnenom dijelu terminala, postaviti preostale instalacije, izgraditi potrebnu lučku nadgradnju te nabaviti i instalirati odgovarajuću opremu.
Faza 2 predstavlja izgradnju produžetka od 280 metara obalnog zida sa zaobaljem te opremanje potrebnom opremom i infrastrukturom, što je obveza koncesionara.
Faza 3 obuhvaća izgradnju produžetka od daljnjih 320 metara obalnog zida sa zaobaljem, na području koje se nalazi do područja Faze 2, te opremanje potrebnom opremom i infrastrukturom, što je opcija budućeg koncesionara kada i ako se za to ispune svi zakonom propisani uvjeti.
U ponovljenom natječaju primijenjen je kriterij ekonomski najpovoljnije ponude na osnovi zajamčenog kontejnerskog prometa (90 posto) i komercijalne strategije (10 posto).
Na prethodni, poništeni međunarodni natječaj Lučke uprave Rijeka za koncesiju na Zagreb Deep Sea terminalu lani u ožujku su bile prispjele dvije ponude.
Ponudu je dostavila zajednica natjecatelja koju čine kineske tvrtke Ningbo Zhoushan Port Company Limited, Tianjin Port Overseas Holding Limited i China Road and Bridge Corporation te zajednica natjecatelja u kojoj su nizozemska tvrtka APM Terminals i hrvatska tvrtka Enna Logic.
Novi kontejnerski terminal Zagreb Deep Sea je najveći kapitalni projekt koji je realiziran u okviru Rijeka Gateway projekta obnove riječkog prometnog pravca. Nalazi se na zapadnom dijelu riječkog lučkog bazena, a konkurentnost mu povećava dubina mora od 20 metara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....