StoryEditorOCM

kontejnerska lukaRiječki terminal postaje Maerskovo strateško mjesto na Jadranu: ‘Bit ćemo najbliža točka za ulazak s Dalekog istoka na europsko kopno‘

Piše OM
8. srpnja 2021. - 12:57

Nakon dugotrajnog i zahtjevnog procesa, konačno je odabran koncesionar za novoigrađeni kontejnerski terminal Zagrebačka obala u riječkoj luci. Nizozemski APM jedan je od najvećih operatera terminala na svijetu. Novi terminal počet će s radom 1. siječnja 2024. Bit će zaposleno 300 mladih stručnjaka, a riječka luka repozicionira svoj položaj na Sjevernom Jadranu, piše HRT.

APM terminals posluje na svih pet kontinenata i ima 80 kontejnerskih terminala. To je partner-koncesionar koji jamči punu zaposlenost Zagrebačke obale.

- Garantira 2 milijuna eura fiksne godišnje naknade. Znači za 50 godina to jer 100 milijuna eura. Garantira promet od milijun kontejnera što je prihod novog terminala od milijardu i pol kuna godišnje, navodi ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa.

Koncesionar APM je u vlasništvu najvećega kontejnerskog brodara danskog Merska. Time riječki terminal postaje njihova strateška točka na Jadranu.

- Ima prednost blizine tržišta Srednje Europe. Povezanost, kako cestovna tako i željeznička, te skraćivanje vremena putovanja s Dalekog istoka do Europe, objasnio je generalni direktor Maerska za istočni Jadran Ivić Vodopija. 

Na terminalu će posao naći više od 300 mladih stručnjaka. Do 2024. bit će gotova spojna prometnica D-403 i multifunkcionalni željeznički terminal. Velike su to stvari za Rijeku.

- Rijeka postaje prva kontejnerska luka na Sjevernom Jadranu. Ona se pozicionira, partneri je prate. Zaposlit ćemo kompletni prometni pravac, željeznice, kamionski prijevoz. Mi postajemo najbliža točka za ulazak s Dalekog istoka na europsko kopno, rekao je Vukorepa.

- Smatram da cijeli Adriatik treba biti izuzetno konkurentan prema sjevernim lukama, prema Grčkoj i Pireju. Svakako će i Rijeka biti konkurentna, ističe Vodopija.

Koncesinar ima i obvezu produžiti terminal za dodatnih 280 metara. Time će se godišnji promet zaokružiti na milijun kontejnera, a Rijeka će se vratiti na kartu prepoznatljivih svjetskih luka, piše HRT.

28. studeni 2024 18:20