Nezavisni sindikat pomoraca putničkih brodova Hrvatske uputio je pismo predsjedniku Uprave Jadrolinije Davidu Sopti. Prenosimo ga u cijelosti:
"Poštovani,
Kao predstavnici radnika i socijalni partner poslodavca u zadnje vrijeme dobivamo stalne pritužbe pomoraca glede smjenskog rada na brodovima, koji je postao neredovit i nepredvidljiv.
Pomorci su uvijek do sada bili spremni odraditi više i bolje kada je to bilo potrebno i kada se to od njih zatražilo. Tako je bilo i na vrhuncu pandemije koronavirusa. Pandemija posustaje, a pomorci još i dalje kao i u jeku najveće pandemije nemaju redovite smjene. Osobito tu mislimo na mornare, kormilare, ali i časnike.
Zbog zatvaranja ugostiteljskih objekata na brodovima, na brodove su ukrcani dodatni mornari, takozvani Covid redari tako da se u zadnje vrijeme nerijetko dešava da mornari budu ukrcani na brod tjedan dana u svojstvu mornara, tjedan u svojstvu takozvanog Covid redara, a nakon toga umjesto tjedan dana odmora događa se da produže još jedan tjedan na brodu u svojstvu mornara. Isto tako se zna dogoditi da mornar nakon tjedan dana iz noćne smjene produži u dnevnu smjenu.
Navedeni način rada možemo prihvatiti kao iznimku, ali ne nikako kao praksu te isti smatramo neprihvatljivim, opasnim te u suprotnostima s odredbama Zakona o radu i normama rada.
Iz zapisnika sa sjednice Radničkog vijeća smo upoznati kako je Uprava Društva donijela namjeravanu odluku za zapošljavanje 136 pomoraca. Međutim, postaje nam nejasno zašto se ista odluka ne provodi ili ako se i provodi, zašto provodi sporo i neprimjetno.
Također nam je iz razgovora s kolegama pomorcima poznato kako se isti javljaju s potrebnim ovlaštenjima na aplikaciju Jadrolinije za zapošljavanje, te kako se njima povratno nitko ne javlja. Sada trenutno imamo situaciju kako s jedne strane uprava donosi odluke o zapošljavanju i popunjavanju radnih mjesta pomoraca, s druge strane pomorci se javljaju za posao, ali nitko ne odgovara na njihove upite.
Iz toga razloga smo mišljenja kako je potrebno napraviti dodatni napor kako bi se pokrenulo brže i efikasnije popunjavanje radnih mjesta pomoraca te smatramo kako bi službe zadužene za to po tom pitanju trebale žurnije postupati nego kako su to činile do sada.
Isto tako smatramo kako bi pomorci trebali biti na vrhu svih prioriteta te kako bi svi skupa unutar društva trebali postati svjesni činjenice kako su tu radi pomoraca i na usluzi pomorcima, kao što su pomorci tu radi putnika i na usluzi putnicima, krajnjim korisnicima usluga naše djelatnosti.
Zbog svega prethodno navedenoga pozivamo Vas kao Poslodavca da učinite korak više te potaknete odgovorne službe na brže i efikasnije provođenje donesenih odluka, a sve to na dobrobit i zadovoljstvo pomoraca."
Uputili smo službeni upit Jadroliniji za komentarom navoda NSPPBH-a i objavit ćemo ga čim ga dobijemo.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....