StoryEditorOCM

mali divoviPomorski promet itekako ovisi o - remorkerima: ‘Bude škakljivih situacija i svaki manevar je drugačiji. Radi se i po noći, magli, jugu, buri...‘

Piše OM
15. travnja 2021. - 13:32

Dobrih manevarskih sposobnosti, jakog stroja i potezne moći, remorkeri služe za vuču i tegljenje drugih plovila, ali uskaču i u svim kriznim situacijama i spašavanjima na moru.

- On ima svega 30 metara, ali 4500 konja i jako dobre manevarske sposobnosti. Nije nešto naročito brz, ali je jak. Kad brod ulazi u luku mi nastupamo. Bude škakljivih situacija i svaki manevar je drugačiji. Radi se i po noći, magli, jugu, buri - kaže za HRT zapovjednik na remorkeru Petar Milić.

Bez obzira na vremenske prilike oni su tu - spremni pomoći. Petar je zapovjednik već 10 godina i, kako kaže, pomorsku karijeru na remorkeru je započeo, a tu bi htio dočekati i mirovinu. Najmlađi je na brodu, ali odgovoran za sve. Deset ih je na brodu i svi su različiti, ali na kraju dana, kaže - najbitnije je da se nikome ništa loše ne dogodi.

- Trebali bi biti s nama i vidjeti kako je biti na 5 ili 10 metara od prove broda. To se ne može ovako dočarati. Može se dogoditi da nama otkažu makine. Ali ne gledamo na to, već ga ulovimo i idemo s njim - priča kormilar Davor Grbić.

- Najvažnije je da je posada dobra, da je srce zdravo i mozak čist. Naime, mi za našu strojarnicu kažemo srce, a most nam je mozak - priča upravitelj stroja Dejan Martinis.

Svaki je radni dan drugačiji. Iako smješteni na otoku Krku, pa bismo možda pomislili kako kući mogu kada god zažele, brodske kabine posadi su dom mjesec dana.

Remorker na kojemu je plovila ekipa Mora HRT-a u vlasništvu je tvrke Jadranski pomorski servis. Jedne od dviju tvrtki koje u Hrvatskoj obavljaju usluge tegljenja.

- Pokrivamo područje od Istre do Zadra. Većina tegljača, njih 6 je smještena u Rijeci, a 2 su u Omišlju. Po tegljaču su 4 člana posade, ali kada se ide na vanjsko tegljenje ili spašavanje onda se posada nadopunjava - objašnjava Damir Blažina.

Remorkeri su u prvom redu tu za dolaske i odlaske brodova u luci, a pored toga bave se i dokovanjem u Viktor Lencu, protupožarnim dežurstvima u rafineriji Ine u Bakru, porinućima u Uljaniku i 3. maju, a tu je sad i LNG koji je pokrenuo cijelu zajednicu i dovukao nove tehnologije u naš kraj.

A pokreću remorkeri cijeli pomorski promet, omogućavaju brodskim grdosijama da plove. Kolika je njihova uloga vidjelo se i nedavno kada je flota remorkera riješila dramu s nasukanim brodom u Sueskom kanalu, piše HRT.

22. studeni 2024 00:49