StoryEditorOCM

brodovi zasjali na riviRijeka Boat Show jači od kiše i virusa: ‘Najvažnije nam je bilo održati sajam, no uspjeli smo i povećati broj izlagača. I to za 40 posto!‘

Piše Ivica Mikuličić
29. rujna 2020. - 00:00

Na Gatu Karoline Riječke, unatoč epidemiji koronavirusa, otvoren je nautički sajam Rijeka Boat Show 2020. Razna plovila, motori i drugi prateći nautički sadržaji zasjali su na riječkoj rivi. Od hrvatske male brodogradnje do brojnih stranih plovila.

Organizirana su testiranja, razgledavanja i brojne probne plovidbe. Ove godine sajam uveličava i velika jedriličarska regata Fiumanka, što daje novi zamah i sjaj ovoj nautičkoj priredbi...

Daljnji rast

Direktor sajma Ivan Črnjarić ističe da im je, s obzirom na epidemiju, najvažnije bilo održati sajam:

– To nam je bio prvi cilj, no moram se pohvaliti da smo unatoč svemu uspjeli povećati broj izlagača. I to za čak 40 posto! To nas posebno veseli jer pokazuje da smo na pravom putu da riječkom sajmu nautike vratimo nekadašnji već zaboravljeni sjaj prvog nautičkog sajma na našim prostorima.

Tome će pomoći i odličan geografski položaj Rijeke, u neposrednoj blizini Italije, Austrije, Slovenije, a ni Češka, Slovačka i Mađarska nisu daleko. Svi nautičari iz tih zemalja gravitiraju ovamo, kao i brojni turisti i poslovni ljudi kad krenu prema Jadranu. U planovima Grada Rijeke je, pak, gradnja goleme marine. To su sve preduvjeti za veliki sajam...

Naravno, sada nam je limitirajući faktor bila ova epidemija. No, procijenili smo da je veliki otvoreni prostor naš adut i da ćemo uspjeti održati ovu priredbu.

image
Za svečano otvaranje trebale su gumene čizme
Srđan Vrančić/Cropix

I Branko Šuljić, poznati nautički novinar koji od prvih dana prati riječke, ali i sve druge nautičke sajmove, slaže se kako je najvažnije da se Rijeka Boat Show uspio održati u vremenu korone, kad su i mnogi veliki sajmovi u svijetu morali biti otkazani.

– Organizatorima treba odati posebno priznanje što su uspjeli sve ovo izgurati i okupiti toliko izlagača. No, posebno priznanje treba odati i onim izlagačima koji su praktički od prvih dana vjerni ovom sajmu. Neki su iz Rijeke i ovog dijela Hrvatske, ali ima ih i iz Zagreba i drugih krajeva. Naša mala brodogradnja je relativno skromna, ali je važno da se održala u ovim teškim vremenima, pa je i za njih ovaj sajam vrlo važan – napominje Šuljić.

Dodaje kako je postava sajma zadovoljila kriterije zanimljivosti i raznolikosti, s nekoliko hrvatskih premijera, ali i običnih plovila koja mogu zadovoljiti i prosječnog čovjeka, pa i one sa skromnijim budžetima. Jedno od takvih plovila je Arba 500, čvrsta mala brodica ugodnog izgleda i cijene, navodi Šuljić.

Nisu samo plovila bila u centru pažnje posjetitelja, nego i brojni prateći sadržaji i ponuda. Posebno zanimanje bilo je i za motore.

Značajnu pažnju posjetitelja privukla je tvrtka Motonavis sa svojim motorima Suzuki, ali i polietilenskim čamcima Whaly.

– Nudimo izvanbrodske motore u rasponu od 2,5 do 350 konjskih snaga, ali i plovila. Najveći interes je za izvanbrodske motore. Pitate koji su najtraženiji? Najviše se traže oni od šest konja. Još uvijek imamo najviše tih pasara, istranki... No, moramo istaknuti da je sve veći interes i za jake motore do 150 konjskih snaga, pa i više.

Najviše se za njih interesiraju čarter-tvrtke, ali i privatno sve više ljudi uzima jače motore. Povećala se dužina brodica. Nekad su to bile dužine od pet metara, danas sedam i znatno više, pa to zahtijeva i takve jače motore... – kazuju nam na štandu Motonavisa.

Otporni Whaly

U Motonavisu posebno ističu i brodice Whaly, koje su vrlo čvrste i otporne. Nema posebnog održavanja, a otporne su na udarce. Dosta ih traže naše razne službe, kao GSS, Crveni križ. Važna karakteristika im je modularnost, mogu se prilagođavati. U njih stane puno ljudi, a sjedala, konzola i sve ostalo slaže se prema željama i potrebi, pa su i zato traženi – ističu u Motonavisu...

Najbrojniju flotu izložila je tvrtka Motonautika, zastupnik gumenjaka Grand i talijanskih glisera Ranieri. Uz tri modela Granda 580, 650 i 750, inače dostupna za najam u Ičićima, na plato su dovukli i gumenjak dužine 8,50 metara. Crni hypalon i sivo nadgrađe izazivaju respekt, kao i izvanbrodska Yamaha od 300 konja. S tim motorom i dodatnom opremom taj transporter za 12 osoba ponuđen je za 72 tisuće eura + PDV.

image
Grandova flota bila je najbrojnija
Srđan Vrančić/Cropix

Sve u svemu, unatoč brojnim nedaćama, organizatori su uspjeli iznjedriti još jednu priredbu. Nadajmo se da će uspjeti i u tome da ovaj sajam postane još veći i značajniji, kao što je nekad bio. Neće biti lako, ali – sretno. Pokažite što možete.

TRI PREMIJERE

Nautički centar Liburnija iz Omišlja ponudio je dvije vrlo zanimljive hrvatske premijere gumenjaka Highfield. Sport 460 je najnoviji model za devet ljudi preporučene snage od 50 do 80 konja. Težak je samo 296 kilograma, upravo zbog svog aluminijskog trupa. Ima tank goriva od 40 litara i cijenu ‪od 139 tisuća‬ kuna.

Sport 560 ponudili su u kombinaciji s Yamahom 130 i konačna cijena mu je s motorom ‪285.000‬ kuna.

Zaljubljenici u ribolov mogli su razgledati dva modela Jeanneaua, Merry Fisher 695 Serie 2 i novi 605 Marlin.

– To je naš najmanji brod te vrste – ističu predstavnici iz Euromarinea, te dodaju:

– Dnevni je to ribarski brod. Nema krevete ni drugi komfor za dulji boravak.

Namijenjen je za otići na ribarenje i vratiti se u istom danu. Svi ovi drugi naši veći brodovi imaju kabine, kuhinje, toalete i sav ostali komfor...

Njegova prednost je što je najmanji brod u šest metara koji je s ovom kabinom prema naprijed prilagođen za rad i dnevno ribarenje. Ima mrtvu bandu od prove do krme, pa su tako ljudi sigurni u bilo kojim uvjetima. Tako se može proći na pramac da se ne penje, to nema nitko u toj klasi –ističu prodavači.

Ponudili su ga s motorom Suzuki od 115 konjskih snaga i taj s PDV-om košta 34.000 eura. Bez motora je 23.000 eura s PDV-om.

TREĆA EWOL-ova TITULA

Na skraćenoj ruti ovogodišnjeg 21. izdanja Fiumanke, prvo je mjesto osvojila posada Gašpera Vinčeca na slovenskom maksi krstašu EWOL. Po laganoj buri od samoga početka dominirao je 26-metarski regatni stroj sposoban za nevjerojatne brzine od 30 čvorova i osvojio treću Fiumanku zaredom.

Drugi je domaći Molo Longo Rajka Kujundžića, a treći Damaco s Berislavom Vranićem za kormilom. Zbog lošeg vremena uoči početka regate, odustalo je tridesetak od 130 prijavljenih natjecatelja jer nisu uspjeli stići na vrijeme do Rijeke.

image
EWOL je stari-novi pobjednik Fiumanke
Srđan Vrančić/Cropix
13. studeni 2024 23:50