StoryEditor
PutovanjaAdrian

Razgovor ugodni s Kristjanom Staničićem, direktorom Hrvatske turističke zajednice: Imamo sposobnost brzog prilagođavanja novonastalim situacijama

21. srpnja 2020. - 14:21
Kristjan Stanicčić diektor Hrvatske turističke zajdniceDuje Klarić/HANZA MEDIA

Razgovarali smo više puta o tome koliko su obiteljski mali hoteli važni u cijelom našem turističkom lancu. Koliko su oni traženi u ovoj situaciji globalne pandemije koronavirusa i čime vlasnici takvih hotela u ovom trenutku mogu dodatno privući goste?

– U ovim tržišnim okolnostima zbog globalne pandemije koronavirusa, do posebnog izražaja dolazi sposobnost brzog prilagođavanja novonastalim situacijama. To se posebice odnosi na turizam, u kojem su se trendovi promijenili doslovno preko noći. Omjer ponude i potražnje uvelike se izmijenio, a spremnost domaćih i inozemnih gostiju na realizaciju putovanja i boravka u smještajnim objektima ponajviše ovisi o osjećaju sigurnosti.

Upravo u tom kontekstu vidim priliku obiteljskih i malih hotela, koji imaju mogućnost jedinstvenog pristupa gostu, a da se pritom poštuju najviši sigurnosni standardi s ciljem očuvanja zdravlja i gostiju i djelatnika hotela. U ovim trenucima u Hrvatskoj brojimo ukupno 530 hotelskih objekata kapaciteta do 50 kreveta, a promet se sredinom srpnja ostvaruje u njih 340, što predstavlja iskorištenost objekata od 64 posto. Tijekom druge polovine srpnja, a posebice u kolovozu, ako uvjeti na tržištu, s naglaskom na epidemiološku situaciju, ostanu na sadašnjoj razini, očekujemo kako će iskorištenost objekata biti i veća.

Vezano uz privlačenje gostiju, dosadašnja iskustva s terena pokazuju kako je vrlo važno zadržavanje kvalitete usluge te gostima za uloženi novac ponuditi i nešto više, poput besplatnog transfera, izleta ili bilo koje druge usluge ili aktivnosti putem koje će gost imati osjećaj zadovoljstva, odnosno osjećaj da je dobio dobru vrijednost za novac, što je važno u okolnostima smanjene potražnje za putovanjima na globalnoj razini.

image
Predavanje Kristjana Staničića makarskim studentima
Ivo Ravlić/HANZA MEDIA

Zanimaju me i brojke. Ovo nije sezona kojom ćemo se ubuduće hvaliti, ali što možemo od nje naučiti?

– Hrvatska je jedna od rijetkih destinacija na Mediteranu u kojoj se ostvaruje turistički promet. Trenutačno ostvarujemo rezultate kojima svi zajedno možemo biti zadovoljni. Najintenzivniji turistički promet započeo je ulaskom u špicu ljetne sezone, pa tako od 9. srpnja u Hrvatskoj na dnevnoj bazi konstantno boravi više od pola milijuna turista.

Još jedan odličan pokazatelj je milijun turističkih dolazaka koje smo u srpnju ostvarili tijekom prvih 15 dana u tom mjesecu, koji je trenutačno na 55 posto lanjskog rezultata. Ovu godinu možemo gledati kao potpuno novu tržišnu utakmicu na globalnoj razini u kojoj vrijede neka druga pravila. U prvom je planu sigurnost, individualna putovanja u teritorijalno bliže destinacije; traženiji su oni turistički proizvodi koji svojim konceptom gostu mogu osigurati izbjegavanje velikih gužvi i održavanje socijalne distance. Najvažnije je biti spreman na brzo prilagođavanje novonastalim okolnostima, i to u realnom vremenu, naravno uz pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera kako bismo zadržali status sigurne turističke zemlje.

Što gost očekuje kad dođe u mali, obiteljski hotel? Kakvi smo na tom polju u usporedbi s Europom, odnosno konkurentima?

– Glavna komparativna prednost Hrvatske u odnosu na konkurentne zemlje jest bogata, raznolika i kvalitetna struktura smještajnih kapaciteta. U Hrvatskoj se možemo pohvaliti odličnim smještajnim mogućnostima u velikim hotelskim objektima, kao i u segmentu manjih hotelskih objekata. Tu su i kampovi te objekti u domaćinstvu, koji su i najbrojniji u našoj ukupnoj smještajnoj strukturi. Kada govorimo o obiteljskim i malim hotelima, oni objedinjuju sve kvalitete hrvatskog turizma, a pritom gostu omogućuju osjećaj opuštenog domaćeg ugođaja. Takvi gosti očekuju uvažavanje određenih potreba, poštovanje osobnih želja i sklonosti, ali i individualni pristup osoblja, s kojim vrlo često komuniciraju jer žele doživjeti kulturu destinacije u kojoj borave.

Jeste li zadovoljni njihovim radom? Ima li mjesta za napredak, poboljšanje?

– Hotelski segment istaknut je kao ključni pokretač investicijskog ciklusa u turizmu, s posebnim naglaskom na unaprjeđenje kvalitete. U tom je smislu vrlo važan i razvoj različitih segmenata hotela, odnosno tematiziranih i boutique hotela koji mogu odgovarati tržišnim trendovima gdje se diferenciraju različiti segmenti turista s različitim potrebama. U takvim tržišnim prilikama mali hoteli mogu biti fleksibilni te svoju ponudu mogu prilagođavati specifičnim skupinama turista.

Važna je i suradnja s drugim institucijama, ali i s drugim turističkim subjektima pa u tom smislu pozdravljamo aktivnosti Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela, s kojom odlično surađujemo i u Hrvatskoj turističkoj zajednici, a pozdravljamo i suradnju ovog smještajnog segmenta sa segmentom nautike u vidu kreiranja zajedničkih brošura i provedbe drugih promotivnih aktivnosti. Sve navedeno je, uz mogućnost cjelogodišnjeg poslovanja te uz već spomenutu mogućnost individualnog pristupa gostu, najveća prednost obiteljskih i malih hotela.

Možemo li, i kako, naći svoje mjesto kad su u pitanju novi trendovi u turizmu?

– U proteklom razdoblju Hrvatska se dobro pozicionirala u odnosu na trendove koji su bili aktualni te smo postali itekako zanimljivi. Približili smo se dinamičnim turistima koji putuju kako bi istražili šire područje i pritom uživali u dostupnim aktivnostima i doživljajima, a sve smo prepoznatljiviji i među drugim skupinama turista s posebnim interesima. Navedeno pokazuju i rezultati TOMAS ljeto istraživanja prema kojima je trend "pasivnog odmora" kao glavnog motiva za dolazak na odmor u Hrvatsku oslabio i to je smjer u kojem moramo nastaviti djelovati.

Uspješno držimo korak i s najnovijim svjetskim trendovima, posebice u digitalizaciji u smislu provedbe promotivnih aktivnosti i kampanja, ali i u smislu razvoja vlastitih rješenja, kao što je, primjerice, sustav eVisitor, koji je osvojio i brojna međunarodna priznanja, a ponosni smo i na nedavno objavljen portal nautika.evisitor.hr, koji nautičarima omogućava online plaćanje turističke pristojbe, koja se dosad mogla platiti samo u lučkim kapetanijama i ispostavama. Ipak, kako bismo bili još uspješniji, nužna su daljnja i konstantna ulaganja u razvoj proizvoda i usluga te u promociju Hrvatske kao turističke destinacije. Navedeno će biti posebno izazovno u ovom razdoblju koje je obilježila globalna pandemija koronavirusa, ali dosad ostvareni rezultati u 2020. godini pokazuju da se znamo nositi s krizom i zahtjevnim izazovima.

Izdvojeno

26. srpanj 2020 17:20