Na južnoj strani, na kapitelu 1, odmah uz pilon na kojem je nadgrobna ploča graditelja klaustra Miha Brajkova, nalaze se dvije čudesne minijature. Riječ je o dvije ljudske glave koje su gotovo neprimjetljive, iako su okrenute prema šetnici. Teško ih je uočiti u prvom redu zbog zaista minijaturnih dimenzija, visine oko 8cma širine oko 6 cm, ai zbog naslaga kamenca i prašine što se kroz stoljeća nataložilo na njima. Glave su na samom vrhu kapitela, i to je jedini od 60 kapitela klaustra koji ima minijature s ljudskim glavama. Prva glava predstavlja ženu koja gleda prema istoku, a druga predočava muškarca kojije okrenut prema zapadu. Uočljivo je da je ženabez tipičnog tadašnjeg pokrivala za glavu.
Rijetki stručnjaci, koji su pisali o klaustru i opisivali kapitele, nisu ovim ljudskim glavama poklanjali posebnu pozornost. Drugi, vrlo vjerojatno, nisuih ni zapažali. Zasigurno je to i bila intencija klesara, da se ove glaveolako ne uoče.Ipak, stavljajući ih tu na prvi kapitel, i to okrenute prema šetnici, on je zasigurno htio poslati određenu poruku. Kao da je htio dignuti toga muškarca i ženu visoko od zemlje do neba, u neku uzvišeniju sferu, sakriti ih od pogleda drugih ljudi dekorativnim elementima, listovima kojima je ukrasio čitav taj kapitel.
Logičan je zaključak da je majstorna njima prikazao sebe i svoju izabranicu, dok njihova veza još nije bila javna. Zato nije čudna ni činjenica da su ta dva lika na prvom stupu. Umjetnik je, u slobodi izražavanja koju je imao i koju je očito davao i drugim umjetnicima koji su radili u klaustru, početak svog rada obilježio likom svoje zaručnice, pa je na isti kapitel stavio i autoportret u kamenu.To što žena ovdje gleda prema istoku, uključuje simboliku koja podsjeća na zoru, na Krista, Sunce koje izlazi i pobjeđuje tamu. Muškarčev je pogled prema zapadu, u kojem smjeru, zajedno sa Svjetlom koje je došlo na svijet i sa svojom izabranicom nastavlja hod i rad. Uz pomoć drevnih znakova kozmosa, umjetnik je scenom zasigurno želio poručiti da će mu djevojka u tom velikom građevinskom i umjetničkom zahvatu biti pri ruci i da će ga pratiti u poslu.
U klaustru je više minijaturnih kamenih skulptura.Ovdje je međutim riječ o pravim kamenim portretima koji zasigurno spadaju među najmanje srednjovjekovne poznate portrete takve vrste u nas.
fra Stipe Nosić