StoryEditorOCM
ZabavaNije optička varka

Zašto su na starim fotografijama s plaža ljudi mršaviji nego danas? Nekoliko je razloga za to, jedan je posebno važan

Piše dv
21. kolovoza 2023. - 18:24

Stare fotografije pobuđuju sjećanja, ali donose i spoznaje kako je nekad bilo i kako se živjelo. Pa tako, reklo bi se, i u problemu koji pripada svim razdobljima, višku kilograma.

Gotovo svakog ljeta na društvenim mrežama osvanu stare fotografije plaža iz sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog stoljeća. U tim veselim ljetnim prizorima mnogi su primijetili isto: svi izgledaju vrlo vitko. Je li moguće da su svi bili mršaviji?

Pisac i kolumnist George Monbiot proveo je istraživanje kako bi pronašao odgovor.

image

Žene igraju ragbi 1970. na plaži Lacanau u Francuskoj

-/Afp

Otkrio je da su ljudi zapravo jeli više u 1970-ima nego sada. Poslovi su danas teži nego što su bili 1970-ih godina, a djeca se danas kreću jednako kao i prije 50 godina.

Međutim, postoji važna razlika: otkrio je da ljudi danas jedu više šećera, koji se nalazi u mnogim proizvodima, prenosi Nova.rs.

U prošlosti smo jeli više, ali drugačije. Danas po osobi kupujemo upola manje svježeg mlijeka, ali pet puta više jogurta, tri puta više sladoleda i čak 39 puta više mliječnih deserata, pokazalo je njegovo istraživanje.

image

Danas kupujemo upola manje jaja nego 1976. godine (ilustracija)

Joško Šupić/Cropix

Kupujemo upola manje jaja nego 1976., ali za trećinu više žitarica za doručak i dvostruko više grickalica od žitarica; kupujemo upola manje ukupnog krumpira, ali tri puta više čipsa.

Dok su naše izravne kupnje šećera naglo pale, šećer koji konzumiramo u pićima i slasticama vjerojatno je skočio.

"Promjena se nije dogodila slučajno. Kao što je Jacques Peretti tvrdio u svom filmu ‘Muškarci koji su nas debljali‘, prehrambene tvrtke uložile su velika sredstva u dizajniranje proizvoda koji koriste šećer kako bi zaobišli naše prirodne mehanizme kontrole apetita, te u pakiranje i promicanje ovih proizvoda. Kako bi razbili ono što je ostalo od naše obrane, uključujući korištenje subliminalnih mirisa. Oni zapošljavaju vojsku znanstvenika i psihologa koji se bave hranom kako bi nas prevarili da jedemo više nego što nam je potrebno, dok njihovi oglašivači koriste najnovija otkrića u neuroznanosti kako bi svladali naš otpor", tvrdi George Monbiot, prenosi Nova.rs.

Monbiotovo opažanje i teza zaista su zanimljivi, a stvari s prehranom i viškom kilograma toliko ozbiljne da zaslužuju jednu pravu, široku znanstvenu studiju, posebno što se tiče sadržaja šećera u prehrani i velikoj promjeni prehrambenih navika. Naše zdravlje je u pitanju.

image

Prehrambene tvrtke uložile su velika sredstva u dizajniranje proizvoda koji koriste šećer kako bi zaobišli naše prirodne mehanizme kontrole apetita (ilustracija)

Afp
22. studeni 2024 03:21