U doba aktualne pandemije svima bi nam dobro došla jedna 'tenetovska' distorzija vremena. Zapravo bi bilo sjajno kad bismo ulovili pravu vremensku petlju, neutralizirali onog wuhanskog voćnog šišmiša prijenosnika korone i u sadašnjosti nastavili po starom, bez maski i dezinficijensa. No, što ako nas je zločesti netopir napao iz budućnosti?
Taj veliki prije-poslije žrvanj melje i tajne agente koji moraju spriječiti uništenje čovječanstva u novom špijunskom trileru 'Tenet' redatelja Christophera Nolana (Batman:The Dark Knight, Inception, Interstellar, Dunkirk), prvom jačem adutu koji osvaja multiplekse nakon lockdowna.
U skladu s vremenskim iskliznućima koja očito trajno opsjedaju autora, 'Tenet' je unaprijed proglašen blockbusterom. To će nakon duge Covid suše sigurno i postati, a je li zasluženo? Pa baš i ne. Riječ je o vizualno dojmljivom ali pretencioznom ostvarenju koje po svaku cijenu želi ući u filmske anale kao nešto 'dosad neviđeno, revolucionarno, zapanjujuće'.
Prva trećina filma doista ide u tom smjeru. Nakon terorističkog napada u kijevskoj operi doznajemo da se vode tzv. temporalni ratovi, mnogo pogubniji od konvencionalnih. Ljudi i balistički projektili putuju amo-tamo kroz vremensku 'crvotočinu', na sadašnjost se može utjecati iz budućnosti koja teče u kontrasmjeru... A onda sve klizne prema konfuziji. Objasniti neobjašnjivo uzaludan je trud svima nama koji ne poznajemo kvantnu fiziku.
Gluma je ovdje u drugom planu, naslovni lik toliko je lišen odlika da nema ni ime. Zovu ga Protagonist, a tumači ga John David Washington koji unatoč prezentnosti od slavnog oca Denzela još ima štošta za naučiti o tajnama zanata. Protagonistu pomaže Neil, agent mutnih referenci kojega bivši filmski vampir, a budući Batman, Robert Pattinson igra tako da sa zebnjom očekujemo premijeru najavljenu za dogodine. Visoka blondina Elizabeth Debicki glumački je najbolje kapitalizirala klišeiziranu ulogu otuđene supruge bondovskog negativca, naravno Rusa, u rutinskoj izvedbi šekspirijanca Kennetha Branagha.
Šupljikavi scenarij pune mondene jahtaške lokacije i impresivne scene poput eksplozije zrakoplova ili vožnje autocestom dvosmjerno kroz vrijeme. Nolanov 'Tenet' nedokučiv je već i po naslovu, ali neosporno ima terapijski učinak. Nakon odgledanog, većina publike posumnja u vlastitu inteligenciju. Ako vam je nakon odjavne špice malošto jasno, ne morate se sramiti. To je samo entropija, poručuje nam redatelj, zaljubljenik u fiziku zakučastih performansi.
StoryEditorOCM
ZabavaFILM TJEDNA |
TENET Vizualno dojmljivo, ali pretenciozno ostvarenje šupljikavog scenarija koje pod svaku cijenu želi ući u filmske anale kao nešto ‘dosad neviđeno‘
6. rujna 2020. - 20:13