Freddy Mercury i Queen dobili su himničnu 'Bohemian Rhapsody', Elton John raspjevanog 'Rocketmana', a The Beatles – 'Yesterday'. Momci iz Liverpoola u ovom su nabrajanju najlošije prošli jer ih je umjesto uglazbljene hagiografije dopala romantična komedija.
Nema tu priče o teškim počecima, profesionalnim izazovima i životnim dvojbama kvarteta glazbenih divova koji se spominju tek usput, kako bi mlađa publika na zaslonima smartphonea provjerila tko su, dovraga, ti Paul, John, Ringo i George. Sporadični su u filmu i evergreeni Beatlesa, tri ili četiri prigodničarska broja i točka.
Mnogi su od redatelja Dannya Boylea, autora filmskih klasika 'Trainspotting' i 'Milijunaš s ulice' očekivali više, no odabirom žanra i njemu su ostale vezane ruke.
Konačan proizvod je storija o neuspješnom pjevaču Jacku Maliku (engleski glumac indijskih korijena Himesh Patel) koji uz pomoć dobrodušne menadžerice (Lily James) obija pragove ne bi li dokazao svoj glazbeni talent. To mu na kraju i uspije, ali na krajnje bizaran način.
U cijelom svijetu nakratko nestane struje, a nakon toga se Malik jedini sjeća uradaka Beatlesa koje obožavateljima bez zle namjere podvali za vlastita autorska djela. Takva 'nus pojava' do kraja filma ne pronalazi nikakvo logično uporište, čime dodatno iritira.
Kakve veze globalni prekid elektroopskrbe ima s liverpoolskim čupavcima? Zašto su baš oni pali u kolektivni zaborav, dok su Rolling Stonesi ostali neokrznuti? I što je kreativnom timu skrivila Coca Cola da su i nju s Beatlesima izbrisali iz memorije svijeta?
Puno se u 'Yesterday' nakupilo nebuloza, a posebno strši rastuća popularnost glavnog lika. Prenapadno simpatični Malik parazitira na pedesetak i više godina starim hitovima zbog kojih bi pripadnici generacije Z teško pali u euforiju poput njihovih filmskih vršnjaka.
U radnju je kao Malikov pomoćnik i štovatelj ubačen i Ed Sheeran, globalna glazbena zvijezda. Opravdano se pitati koja je svrha ukazanja riđokosog pjevača baš u 'Yesterdayu', osim privlačenja tinejdžerske publike.
Sve u svemu, Boyleov rom -com u produkciji Working Titlea, britanske tvrtke iz sastava Universal studija, spada u donji dom glazbenih životopisa, ako se u tu kategoriju uopće može uvući.
Razumljiva je želja filmskih studija da, ohrabreni novim trendom biografija i mjuzikala koje slave glazbene ikone, pokušaju od uspomena na njih nešto ušićariti.
No, 'Yesterday' je potvrda da ne treba 'gristi' baš na svaku polupriliku koja se usput pruži. Radujemo se nekom budućem filmskom životopisu The Beatles, a o ovom uratku neka govori sam naslov. Jučer je nepovratno prošlo. I neka je.