Dubrovnik je uoči adventa konačno susreo Nottingham, svoj filmski grad-blizanac. Najnoviju verziju legende o Robinu Hoodu umjesto pobjedničkih fanfara dočekali su zvižduci kritike i epitet filmskog promašaja godine. A nije trebalo biti tako, jer film redatelja Otta Bathursta nije baš sav satkan od mana.
Prije će biti da se pogubio u prostoru, vremenu i žanrovima, a i povijest mu je strana, što je jasno već iz prologa koji odbija locirati epohu i napadno poziva publiku da zaboravi sve što je o 'princu lopova' čula od Errola Flynna naovamo.
Šteta je propuštene prilike jer se uz mudriji pristup moglo bolje iskoristiti slabije poznate početke odmetničke karijere lorda Robina od Loxleya alias Robina Hooda, križara umnogome nalik PTPS-ovcu iz recentnih američkih 'pustinjskih' ratova. Intrigira i strahovlada šerifa od Nottinghama (Ben Mendelsohn), poticatelja danas aktualne antimigracijske histerije.
Okrznuo je Bathurstov film i spregu korumpiranih političara i klera koji crpe narod porezima za financiranje besmislenih vjerskih bojni, no ciljana tinejdžerska publika očito se nije navukla na teme zanimljive politolozima i poklonicima srednjovjekovlja.
U ovom nesuđenom akcijskom hitu Robin Hood (Taron Egerton) socijalno je osviješteni plemenitaš koji pretendira biti superjunak s lukom, preteča TV heroja Arrowa i Marvelova Hawkeyea. Jamie Foxx u ulozi maurskog veterana i Hoodova mentora nemilice crpi bogate zalihe karizme, a Jamie Dornan (Mr Grey iz ’50 nijansi sive’) nedorečen je kao kolebljivi pučki tribun Will Scarlett.
Lik Robinova saveznika iz Sherwoodske šume, fratra Tuckera (Tim Michin) trebao je bolje razraditi, to više što mu je dopala uloga naratora. Dinamici filma nema se što prigovoriti. Uvodne scene okršaja Arapa i kršćana koje odozgo cilja 'snajperist' sa samostrelom svidjele bi se i Bradleyu Cooperu iz Eastwoodova istoimenog hita. Zgodno je prikazan i Hoodov ubrzani tečaj iz streličarstva sa svetačkim freskama umjesto meta.
Napadnu nekoherentnost radnje pojačava, međutim, konfuzna kostimografija. Šerif od Nottinghama šeće u odijelu kao posuđenom iz uloge negativca u ‘Rogue One’. Lady Marian (Bonova kći Eve Hewson) obilato koristi novovjeki make up, a velikaška zabava za pokvarenog rimskog kardinala više sliči na party iz Studija 54.
No, zato su se dubrovačke vedute korištene bez povijesnog 'liftinga'. Stradun s kulisama i bez njih, gorući Porat i gradski miri prepoznatljivo se šepire velikim ekranom.
Za razliku od osme episode ‘Star Warsa’ koja je, nota bene, mnogo lošije ostvarenje od zlosretnog ‘Hooda’, Dubrovčani ovdje nisu morali naprezati oči i brojiti sekunde kako bi ulovili pokoji poznati kantun od Grada.