14224522
prijeti ljeti

I blaga dehidracija može imati značajan utjecaj na funkcioniranje organizma, prepoznajte simptome na vrijeme

27. srpnja 2020. - 21:21

Ljeti ne bismo trebali zanemariti dovoljan unos tekućine, pri čemu osobitu pažnju treba posvetiti djeci i starijim osobama.

Dehidracija je ljeti vrlo velika opasnost za naše tijelo, a dovoljan unos tekućine ključan je za održavanje pravilne ravnoteže svih tjelesnih funkcija. Ne zaboravimo da je čak dvije trećine organizma odrasle osobe sastavljeno od vode, pa čak i blaga dehidracija može značajno smanjiti tjelesne i mentalne sposobnosti.

Liječnici odraslim osobama savjetuju da dnevno konzumiraju prosječno dvije do dvije i pol litre vode ili nezaslađenih napitaka. Djeca bi također trebala konzumirati dovoljno tekućine, a roditelji trebaju stalno voditi računa o tome.

Ne smijemo zaboraviti da starije osobe često nisu u stanju regulirati tjelesnu temperaturu, kao ni mlađi, i često ne osjećaju žeđ, pa piju premalo i time je kod njih rizik od dehidracije znatno veći. S druge strane, srčani bolesnici i bolesnici s kroničnom bubrežnom bolešću moraju biti oprezni da ne uzimaju previše tekućine, zbog čega se moraju konzultirati s liječnikom. Kod zdrave odrasle osobe dehidracija može rezultirati glavoboljom, umorom i zatvorom, a kod osoba koje imaju zdravstvenih problema, djece i starijih osoba posljedice mogu biti još ozbiljnije.

Zato je hidratacija nužna.

Znakovi koji upozoravaju

Znakovi koji upućuju na nedostatak vode u tijelu: obično izostaje osjet žeđi i smanjena je količina izlučenog urina, koji je koncentriraniji i tamniji. Ljudi su također razdražljiviji, imaju glavobolju i suha usta. Važno je ograničiti tjelesnu aktivnost na jutarnje ili večernje sate, kad su temperature niže.

U slučaju dehidracije tipična je vrtoglavica, koja je izraženija ako naglo ustanete. Kod umjerene do jake dehidracije prekida se izlučivanje mokraće, javljaju se mišićni grčevi, ubrzavaju se otkucaji srca i brzina disanja.

Tjelesna temperatura može porasti zbog izostanka znojenja. U ovom stanju osoba ima upale oči i smanjenu elastičnost kože, koja izgleda isušeno. Kod vrlo jake dehidracije može doći do delirija, gubitka svijesti, što može biti opasno za život. U slučaju ovih znakova potrebna je hitna medicinska pomoć.

U slučaju blage dehidracije najučinkovitija je nadoknada vode pijenjem tekućine i sprječavanje daljnjeg gubitka vode.

U teškim slučajevima potrebna je rehidracija otopinom za oralnu rehidraciju koja je dostupna u ljekarnama.

Time se nadoknađuju izgubljeni elektroliti. Ako je potrebno bolničko liječenje, tekućina se nadoknađuje intravenskom infuzijom i, prema rezultatima krvnih pretraga, elektrolitima ako je potrebno.

Oprezno s vježbanjem!

Briga o dovoljnom unosu tekućine trebala bi biti na prvom mjestu u idućim mjesecima, a posebno bi trebali obratiti pažnju oni koji se ne odriču rekreacije čak i na visokim temperaturama.

Važno je ograničiti tjelesne aktivnosti na jutro ili večer, kad su temperature niže. Vrlo je važno da se osoba koja se bavi vježbanjem na vrućini pobrine za unos dovoljne količine tekućine; tijelo treba hidrirati prije, nakon treninga, kao i tijekom dana.

Sportaši trebaju popiti pola litre vode jedan sat prije vježbanja i oko dva decilitra nakon završenog treninga.

25. rujan 2020 01:03