Zadarska salonska glazba 19. stoljeća novi je zadarski projekt, koji će svoju ‘premijeru‘ imati u petak, 28. listopada, u Koncertnoj dvorani braće Bersa u Kneževoj palači u Zadru. Radi se projektu Koncertnoga ureda Zadar, nastalim u suradnji sa zadarskom muzikologinjom dr. sc. Katicom Burić Ćenan, koautoricom monografije „Glazbena baština Zadra u 19. stoljeću.“ Knjiga, koja je prije godinu dana izdana kao dvojezična te ima i nosač zvuka, donijela je brojne vrijedne nove spoznaje i informacije o Zadru i zadarskoj baštini, osobito glazbenoj, u 19. stoljeću.
- Da bismo projekt „Zadarska salonska glazba 19. stoljeća” mogli ostvariti, morale su se spojiti dvije sretne okolnosti: da u Zadru imamo Koncertni ured kao stabilnu platformu, osnovanu 2014. na temelju bogatog gradskog kulturnog i glazbenog naslijeđa i potrebe za njegovim održavanjem i razvojem, te da imamo stručnjakinju, dr. sc. Katicu Burić Ćenan sa Sveučilišta u Zadru, koja sustavno proučava zadarsku glazbenu baštinu tog perioda, o čemu je napisala i doktorski rad – kazala je Melita Ivković, ravnateljica Koncertnog ureda Zadar.
- Ovim projektom Koncertni ured počinje snažniju afirmaciju bogate zadarske glazbene prošlosti. Ovo, dakako, nije prvi put da se izvodi glazba tog perioda, ali sa sigurnošću možemo reći da ni lokalna ni šira javnost nije upoznata s važnošću niza glazbenika koji su prije samo stotinjak godina kreirali glazbeni život Zadra. Želimo skrenuti pozornost na glazbenike koji su kao vrsni profesionalci izdigli Zadar do produkcijskih i reprodukcijskih vrhunaca, a svojim djelima, izvođenim na mnogim europskim i svjetskim pozornicama, pronosili glas o Zadru i Dalmaciji – naglasila je Melita Ivković.
- Imajući na umu da su prije nekoliko dana sporazume o suradnji s Koncertnim uredom Zadar potpisali Hrvatsko pjevačko glazbeno društvo „Zoranić”, Mješovito pjevačko društvo Condura Croatica, Gradska glazba Zadar i Zadarski komorni orkestar, jasno je da mi kao ustanova brinemo o zadarskoj glazbenoj baštini, ali i sadašnjosti. Radi se o sporazumima koji imaju za cilj ujedinjenje zadarske glazbene scene. Njima se uređuju i odnosi javne ustanove Koncertni ured Zadar i ovih ansambala, te se definiraju modeli suradnje u svrhu unaprijeđenja i razvoja glazbenog života Zadra, podrške profesionalnim i amaterskim ansamblima s višedesetljetnom pa i stoljetnom tradicijom te poboljšanja njihove vidljivosti kako na lokalnoj tako i na nacionalnoj razini – istaknula je ravnateljica Koncertnog ureda Zadar Melita Ivković.
U petak će se izvoditi djela triju zadarskih glazbenika - Giovannija Salghetti-Driolija, Nikole Strmića i Antonija Pini-Corsija. Skladbe ovih zadarskih profesionalnih glazbenika za njihova su života, i godinama poslije, bile poznate i daleko izvan zadarskih zidina – skladbe Salghetti-Driolija tiskane su kod najpoznatijih milanskih nakladnika, a izvodile su se u Italiji i Americi; opera La madre slava Nikole Strmića praizvedena je u Trstu, a o njoj su pisale hrvatske, talijanske i njemačke novine; Antonio Pini-Corsi, inače jedan od najboljih svjetskih komičnih bas-baritona krajem 19. stoljeća, kojega je i Giuseppe Verdi tražio da mu pjeva na premijeri posljednje opere (Falstaff), bio je veliki prijatelj Enrica Carusa koji je jednu njegovu pjesmu snimio i popularizirao diljem svijeta.
Djela zadarskih skladatelja izvest će nekoliko vrsnih zadarskih umjetnika: sopranistica Nela Šarić, pijanisti Jurica i Mario Šoša, te zadarski zet, violinist Marco Graziani, uz nekoliko gostujućih glazbenika: baritona Matije Meića, tenora Roka Radovana te pijanista Marijana Đuzela.
Prije samog koncerta, u petak će u Koncertnoj dvorani ovu zadarsku glazbenu priču uvodnim riječima o Zadru krajem 19. i početkom 20. stoljeća upotpuniti i profesori Sveučilišta u Zadru: povjesničar prof. dr. sc. Ante Bralić i muzikologinja dr. sc. Katica Burić Ćenan.
Program započinje u 19.30 sati, a ulaznice su dostupne na internetskoj adresi kuzd.mojekarte.hr te na info-pultu Providurove palače.