Navika ispijanja kave osobni je i društveni ritual koji itekako može popraviti dan. Dodamo li tome i ukusan kolač, dobili smo zaista savršen trenutak. Znaju to dobro i u Bobisu koji je, s vitrinama punim slastica, kolača i mirisnog kruha, obožavanim već velikih 70 godina, jedva dočekao da otvori svoja vrata. Nakon gotovo dvomjesečne stanke, došlo je vrijeme susreta s prijateljima i gostima. Doduše, sa sigurne udaljenosti, ali sreća nije ništa manja. Splićani, naime, od ovog tjedna ponovno mogu na Bobisovom „štekatu“ uz šalicu kave prolistati dnevne novosti, provjeriti društvene mreže, organizirati u glavi ili na papiru svoje dnevne obaveze i redoslijed njihova rješavanja te spremni krenuti u dan.
Zanimalo nas je i kako su se u Bobisu pripremili, jesu li im nedostajali njihovi gosti te možda najvažnije pitanje u ovom trenutku - imaju li dovoljno kave. „Naše zalihe kave su izvrsne“, govori nam direktor maloprodaje i ugostiteljstva Bobisa Marin Rončević, dodajući da kriza iz koje, evo, izgleda pomalo izlazimo nimalo nije utjecala na partnerstvo s Franckom. A da je tome zaista tako, pokazali su nam s veseljem zaposlenici Bobisa, veselo dočekujući prve goste. „Moram pohvaliti naše zaposlenike. Mi vam se iznimno veselimo druženju uz Bobis proizvode i Franck kavu s gostima, a ne trebamo posebno naglašavati koliko nas je obradovalo otvaranje ugostiteljskih objekata. Nadamo se i turistima u neko skorije vrijeme. Pripreme za otvaranje traju već duže kako bismo se prema svim procedurama Stožera civilne zaštite pripremili na novonastalu situaciju“, ističe Rončević.
Ne stigne li se ujutro, do Bobisa se svakako može i preko pauze na poslu, a još je ljepše nakon posla nagraditi se, recimo, njihovim slavnim kiflićem ili kremastim kolačem. No, kakvu kavu zapravo piju Splićani? „Najveći broj naših gostiju obožava slavni macchiato i to je napitak koji najčešće pripremamo“, saznajemo.
Da bi u Bobisa kava bila vrhunska, treba malo ljubavi prema njenoj pripremi, ali i edukacije. Onakve kakvu Franck redovito organizira. „Potrebno je provesti 4M – vrhunska mješavina Franck kave, mašina Franck, čvrsta ruka i usluga serviranja kave, naravno uz poneki dobar Bobis kolač. Iznimno je važno da se aparat za kavu redovito servisira. Potom, važno je da se aparat za kavu dovoljno dobro zagrije kako bi i sama kava bila što bolja i ukusnija“, otkrivaju nam u Bobisu, evo, i poneku tajnu.
Zanimalo nas je i će sada izgledati pripreme za jedan prosječan radni dan, kao i koji su koraci potrebni da bi se u ispijanju kave nastavilo uživati neometano. „Mnoštvo faktora je važno za povratak gostiju. Osim proizvoda, vrlo je važna i usluga te koristimo priliku zahvaliti našim zaposlenicima na predanom i vjernom radu. Kako smo gore naveli, implementacija svih mjera je nešto što je nužno za sigurnost naših zaposlenika i gostiju te ćemo se pridržavati svih uputa. Osim reorganizacije stolova unutar i van samih Bobis objekata, strogo ćemo se pridržavati mjera dezinfekcije. Zaposlenici će imati osigurane jednokratne maske te rukavice, a antibakterijsko sredstvo bit će postavljeno za korištenje gostima. Nakon odlaska gosta, dezinficirat će se stolovi i stolice za idućeg gosta“, otkriva nam.
Osim antibakterijskih sredstava bez kojih ni ne izlazimo iz kuće posljednjih tjedana, tu je i održavanje distance. „Važno da je da se ritual konzumacije kolača i drugih Bobis proizvoda te ispijanje kave ne provodi u velikim skupinama“, istaknuo je. No sigurni smo da kroz dan ili dva sve ovo što je novo će postati uobičajeno, a ništa nas, rekli bismo, ne može omesti da neko vrijeme u danu posvetimo sebi, baš uz Franckovu kavu uz koju Bobisova slastica idealno paše.
I Zadrani su jedva dočekali priliku da ponovno mogu popiti kavu u omiljenom Forumu, caffe baru smještenom u samom srcu zadarskog poluotoka, nadomak najvažnijih gradskih znamenitosti i uz pogled na crkvu sv. Donata i rimski Forum. Espresso u najvećem broju slučajeva, ali i drugi omiljeni napitak, macchiato, Zadrani će najčešće naručiti ujutro u špici između 10 i 12 sati, ali im nije strano naručiti ih i u popodnevnim satima.
“Priprema dobrog espressa ovisi o dosta faktora, od kvalitetne kave i aparata, optimalno ugrijane šalice do završnog dodira i umješnosti samog bariste. Uz Franckove edukacije, naši baristi su dobili uvid u svu kompleksnost njene pripreme. Znanja koja su stekli na edukacijama nastojimo prenijeti i na naše goste, ljubitelje dobre kave, i tako širimo kulturu kave u Zadru“, govori nam direktor marketinga tvrtke Turisthotel u čijem je vlasništvu i Caffe bar Forum, Frane Skoblar.
Upravo od njega smo saznali i da Zadrani nisu jedini koji s nestrpljenjem čekaju otvaranje Foruma, mjesta koje okuplja generacije Zadrana i predstavlja neizostavni dio zadarske razglednice, jer i Forumovci jedva čekaju vidjeti svoje goste. Kad smo ih priupitali jesu li spremni za ponovno otvaranje, saznali smo i da se vraćaju još bolji. “Jedva smo dočekali popuštanje mjera i povratak na posao, a pauzu smo iskoristili na najbolji mogući način, educirajući se u sklopu Turisthotelove akademije s ostalim ugostiteljskim kadrovima naše tvrtke“, navode.
Svjesni su, kažu nam, da će caffe bar Forum i ostali objekti sada morati poslovati unutar strogih epidemioloških okvira, ali su se za nove okolnosti i pripremili marljivo i temeljito. „Poštivat ćemo propisanu preporuku mjerenja temperature uoči dolaska na posao i nakon odlaska s posla i vođenje evidencije o tome. Osim toga, naši će zaposlenici nositi zaštitne maske i rukavice, strogo se pridržavati najviših higijenskih standarda, dezinficirati ruke nakon posluživanja gosta i rukovanja gotovinom, pojačano dezinficirati površine te provoditi kontrolu dezbarijere na ulasku. Provodit ćemo i obveznu dezinfekciju stolova i stolica nakon svakog gosta”, pojašnjava nam Skoblar.
I gosti će se morati pridržavati pravila fizičke distance od 2 metra, a raspored stolova u Forumu će im to i omogućiti. I ne samo to – imaju beskontaktne POS aparate, pa će razmjena novčanica biti smanjena na najmanju moguću mjeru, a kavu se dakle može platiti i karticom. Već su prvog dana došli pozdraviti svoje omiljene bariste, u nekoliko ih rečenica pitati kako su i ispričati ponešto o sebi što im se dogodilo proteklih tjedana jer svi smo se zaželjeli ljudskog kontakta. One topline, zapravo, koja naše živote čini ljepšima. „Gosti su disciplinirani i pridržavaju se propisanih mjera, a ozračju dodatno pridonosi lijepo i toplo vrijeme. Za potpun dojam nedostaju još strani turisti kojih bi proteklih godina u ovo vrijeme već bilo u pozamašnom broju. Vjerujemo i nadamo se da će se i to uskoro promijeniti“, kazao nam je Frane Skoblar s osmijehom na licu, sretan što se zadarskim Forumom opet širi miris kave, a s njim polako vraća i ona pozitivna atmosfera koju smo svi toliko priželjkivali.
“Na vrijeme smo se opskrbili dovoljnim količinama kave jer znamo da su se ljudi zaželjeli starog rituala ispijanja kave na našoj terasi. Uz Franck smo sigurni da ćemo svakom gostu ponuditi najkvalitetniju kavu. Tu je i niz ostalih usluga kojima je Franck osigurao da imamo uslugu po koju se ljudi vraćaju - redovito održavanje i servisiranje aparata, besplatne edukacije za naše djelatnika u spravljanju kave i ostalih napitaka samo je dio iz široke lepeze pogodnosti suradnje s Franckom. Izabrali smo ih i jer se radi domaćoj tvrtki s dugogodišnjim iskustvom i bogatom tradicijom“, ističe Skoblar.
A kako bi cijeli ritual podigli za još jednu razinu, u Forumu koriste Rancilio Classe 9, aparat koji spada u viši kvalitativni rang i uz profesionalnost njihovih barista, time je stvorena zavodljiva razina kvalitete doživljaja ispijanja kave. „Kao što je to slučaj i kod ostalih djelatnosti, bez kvalitetnog alata nema ni dobrog majstora. Isto vrijedi i kod pripreme kave, bez kvalitetnog aparata nema ni dobrog bariste niti dobre kave“, kaže nam, dodajući da oni imaju – oboje.