Od gospodina Ive Markulina smo dobili reagiranje na naš tekst o radovima uz obalu u Preku koje prenosimo u cijelosti.
U vašem listu, u nedjelju 16. lipnja izašao je članak pod redakcijskim naslovom "Jure Brižić: Nema govora ni o kakvoj prometnici"
Članak ne razumijem jer je po meni čudno pisan. Nije mi jasno je li to istraživački članak ili je sročen kako bi se opravdalo jedan nelegalan i kazneni posao. Kad bi bio istraživački, onda bi morao pitati i nekog drugoga, a u članku sam ja, premda ne imenom i prezimenom, direktno naznačen. Sada pustimo to. Nadam se kako ćete objaviti ovaj moj članak kao odgovor na isti. U članku pišu neke stvari koje su razumnome čeljadetu potpuno neshvatljive.
Čitajući članak ispada da sam se ja šalio i da je taj posao sasma legalan. Naravno, slušajući načelnika iz Preka i čitajući ovaj članak, sve je legalno a kapetan se iživljava i ne želi projekt "Kultura plaže". Da li je to tako?
Namjera je druga i ona se mora ostvariti kada se nije ostvarilo ona koju su gospoda zacrtala. Naime u prvom planu zamišljena je izgradnja dvosmjerne ceste s pješačkim stazama. Nisu htjeli pokazati taj plan, ali smo ih prisilili da nam ga pokažu, s njihovim objašnjenjem kako je to samo u ideji. Plan je bio gotov i oni ga imaju i neka ga pokažu. Pokrenuli smo peticiju i ja sam nekoliko puta reagirao. Od tog plana su odustali iz više razloga. Prvo, mi nismo bili zadovoljni jer bi to značila smrt tom djelu Preka. Možda bi oni i preko toga prešli ali nisu mogli naći rješenje za izvlašćenje vlasnika zemlje, za zacrtani plan prema Šošinom polju. To je konačno otpalo.
Kada nije to uspjelo, niti druga varijanta, onda su odlučili na drugi način, opravdavajući se kako im nije potreban ikakav plan niti ikakva dozvola. Nije to tako.
Za navedeni projekt morali su imati suglasnost Lučke kapetanije koju nisu imali, niti tražili, i sve druge dozvole pa i građevinsku, koju su oni naveli a nije bila istinita. Lučka kapetanija je doznala, onaj dan kada su počeli nasipati, a reagirala je jer sam ja podnio prigovor. Napravili su zapisnik. Podnesena je prijava i Državnom inspektoratu u Zadru te su napravili nekakav zapisnik. Prijavljeno je, s moje strane, i DORH-u i USKOK-u. Od Državne inspekcije dobio sam obavijest kako je pokrenuta kaznena prijava protiv Općine Preko i načelnika. Dostavljam vam preslik. Očekujem i obavijest od ostalih koji su me dužni izvijestiti.
Da su naše strepnje opravdane može se vidjeti kako je ova cesta, šetnica kojom je zabranjen promet, od Općine Preko odstranjena hidraulička zapreka i promet se odvija tom cestom iako je znak zabrane. Dostavljam vam sliku zabrane.
Sada se na ovakav način pokušava obmanuti javnost kako je to namjera uređenja plaže Jugo-kultura uređenja. Koja i kakva?
To nije u PLANU PREKA. Nije to donijelo Općinsko vijeće, niti se o tome, tamo raspravljalo. Niti je bio na javnoj raspravi. Nađeno je mudro rješenje te je načelnik odlučio o uređenju. Naime, dobili su novac pa moraju to i (protu)zakonito napraviti. Mudro opravdanje? Idemo dalje. Nije to nikakvih 3 metra nego je to skoro punih 5 metara. Dalje bi se uništila plaža u nastavku ovog započetog nasipanja i time bi legalizirali otvoren promet tom jednom od najboljih šetnica u Preku i uništili postojeće stanje.
Kada bi oni željeli urediti taj dio Preka onda bi radi "Kulture plaže" najprije riješili problem izlijevanja goriva u more na benzinskoj stanici što se događa skoro svakodnevno i zagađuje more na široko i tako smradom i masnoćom ”uljepšavaju” boravak na toj "kulturi plaže".
Ima puno kapetana u općini Preko koji bi to znali riješiti ali ih ne koriste. Napravili bi i dobar plan Preka, zaštitili bi nakaradnu izgradnju i narušavanje starih dvorova u Preku. Uredili bi Šošino polje i napravili kulturno športski centar s univerzalnom dvoranom (sigurno bi dobili i nepovratna sredstva, kada bi podnijeli zahtjev) sa svim sadržajima a ne da pripremaju izgradnju apartmana ma tko bio investitor.
Inzistirali bi i na izgradnji srušenog hotela koji je bio jedan od najbolje koncipiranih i uklopljenih građevina u arhitekturu Preka. Tako bi napravili "Kulturu življenja" u Preku a ne nezakonito gradili i nasipali more. Moram skratiti ovaj članak i ne odgovoriti na neke nelogičnosti koje se u njemu pojavljuju.
Nadam se da ćete ovaj članak objaviti, a dostavljam i nekoliko slika kao dokaz promašenoj investiciji.
Ivo Markulin, kap. dipl. ing za pomorski promet, oec. za pomorstvo i bivši zapovjednik
Bilišće, Preko