U okviru održavanja konferencije TRENDOVI U INTERPRETACIJI LOKALNE GASTRO BAŠTINE koju je Turistička zajednica Zadarske županije organizirala 10. prosinca, a u sklopu 4. Dana vina i gastronomije Zadarske županije, predstavljen je novi turistički proizvod TZ Zadarske županije WELCOME TASTE & BUY. Osobitost „Welcome Taste & Buy“ proizvoda je ponuda proizvoda na mjestu proizvodnje ili takozvanoj ‘točki od interesa‘, a koju predstavlja lokacija s domaćinima. Među njima, točke od interesa koje najviše privlače ciljanu skupinu turista odnose se na vinare, maslinare, ovčare, odnosno na obiteljska poljoprivredna gospodarstva. Ti turisti, naime, žele održivi i zeleni turizam, zatim lokalno uzgojenu hranu, ulje, vino, te autohtoni doživljaj. Vjerodostojnost proizvoda se dokazuje na mjestu proizvodnje i to je najjači ‘emotivni dodatak vrijednosti‘. Na ukupan doživljaj koji se nudi najveći utjecaj imaju ljudi, tj. domaćini. Dobro domaćinstvo, razgovor u opuštenoj atmosferi uz izvrsne okuse i mirise stvara doživljaj koji će se pamtiti i promovirati među prijateljima.
Kriterije za ulazak u klub Welcome Taste & Buy ostvarili su OPG Perica Keča i Lički Sokol iz Gračaca, OPG Lungić, PG Mrotine i OPG Moćun iz Kali, OPG-i Matulić i Banić (Lanđin) iz Pašmana, OPG Katica Mušćet iz Tkona, OPG-i Žampera i Marko Filipi – Zlatna kap iz Sali, OPG Miodrag Škoda iz Povljane, OPG Didini vrtovi/Izletište Agroturizam Plavica iz Pakoštana, OPG-i Mate Gašpar, Zagorac Milenko i Ćusa – Agroturizam Lolina vatrenica iz Ravnih kotara, Ribarski obrt Nefali i OPG Mate Dušević iz Ražanca, OPG Barichevich 1853 iz Jasenica, te SOPG Maraš i OPG Šinjorina smokva iz Vrsi.
Podsjetimo kako je projekt označavanja kvalitete u obiteljskom smještaju WELCOME Turistička zajednica Zadarske županije pokrenula još 2015. godine, a u suradnji s turističkim zajednicama općina, gradova i područja Zadarske županije. „Welcome“ je klub domaćina Zadarske županije koji se predstavljaju svojim imenom i prezimenom svojim gostima, koji dočekuju svoje goste kao najbolje prijatelje i kojima se ti gosti rado vraćaju i preporučuju ih svojim prijateljima. Nažalost, takva su domaćinstva danas često u sjeni masovne ponude stanova za odmor koji u komercijalnoj ili nekomercijalnoj formi predstavljaju sve veću konkurenciju domaćinima obiteljskog smještaja.
Sustav turističke zajednice Zadarske županije kao pomoć domaćinima obiteljskog smještaja koristi jedini alat kojim raspolaže, a to je marketing turističkog proizvoda. Cilj programa „Welcome“ je upravo taj da se diferencira ponuda odnosno da se jasno naglasi i od masovne ponude odijeli cjeloviti turistički proizvod - smještaj u domaćinstvu. Kod ovakvog pozicioniranja smještaja u domaćinstvu potrebna je specijalizacija.
U tu svrhu osmišljeno je usmjeravanje na razvoj novih podbrendova a koji će doprinijeti tranziciji, boljem pozicioniranju i profesionalizaciji, kao i fokusu na održiv i zeleni turizam. U konzultacijama s terenom te stručnjakom za pitanja razvoja turizma i malih iznajmljivača, odabrani su tako novi podbrendovi kao prilika za daljni razvoj održivog turizma. Određene specijalizacije su već promovirane kroz program „Welcome“: „City“, „Rural“, „Family“, „Bike“. Ove „markice“ imaju ulogu naglašavanja prednosti pojedinog smještaja koji se nalazi u ruralnom području, odnosno u urbanoj jezgri, koji je pogodan za odmor obitelji s malom djecom ili za aktivne turiste – cikloturiste.
Turizam se mijenja pod utjecajem globalnih promjena pa danas govorimo o održivom turizmu, o održivom putovanju, o „eco friendly“ turizmu. S obzirom na to da velika većina turističkih putnika preferira upravo ovakav način putovanja i smještaj, prirodno je da se i mi kao domaćini prilagodimo „eco friendly“ standardima. Zato smo odabrali specijalizaciju
„Welcome Eco Friendly“ kao nova prilika za bolje pozicioniranje domaćinstava koje primjenjuju neka od preporučljivih načela održivog turizma u segmentu očuvanja okoliša.
„Welcome B&B“ je također prilika za pružanje tražene dodatne usluge doručka i to pored klasičnog noćenja s doručkom na još dva inovativna, široko primjenjiva načina.
„Welcome Taste & Buy“ također spada u ponudu održivog turizma jer izravno povezuje proizvođača poljoprivrednog proizvoda s turistom, kupcem ali na specifičan način kroz koji se priča o proizvodu, njegovoj specifičnosti i time pojačava snaga branda destinacije.
Svaki podbrend predstavlja projekt za sebe te uključuje izradu knjige standarda, prezentacije zainteresiranim iznajmljivačima, treninge za domaćine, pomoć voditeljima projekta u implementaciji, te ovisno o naravi projekta, obilazak prijavljenih domaćinstava, organizaciju tura za agente i medije, i dr. Projekt se nastavlja, pa će uslijediti izrada mrežnih stranica i brošure.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....