StoryEditorOCM
RegionalDOBRA PARA

Otkriveno koliko je Hrvatska zaradila od Ultre, zavrtjet će vam se od iznosa. Evo i odakle su sve došli partijaneri

Piše MOZAIK SD
20. srpnja 2023. - 16:16

Završilo je deveto izdanje festivala ULTRA Europe, a sudeći po prvim brojkama te ostvarenim rezultatima, bit će upisano u povijest kao najuspješnije. I dok se za neke podatke još čekaju analize relevantnih institucija, broj posjetitelja te ostvarenih noćenja potvrđuju da je najveće međunarodno glazbeno događanje u Hrvatskoj, prepoznatljivo u svijetu kao jedinstveno destinacijsko glazbeno događanje, uvjerljivo jedan od najuspješnijih glazbenih projekta u ovom dijelu Europe.

VEĆ KREĆU PRIPREME ZA 10. ULTRU

Pripreme za jubilarno deseto izdanje su u tijeku, a organizatori će uskoro podijeliti s obožavateljima i prve detalje te vrijeme održavanja.

image
Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix

Tijekom sedam dana trajanja, festival ULTRA Europe posjetilo je 150 000 obožavatelja koji su stigli iz rekordne 143 zemlje svijeta, među kojima je najviše bilo onih iz Španjolske, SAD-a, Australije, Velike Britanije, Francuske, Njemačke, Hrvatske, Norveške, Italije i Poljske. Bili su tu i posjetitelji iz zemalja poput Meksika, Kolumbije, Andore, Saudijske Arabije, Egipta, Kuvajta, Alžira, Paname, Puerto Ricca i Dominikanske Republike.

VIŠE OD 200.000 NOĆENJA

Zabilježeno je više od 200 000 noćenja, a gosti su dolazili automobilima, autobusima, vlakovima, avionima te s više od 150 plovila. ULTRA Europe morsku flotu činilo je 10 luksuznih jahti te više od 150 jedrilica, dok je ona zračna, uz brojne redovne zračne linije, upisala i dolazak 60 privatnih aviona. Niti jedan festival na svijetu ne može se pohvaliti ovakvom glazbenom mornaricom, što je samo još jedna potvrda da su Split, Hvar, Brač i Vis te unikatni koncept festivala kao jedinstvenog destinacijskog glazbenog događanja, bili pun pogodak i pravi smjer za turističko pozicioniranje Hrvatske među mlađom svjetskom festivalskom populacijom.

image
Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix

Kako bi sve savršeno funkcioniralo u organizaciji je sudjelovalo više od 3 000 ljudi, za posjetitelje je sviralo više od 200 DJ-a na 9 pozornica u 4 grada, među kojima su bili Hardwell, Martin Garrix, Carl Cox, Alesso, Boris Brejcha, Steve Aoki te brojni drugi. Festival je pažljivo pratilo i više od 200 akreditiranih domaćih i inozemnih novinara. Platforma društvenih mreža festivala jedna je od najvećih u regiji – tijekom festivala ostvareno je više od 3 000 000 impresija, a festival se mogao pratiti i putem prijenosa uživo na Facebooku i YouTubeu pa je tako zabilježeno gotovo 4 000 000 korisnika.

VELIKE BROJKE

Ove su brojke svaki dan veće jer se najbolji trenuci i dalje mogu pogledati na svim službenim kanalima festivala, kao i na službenim kanalima izvođača koji imaju milijune fanova. Posebna pažnja i ove je godine bila posvećena sigurnosti posjetitelja, a mali broj intervencija po danu, tijekom splitskog dijela festivala te nijedna na destinacijskom dijelu, potvrđuje da je ovo jedno od najsigurnijih događanja ove veličine.

image
Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix

Vlada RH proglasila je festival strateški važnim projektom zbog njegovih pozitivnih multiplikativnih efekata na hrvatsko gospodarstvo i promociju Hrvatske kao turističkog odredišta. S rastom festivala i ostvarenim rezultatima, koji su zabilježeni do 2023. godine, procjenjuje se da ukupna potrošnja tijekom ovogodišnjeg izdanja iznosi minimalno 76.500.000 €. To su podaci koji će u narednim danima biti potvrđeni od strane mjerodavnih institucija.

POLITIČARI NA ULTRI

Ne čudi stoga da su brojni političari i predstavnici turističkog sektora željeli iz prve ruke osjetiti čaroliju ULTRE – Park mladeži ugostio je ministricu kulture Ninu Obuljen Koržinek, gradonačelnika Splita Ivicu Puljka, državnog tajnika Tončija Glavinu, direktora Hrvatske turističke zajednice Kristjana Staničića te Alijanu Vukšić, direktoricu TZ grada Splita.

image
Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix

Kako bi stadion Park mladeži postao sigurnim i atraktivnim domom festivala ULTRA Europe, potrebne su višemjesečne produkcijske pripreme i tim koji broji više od 400 ljudi, a koji je uključen samo u opsežne produkcijske zahvate. Montaža ovog glazbenog grada trajala je gotovo 20 dana, a bilo je dovoljno samo 6 da se stadion, nakon festivala, vrati u prvobitno stanje.

9000 METARA OGRADE

Cijeli je prostor ograđen s 9000 metara ograde, postavljeni su posebni zaštitni podovi na tartanu i travi, izgrađene su četiri glavne pozornice, VIP i VVIP lože, brojni šatori, drvene kućice, stepenice, a svi su objekti uzemljeni radi dodatne sigurnosti posjetitelja. Impozantna centralna pozornica ponovno je bila glavna zvijezda u prostoru, a pažnju je privlačila svojom nevjerojatnom veličinom - duga je gotovo 80 m i visoka 22 metra, čime još uvijek drži rekord jedne od najveće pozornice ikad viđene u ovom dijelu Europe.

image
Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix

Jedan stup težio je više od 10 tona, a krov je imao balaste koji su služili kao sustav za zadržavanje kiše koji su, kad se napunila voda, težili oko 50 tona. Cijela je oprema stigla u 50 šlepera, a uključuje i više od 1600 svjetlosnih uređaja te više od 1100 metara kvadratnih LED ekrana. Bilo je tu i 240 metara šankova, a kako bi efekt buke bio minimaliziran, posebna se pozornost dala zvuku. Odabran je usmjereni audio sustav visokih performansi, a korištenjem Cardioid Subwoofera zvučni se val koherentno širio samo prema sjevernoj strani stadiona. Koristila se i napredna tehnologija Array Processing radi usmjeravanja zvučnih valova u plesni podij kako bi se što manje rasipao štićenim zonama, a jačina zvuka se dodatno limitirala na 100 dB.

DRON SHOW

Jedno od festivalskih osvježenja bio je i spektakularni DRON SHOW, uoči nastupa Martina Garrixa, a čak je 300 bespilotnih letjelica, u uigranoj devetominutnoj koreografiji i uz zvuke poznatih EDM hitova, osvijetlilo splitsko nebo. Bio je ovo impresivni svjetlosni ples i pravo čudo tehnologije koje u ovim razmjerima nikad nije predstavljeno u Europi. Pirotehnika broji više od 3500 različitih artikala, a potrošene su i sve količine CO2 boca koje su se mogle pronaći u Hrvatskoj, njih gotovo 400.

image
Tom Dubravec/Cropix
image
Tom Dubravec/Cropix

Ono po čemu se ULTRA razlikuje od svih drugih festivala na svijetu je način na koji povezuje glazbu i destinacije. Iskustvo za posjetitelje ovim dobije potpuno novu dimenziju, a Hrvatska promociju koja je teško mjerljiva bilo kakvim brojkama. Destination ULTRA Europe svoje fanove, tijekom službenog dijela, vodi na put od Omiša, preko Splita do Brača, Hvara i Visa. No, gosti nakon festivala rado otputuju i u Dubrovnik, do slapova Krke te Plitvičkih jezera, mjesta koja su u službenoj anketi odabrali kao ona koja se svakako trebaju posjetiti.

SEDAM DANA

U Hrvatskoj se u prosjeku zadržavaju gotovo sedam dana, a slike i uspomene nose sa sobom na sve krajeve svijeta. Destinacijska avantura i ove je godine krenula na otoku Braču, u 585 Clubu, a već se sljedećeg dana ULTRA ludnica preselila na najsunčaniji hrvatski otok Hvar. Dnevni ULTRA Beach te večernji RESISTANCE Hvar održali su se u Carpe Diem Beach Clubu. U intimnoj i ekskluzivnoj atmosferi 200 godina stare tvrđave Fort George na Visu, poznatije pod imenom Fortica, bila je posljednja stanica devete po redu ULTRA avanture.

image
Tom Dubravec/Cropix
image
Jakov Prkic/Cropix

Bez podrške partnera i sponzora teško da bi ULTRA bila ono što jest. Jedan od njih je Hrvatska turistička zajednica, koja je dala značajan doprinos u pozicioniranju Hrvatske kao jedne od top europskih festivalskih destinacija i koja podsjeća sve turiste da je hrvatska obala, od skrivenih uvala do tirkiznih zaljeva, najbolje ljetno osvježenje.

NAJSIGURNIJI FESTIVAL

Splitsko-dalmatinska županija te Grad Split i ove su godine osigurali svu potrebnu podršku, čineći ovaj festival ne samo najvećim nego i najsigurnijim za njegove posjetitelje. Mastercard® kartice su i ove godine bile omiljeno sredstvo plaćanja na ULTRA Europe festivalu, a posjetiteljima su uz jednostavno, brzo i sigurno plaćanje omogućile i pristup brojnim pogodnostima. Samsung je na festivalu omogućio Ultranautima da isprobaju ZOOM opciju i Nightography kameru Galaxy S23 Ultra pametnog telefona uz koju su zabilježili vrhunske noćne snimke za nezaboravne uspomene. Heineken® je ove godine pripremio posebnu zonu, u kojoj su posjetitelji uz osvježavajući Heineken® Silver mogli snimati video i foto trenutke za pamćenje s najviše točke na festivalu.

DOKUMENTARNI FILM

Svi oni koji nisu bili u mogućnosti posjetiti ULTRU i uživati u nastupima najboljih svjetskih DJ-a mogu poslušati setove ovogodišnjih izvođača na službenom Youtube kanalu, na kojem će se krajem godine naći i službeni dokumentarni film o devetom izdanju najvećeg festivala elektroničke glazbe u Hrvatskoj. Organizatori uskoro kreću s pripremama jubilarnog desetog izdanja koje će, ne sumnjamo, biti još veće i još luđe. Sve informacije se, osim na službenoj stranici www.ultraeurope.com, mogu pronaći i na Facebook stranici festivala, Twitter profilu i Instagram profilu.

O ULTRA WORLDWIDEU

ULTRA WORLDWIDE™ je međunarodni brend vodećeg svjetskog događanja elektroničke glazbe, ULTRA Music Festivala®. Brend ULTRA osnovao je 1997. godine izvršni producent, predsjednik i CEO Russell Faibisch koji je počeo organizirati glazbena događanja u južnoj Floridi što je dovelo do organiziranja prvog izdanja ULTRA Music Festivala 1999. godine na pješčanoj plaži u Miamiju.

S jedinstvenom i kreativnom vizijom te organskim rastom temeljenim na iskrenoj ljubavi prema glazbi, izvođačima i obožavateljima, brendovi ULTRA i ULTRA Worldwide™ predstavljaju ne samo najveći i najuspješniji svjetski neovisni brend

festivala elektroničke glazbe, već i festival koji se održava u najviše zemalja svijeta. Organizatori bez prestanka nastavljaju prenositi iskustva najpoznatijeg festivala iz Miamija u sve veći broj destinacija te Ultranautima diljem svijeta.

U posljednjih 20 godina tisuće svjetskih DJ-a, producenata i bendova oduševljavali su obožavatelje svojim sjajnim nastupima uživo na festivalima ULTRA u Argentini, Australiji, Baliju, Brazilu, Čileu, Hrvatskoj, Ibizi, Japanu, Koreji, Singapuru, Južnoj Africi te naravno u Miamiju, kao i na događanjima ROAD TO ULTRA u Boliviji, Čileu, Kolumbiji, Japanu, Koreji, Makau, Paragvaju, Peruu, Filipinima, Puerto Ricu, Tajvanu, Tajlandu i u SAD-u. Svako novo globalno izdanje temelji se na istom uspješnom receptu koji je do posljednjeg detalja usavršen tijekom posljednjih 20 godina u Miamiju, a koji kombinira nastupe brojnih talenata elektroničke glazbe s najnaprednijom festivalskom produkcijom na svijetu.

ULTRA brendovi su prvi uveli revolucionarni online prijenos uživo, "ULTRA LIVE" (s više od 650 milijuna prijenosa uživo i pogledanih snimaka setova s festivala ULTRA Miami, počevši od 2013. godine) i audio prijenosom putem platforme "UMF RADIO" (povezane s FM Radijem u više od 62 zemlje s dosegom od 22 milijuna slušatelja tjedno). Također, suradnja UMF FILMS s FINAL KID zaslužna je za neke od vizualno najdojmljivijih festivalskih video uradaka koji ostavljaju, uključujući i dokumentarni film naziva CAN U FEEL IT™ u kojem je prikazana sva čarolija dance glazbe.

O TVRTKI MPG Live

Tvrtka MPG osnovana je 1997. u Zagrebu, kao prva agencija u regiji specijalizirana za evente i promociju, s uredima u Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji i Makedoniji sa stručnim timom koji broji više od 350 stalnih zaposlenika. 2004. godine tvrtka MPG se širi osnivajući specijaliziranu tvrtku MPG Live koja organizira te promovira najveća glazbena događanja u regiji garantirajući najviše globalne standarde i vrhunsku produkciju poput festivala MTV Summerblast, Umagination, Big Beach, koncerata Justina Biebera, Stinga, Will Smitha i Simple Mindsa. MPG Live je od 27.04. 2017. ekskluzivni organizator i promotor festivala ULTRA EUROPE.

05. studeni 2024 04:59