StoryEditorOCM
RegionalUPRAVO TRAJE

Online nastava u Hrvatskoj pod hakerskim napadom! ‘‘Napad je prijavljen MUP-u, stručnjaci poduzimaju sve kako bi u najkraćem roku otklonili poteškoće"

Piše Jutarnji list
16. ožujka 2020. - 11:02

Nakon što je jutros počela online nastava u Hrvatskoj zbog situacije s koronavirusom, trenutno su u tijeku problemi zbog hakerskih napada. Napad je prijavljen MUP-u, a nastava preko sustava AAI@EduHr trenutno nije moguća, objavio je CARNET, javlja Jutarnji list.

Njihovo priopćenje prenosimo u cjelosti:

'Nastava preko HRT3 i SPTV se izvodi uspješno, no sustav AAI@EduHr je trenutačno pod kibernetičkim #DDOS napadom koji korisnicima uzrokuje poteškoće s pristupom određenim uslugama.

Naši stručnjaci poduzimaju sve kako bi u najkraćem roku otklonili poteškoće. Napad je prijavljen nadležnom odjelu u Ministarstvu unutarnjih poslova te su im dostavljeni svi podaci kako bi se i oni aktivno uključili u istragu.

Ispričavamo se korisnicima te molimo za strpljenje do ponovne uspostave pristupa svim uslugama, poručili su iz CARNET-a na svojoj Facebook stranici.

Čelnik CARNET-a Goran Kezunović u razgovoru za Jutarnji je rekao kako su se u CARNET-u, zajedno s MZO-om, za nastavu na daljinu pripremali protekla dva tjedna. Svi CARNET-ovi djelatnici, njih više od 160, bili su na neki način uključeni u pripremu i omogućavanje uvjeta za učenje na daljinu, od sistem-inženjera, programera i stručnjaka za razvoj e-usluga i mrežnih inženjera do agenata koji na CARNET-ovu Helpdesku primaju upite korisnika i odgovaraju na njih.

Što bi se moglo pokazati najvećim problemom od danas, s obzirom na to da iz škola tvrde, primjerice, kako CARNET tek sada radi projekt Wi-Fi mreže, a mnoge obrazovne ustanove još su na žičanom internetu. Podsjetimo, u prvo vrijeme zaposlenici škola morat će dolaziti na svoja radna mjesta i odande online komunicirati sa svojim razredom.

- S obzirom na to da se radi o izvanrednoj situaciji u kojoj svi nastavnici i učenici počinju koristiti alate za online učenje, očekujemo da će biti potreban koji dan prilagodbe i za korisnike, ali i za sustave - poručuje Kezunović.

- Pozivamo škole da prate objave na mrežnim stranicama CARNET-a i MZO-a te društvenim mrežama i, ako već nisu, obrate pozornost na stranicu www.carnet.hr/udaljenoucenje na kojoj će pronaći pregled CARNET-ovih rješenja i usluga dostupnih svima s korisničkim računom @skole.hr te upute za njihovo korištenje. Dodatne informacije i pomoć u korištenju usluga korisnici mogu dobiti na našem Helpdesku koji je dostupan na telefonskom broju 01/6661 555 ili na e-adresi helpdesk@carnet.hr - dodao je Goran Kezunović.

14. studeni 2024 22:53