Zemunik bi, bez obzira kako je malo tko vjerovao u to prije nekoliko godina, mogao uskoro opet dobiti cestu iz Zadra koja bi – prolazila tunelom ispod Zračne luke. Nakon što je zbog propisa Europske unije još 2008. godine blokirana cesta koja je vodila preko piste, promet prema Zemuniku preusmjeren je brzom cestom Kalmetinom.
Zemuničani se nikad nisu pomirili s tim, tvrdeći kako su postali odjednom blokirani od ostatka svijeta. Godinama su ustrajno tražili da se ispod aerodroma probije tunel, ali je malo tko vjerovao da će im poći za rukom privoljeti državu da uloži, ne baš mala sredstva, u taj pothvat.
Ovih dana međutim stiže vijest da je izabran izvođač radova na izgradnji podvožnjaka ispod ispod sletne piste Zračne luke Zadar! Vijest je potvrdio načelnik Općine Ivica Šarić koji je kazao da je izabran izvođač radova Colas Hrvatska d.o.o. iz Varaždina s cijenom ponude od 26.648.153 kune i rokom izvođenja radova od 18 mjeseci od uvođenja u posao, temeljem sporazuma o gradnji podvožnjaka iz 2010. godine kojega su tada u Zemuniku potpisali tadašnji ministar prometa Božidar Kalmeta, predstavnici Hrvatskih cesta i tadašnji načelnik općine Zemunik Joso Marušić.
- Na javno nadmetanje Hrvatskih cesta za izvođača radova za izgradnju podvožnjaka na spojnoj dionici između DC422 i ŽC6040, ispod rulne staze Zračne luke Zadar, javilo se pet ponuditelja: (Colas Hrvatska Varaždin, Viadukt Zagreb, Pedom asfalti Zagreb, zajednice ponuditelja Kamgrad Zagreb i Osijek koteks Osijek, te Kolektor koling Idrija - Slovenija, Tehnika Zagreb i Geotehnika Selca). Procijenjena vrijednost radova je bila 35 milijuna kuna. Međutim, javnim nadmetanjem i odabirom najniže cijene ona je smanjena za čak preko 8 milijuna i ona iznosi 26.648.153 kuna – kaže Šarić dodajući kako je oduvijek vjerovao u ostvarenje toga projekta.
- Ne bude li žalbi na odabir, bit će moguće potpisati ugovor s izvođačem već početkom iduće godine. Nakon uvođenja u posao, izvođač radova imat će vremenski period od godinu i pol dana da izgradi podvožnjak. Mi smo u općini i Županijskoj upravi za ceste sufinancirali izradu projekta, a cjelokupan zahvat financirale bi Hrvatske ceste. Podvožnjak bi bio dug oko 70 metara, a čitav zahvat obuhvaćao bi 580 metara ceste jer dvotračna cesta podvožnjaka ne bi smjela imati nagib veći od 7 posto, dok će visina biti 4,5 metra – ističe Šarić.
Zemuničani su sve ove godine osjećali veliku izoliranost od ostatka svijeta, jer im je poželjni promet kroz mjesto koji donosi promet u trgovinama i ugostiteljstvu potpuno izostao, a s druge strane povećan je promet cestom Ž 60/11 koja ide od centra Zemunika preko Smokovića do Murvice.
- To je postala cesta s najviše prometnih nesreća u županiji, možda i šire, jer je intenzitet prometa prevelik za njen profil. Obnova stare ceste prema Zadru rasteretila bi i tu prometnicu na kojoj je nekoliko djece tu stradalo, između ostalih i moje koje je bilo tjedan dana u bolnici. Zbilja je opasna ta cesta jer se vozi prebrzo i previše je vozila na njoj. Nekad se tuda moglo komotno šetati bez ikakve opasnosti, a sad se mora tri puta pogledati prije nego što se iziđe iz dvorišta na nju, a tuda ide i puno djece u školu. Nedavno smo, prije mjesec dana, imali slučaj da nam je dijete udarilo auto i teško ga ozlijedilo. Samo bi zbog toga valjalo obnoviti staru cestu, a isplatio bi se ovaj projekt i zbog aerodroma koji bi imao više ulaza i izlaza – ističe Šarić.
I on priznaje da je malo tko vjerovao u projekt, čak i u samom Zemuniku gdje se također mislilo da neće nikada zaživjeti. Upornost se očigledno isplatila i dok postoji ikakva šansa, načelnik i općina Zemunik neće odustati. Pomogao je i prijašnji ministar Božidar Kalmeta, te Zadarska županija koji su poduprli zahtjeve Zemuničana, pa je tunel ispod piste sve bliži realizaciji.
Nekad je Zračna luka Zadar bila specifična u svijetu jer je imala cestovni prijelaz s rampom preko piste, a sad bi opet mogla biti posebna zbog – tunela ispod rulnice. Naravno, ako sve prođe dobro s financiranjem, za što u Zemuniku čvrsto drže palčeve.