StoryEditorOCM
RegionalPREČANI ODGOVORILI RAVNATELJICI AGENCIJE ZA OBALNI I LINIJSKI PROMET

Ionako težak život na otoku postane još teži zbog maćehinskog odnosa Agencije prema nama

Piše Zadarski.hr
7. svibnja 2019. - 12:14
trajekt-800x430-750x350

Nakon što je Agencija za obalni i linijski promet jučer odgovorila načelniku Općine Preko, Juri Brižiću, danas tiže novo otvoreno pismo s Preko. Potpisuje ga načelnik Brižić, a mi ga prenosimo u cijelosti.

"Poštovana gđo. Vidović,

zahvaljujemo na odgovoru koji ste nam uputili, međutim moramo se ponovno očitovati jer izgleda da niste u potpunosti razumjeli naše probleme niti ste svjesni stanja i adekvatnosti trajekata na liniji Zadar – Preko, a samim time ne možete ni shvatiti naše nezadovoljstvo ni zahtjeve.

Ipak, moramo na početku reći da se slažemo s Vama u jednom dijelu Vašeg odgovora, a to je činjenica da trajekt Sis „praktički ne održava navedenu liniju“. Naravno da ju ne održava kada ju i nije u stanju održavati ni kapacitetom ni kvalitetom.

Jednako tako ne održava ju ni trajekt Vladimir Nazor s nekoliko putovanja dnevno koji također ne zadovoljava kvalitetom ni kapacitetom, a ne održava ju niti noviji i veći Brač jer on na ovoj liniji ima samo jedno putovanje dnevno. Dakle, zaključak je da liniju Zadar – Preko zapravo održava samo jedan adekvatan trajekt, u ovom slučaju Jadran, a s obzirom na broj putnika i vozila na ovoj liniji, jasno je da jedan trajekt nije u mogućnosti pokriti cjelokupni promet.

Osim toga, Vi navodite podatke samo o visokoj sezoni, kao da je jedino ona problem. Slažemo se da su tada najveće gužve i najveći promet, međutim mi se već sada nalazimo u problemima jer se i sada događaju gužve pa putnici i vozila ostaju neukrcani već sad. U prilogu Vam dostavljamo fotografije snimljene jučer u luci Preko, kada trajekt „Sis“ nije mogao prihvatiti sva vozila na liniji u 11:30 iz Preka. Dakle, ne radi se o srcu sezone, ne radi se o vikendu, radi se o jednom običnom svibanjskom ponedjeljku, a s obzirom da se u ovo doba godine nalazimo u ovolikim problemima, ne usudimo se niti pomisliti što će se događati u sred ljeta.

Što se tiče iskorištenosti kapaciteta linije i dodatnog troška za državni proračun kojeg navodite, upravo do tog dodatnog troška ne bi dolazilo kada bi trajekti imali dovoljno kapaciteta pa dodatne linije ne bi bile potrebne, a samim time ni dodatni troškovi. Osim toga, ne bi bio potreban ni sustav rezervacija koji predlažete, a pored toga on bi samo dodatno otežao putovanja i učinio život na otoku još težim i kompliciranijim nego sada.  

Nadalje, navodite da Agencija ne može utjecati na politiku brodara vezano za obnovu flote pa Vas pitamo može li Agencija odlučiti o drukčijoj raspodjeli postojeće flote i omogućiti ravnomjerniju i pravedniju raspodjelu te liniji Zadar-Preko na taj način osigurati veći i moderniji trajekt i to ne samo u srcu sezone nego kroz cijelu godinu.

Željeli bismo Vam skrenuti pozornost i na činjenicu da mi otočani živimo na otoku 365 dana u godini, da se suočavamo s raznim problemima koje samo otočani mogu razumjeti, da se odsječenost od kopna itekako osjeća u svim sferama života i da nećemo dopustiti da nam ionako težak život na otoku postane još teži zbog maćehinskog odnosa Agencije prema nama.

Borit ćemo se svim silama i snagama za bolje uvjete putovanja naših sumještana, pa i njihovih gostiju i turista, jer mi nismo građani drugog reda, mi zaslužujemo bolje od ovoga što nam Vi nudite. Nećemo dozvoliti da linija Zadar-Preko bude zapostavljena u odnosu na neke druge linije na Jadranu jer svojim prometom ona dokazuje da zaslužuje i treba dobiti bolje i više.

Uvjeravamo Vas da smo uistinu spremni na blokadu trajektnih luka u Gaženici i Preku, a to zasigurno nije u interesu ni Agenciji ni Jadroliniji ni nadležnom Ministarstvu jer će osim negativne slike o hrvatskom pomorskom prometu to prouzročiti i velike financijske gubitke svima, a ponajviše brodaru. Naime, sukladno odredbama Uredbe o pravima putnika kada putuju morem ili unutarnjim plovnim putovima, u slučajevima otkazivanja ili kašnjenja putovanja putnici imaju pravo na besplatni obrok odnosno piće, besplatan smještaj u slučaju kad je neizbježno noćenje, pravo na naknadu uz osiguran alternativni prijevoz i sl. O navedenome ćemo informirati sve putnike koji se u slučaju blokade zateknu u lukama u Gaženici i Preku te ćemo unaprijed pripremiti pravni i administrativni okvir kako bismo putnicima na taj način pomogli da što lakše ostvare svoja prava.

Nadamo se da do gore navedenih postupaka neće trebati doći te da će Agencija i Jadrolinija pravovremeno reagirati te na vrijeme osigurati veće i modernije trajekte za liniju Zadar – Preko.

Na kraju, kako biste se sami uvjerili u činjenice o kojima Vam govorimo, pozivamo Vas u radni posjet Općini Preko bilo koji dan u tjednu po Vašem izboru, ali dopustite nam to zadovoljstvo da mi odaberemo vrijeme polaska iz Zadra. Molimo Vas da planirate svoje putovanje tako da krenete iz Zadra u 10:30 sati kada vozi trajekt Sis. Mi ćemo Vas srdačno dočekati na trajektnom pristaništu u Preku željno iščekujući Vaš dolazak i dojmove s putovanja. Kako ne biste imali neugodnosti pri ukrcaju, tj. kako biste s automobilom uspjeli stati u trajekt, predlažemo da krenete par sati ranije. Na sreću još uvijek ne postoji sustav rezervacija pa Vam to ne možemo (a i ne želimo) preporučiti. Nadamo se da ćete prihvatiti naš poziv te Vam želimo udobnu i brzu vožnju do Preka!

 

S poštovanjem,

Općinski načelnik

Jure Brižić

09. studeni 2024 03:05