U srijedu je na Facebook stranici Like Zadar zadarske Turističke zajednice 'ponosno' prenesen tekst portala Zadarski.hr o posjeti slavnog američko-japanskog chefa Nobu Matsuhise i vlasnika najpoznatijeg svjetskog lanca sushi restorana 'Nobu' mjestu Kali, a sve u organizaciji 'Kali tune' koja je na dobrom putu da opskrbljuje taj lanac jadranskom tunom iz svojih kaveza.
U objavi na FB Like Zadar doslovce stoji: "Pozitivan efekt Tuna, Sushi & Wine Festivala i promoviranje vrhunskih proizvoda nastavlja se širom Zadarske županije!"
Taj nevjerovatan spin, školski primjer kićenja tuđim perjem, dogodio se tek mjesec dana nakon što je održan 4. Tuna, Sushi & Wine Festival u kojem su organizator, Turistička zajednica Grada Zadra, s ovim vremenskim odmakom to se još bolje vidi, napravili na toj manifestaciji totalni koncepcijski iznered i doslovce povadili korijene koje je TS&WF na početku imao, te propustio priliku da postane par exellance turistički događaj u ovom dijelu Mediterana.
Baš se poduzeće 'Kali tuna' odmaklo od ovog događaja jer je vodstvo tvrtke prepoznalo u kakav promašaj manifestacija ide. Jiro Kambe, sadašnji vlasnik najstarijeg poduzeća za dohranu tuna na Jadranu, naprosto nije htio sudjelovati (čitaj: sponzorirati) pučku zabavu amaterske razine. A zapravo se više bavio svojim najvažnijim poslom: kako vrhunsku tunu iz jadranskih uzgajališta prodati na drugim tržištima, a ne samo japanskom na kojem ova naša jadranska već nekoliko godina stalno gubi na cijeni.
Zbog toga je veći dio prošle godine i proveo i SAD-u i na koncu došao do ozbiljne točke da sklopi vrijedne poslovne dogovore s moćnim kupcima – velikim sushi lancima. Jedan dio poslova je već utvrdio u Kaliforniji, a sada je u ozbiljnoj fazi da jadranska tuna bude i u ponudi najvećeg – moćnog 'Nobu' sushi lanca.
Upravo zato je Nobu Matsuhisa došao na event u Kali jer jedino on i samo on može odlučiti da li će neka sirovina ući u standardnu ponudu njegovih 47 restorana i sedam hotela. Jiro Kambe je još lani u veljači, u razgovoru za 'Slobodnu Dalmaciju' najavio mogućnost da slavni Nobu dođe i na TS&WF, ali kako se i sam odmaknuo od te priredbe, zbog čeka se u TZ Zadar nitko nije ni počešao, tako je i dolazak slavnog chefa i cijele svite šefova kuhinja iz njegovih restorana po svijetu otpao što se tiče Zadra i Festivala. Ali je zato došao u Kali.
Nobu, naime, nikad nije čuo za Tuna, Sushi & Wine Festival, niti ga takvo što osobito zanima. Ono što ga stvarno zanima je kvalitetno meso tune. A, kako znamo, TS&WF niti Turistička zajednica nemaju kaveze, ne hrane tune niti ih prodaju, pa prema tome niti Nobu niti i jedan drugi trgovac i ugostitelj nemaju ambicije dolaziti na njihovu lokalnu zabavu. Dovesti ih mogu njihovi potencijalni partneri. A da se s potencijalnim partnerima razgovaralo o konceptu festivala možda bi i slavni chef sa svojom svitom došao u Zadar i napravio ogromni promocijski posao i toj manifestaciji i gradu Zadru.
To što prosječan, dakle imućan gost 'Nobu' restorana nema što osobito tražiti u ovakvoj turističkoj ponudi Zadra, druga je tema.
Ono što je, na koncu, ostalo Turističkoj zajednici jeste ovo Facebook brljanje i objava glupavih spinova koji nemaju veze s mozgom.
A 'pozitivan efekt' Tuna, Sushi & Wine Festivala i preko te manifestacije stvorenih veza između Japana i Zadra jeste da je klapa 'Kaleta' kojoj je voditelj i član nitko drugi do direktor Turističke zajednice Grada Zadra Ante Rados dio tima koji za desetak dana putuje u Japan kako bi tamo ista ta TZ Zadra promovirala zadarski turizam. I gle čuda, za glazbeni je program na tom putovanju, naravno za pripadajući honorar, zadužena direktorova klapa. Kao i na nekoliko drugih turističkih sajmova na kojima je TZ do sada sudjelovala.
'Pozitivan efekt', kažete? Ma dajte, molim vas!