StoryEditorOCM
KalelargaDOGODILO SE

Zadarski Željeznički kolodvor ipak je imao težak incident - godine 1976. pao je kompletan betonski plafon iznad čekaonice, srećom nije bilo putnika

Piše M. K.
7. studenog 2024. - 22:18

Prije nekoliko dana objavili smo članak o tome kako je stara zgrada Željezničkog kolodvora u Zadru imala dugu nadstrešnicu koja je umjesto potpornim stupovima "sidrena" čeličnim sajlama za konstrukciju zgrade. Podsjećala je na sličnu u Novom Sadu koja je na građane pala i usmrtila ih. Naveli smo da je zadarska nadstrešnica izdržala svoj "radni vijek" ipak bez incidenta, a onda je 2015. godine uslijed radova na prenamjeni zgrade uklonjena, što je zbog derutnog stanja kolodvorske zgrade bilo i najbolje.

Ipak, zgrada Željezničkog kolodvora nije prošla bez incidenta koji je umalo mogao završiti tragično. Podsjetili su na to Zadrani u komentarima na društvenoj mreži ispod objavljenog članka.

- Prije 45 godina u zadarskoj željezničkoj stanici dogodio se sličan slučaj... Otpao je kompletan plafon težak desetak tona. Srića što se to desilo oko 23 sata kad nije bilo putnika i nitko nije stradao. Da je to bilo oko 15 sati bilo bi na stotine stradalih đaka i radnika - naveo je čitatelj.

- Zadarskom željezničkom kolodvoru pao je viseći spušteni plafon zbog težine betona za cijelu površinu čekaonice oko 300m/2. Pravo je čudo da tog momenta nije bilo nikoga u čekaonici, bio sam udaljen 100 metara od kolodvora, trebao sam proći kroz čekaonu. Mislim da se to desilo oko 1976. godine - napisao je drugi čitatelj dok su ostali naveli da toga sjećaju te da čak niti novine nisu pisale o tome. Na svu sreću sve je prošlo bez posljedica. 

Željeznički kolodvor svečano je pušten u promet sad već davne 1967. godine. Dio zgrade kolodvora iznajmljen je prije nekoliko godina jednom poznatom svjetskom lancu restorana brze hrane i od toga se dana smatra da je Zadar i službeno "odustao" od vlakova. Istovremeno, Bibinjci već dugi niz godina pokušavaju izmjestiti prugu koja njihovo mjesto presijeca na dva dijela.

Novi projekt HŽ-a predviđa potpunu rekonstrukciju željezničke pruge Zadar - Knin i proboj tunela čime bi pruga kroz Bibinje bila konačno izmještena. U planu je u luci Gaženica napraviti putnički terminal, ali bi i Zadar bio povezan s Gaženicom nekom vrstom metroa.

image

Na fotografiji: prenamjena kolodvora

Luka Gerlanc/cropix/Cropix
image

Zeljeznicki kolodvor Zadar bio je u derutnom stanju.

Jure Miskovic/cropix/Cropix
image

Zeljeznicki kolodvor Zadar. Unutrasnjost Zeljenickog kolodvora u derutnom je stanju, a poslovni prostori zjape prazni.
Foto: Jure Miskovic/CROPIX

Jure Miskovic/cropix/Cropix
image

Na fotografiji: detalj sa zeljeznickog kolodvora

Jure Miskovic/cropix/Cropix
image

Na fotografiji: gradiliste

Luka Gerlanc/cropix/Cropix
image

Na fotografiji: gradiliste

Luka Gerlanc/cropix/Cropix
image

Na fotografiji: gradiliste

Luka Gerlanc/cropix/Cropix
image

Na fotografiji: gradiliste

Luka Gerlanc/cropix/Cropix
image

Na fotografiji: gradiliste

Luka Gerlanc/cropix/Cropix
image

Nakon sto je obavljena primopredaja zgrade zeljeznickog kolodvora tvrtki Mazna Holdings na 20 godina, 2015. su počeli radovi na rekonstrukciji stare derutne zgrade

Jure Miskovic/cropix/Cropix
image

Ispod nekadašnje nadstrešnice

Jure Miskovic/cropix/Cropix
15. studeni 2024 03:01