Završio je proces javnog savjetovanja o pravilniku kojim će se liberalizirati tržište autotaksi djelatnosti.
Nakon što odlukom Ministarstva prometa taj dokument stupi na snagu, broj dostupnih vozila preko aplikacije Uber osjetno će pasti, jer ta tvrtka traži da svi njihovi vozači budu u skladu s novim Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu, u čijoj izradi su i sudjelovali. Već od sinoć u ponoć počeli su s gašenjem profila svima onima koji još uvijek nisu pokrenuli proces prilagodbe.
Samo prije koji mjesec za biti partner-vozač Ubera bilo je dovoljno imati valjanu vozačku dozvolu i potvrdu o nekažnjavanju, no uskoro će svi biti obavezni posjedovati licenciju za autotaksi prijevoz koju izdaje ured državne uprave u županiji prema prijavljenom prebivalištu osobe, te pripadajuću dozvolu za obavljanje spomenute djelatnosti koju izdaju gradovi i općine.
Uz taksi oznaku koja će biti obavezna i za Uber, vozači neće smjeti biti mlađi od 21 godinu, imat će obvezu polaganja teorijskog ispita iz poznavanja prometnih propisa, nakon kojeg će im se izdati svjedodžba o stručnoj osposobljenosti, uz maksimalnu starost vozila do sedam godina. Zbog svega ovoga dio mladih vozača, kao i onih koji imaju starije automobile, odbrojavaju dane kad će biti isključeni iz aplikacije jer ne udovoljavaju uvjetima.
- Neće se više isplatiti raditi za Uber. Kredit za novi auto ne možeš vraćati, a najam od 1500 kuna tjedno je previsok. Zapravo je sve ovo mazanje očiju i posao za rent-a-car društva. Što se radilo, radilo se. Što prije to prihvatimo, bolje za nas - piše u jednoj od specijaliziranih Facebook grupa očito bivši vozač, a njegovi brojni kolege slažu se da se ovim pravilnikom išlo na ruku "velikim ribama" koje su spremno dočekale zakonske izmjene.
Radi novonastale situacije Uber je u Splitu, te Dubrovniku i Zagrebu otvorio centre za individualne konzultacije, kako bi svim vozačima koji koriste njihovu platformu olakšali proces prilagodbe na novi Zakon.
- U pitanju je jedinstveno mjesto gdje će postojeći i budući partneri-vozači moći pripremiti većinu administrativnih poslova koji postaju obavezni novim zakonom i pravilnicima koji reguliraju djelatnost autotaksi prijevoznika. Cilj je omogućiti da svi vozači koji danas koriste Uber platformu prođu kroz cjelokupni proces u deset dana od prvog sastanka u centru za vozače - kazao nam je Davor Tremac, generalni menadžer Ubera za jugoistočnu Europu.
Tremac najavljuje da će se u ovim centrima moći dobiti pomoć prilikom doregistracije postojećih tvrtki ili obrta, kao i savjeti kod osnivanja novih. Tvrtka će im uskoro nuditi i posebne ponude poslovnih paketa usluga u banci, popuste na mobilne uređaje i tarife, ali i najam vozila uz suradnju s rent-a-car tvrtkama.
Sama najava liberalizacije tržišta, čime neće biti ograničenja broja dozvola i lokacija na kojima mogu raditi taksisti s valjanim papirima, dovela je selidbe Uberovih vozača na more, iako do stupanja zakona na snagu i dalje "plivaju u mutnom". "Purgeri", Slavonci i Međimurci, spustili su se u Split i Dalmaciju, slično kao što njihovi kolege s obale zarađuju tijekom prosinca zahvaljujući adventu u Zagrebu. Zabilježili smo i ponudu za dvosoban stan u Splitu, koji se reklamira upravo kao idealan izbor za četiri "uberovca" koji su tu tijekom sezone. Iako se nalazi izvan centra grada, njegov vlasnik mjesečno za njega traži 6000 kuna. Prigode, očito, beru jagode.