StoryEditorOCM
ForumNIJE SVE CRNO

Vodič za iznajmljivače: što kada koronavirus uđe u apartman? Stručnjaci objasnili kako se ponašati u nekim novim situacijama u turizmu

Piše PSD
12. lipnja 2020. - 21:05

Što reći gostu, kakvu smo mu zdravstvenu zaštitu nakon pandemije koronavirusa i po kojoj cijeni spremni pružiti, gdje će gost boraviti za vrijeme izolacije?

O čijem trošku? Što je s ostalim članovima obitelji? Što se događa s domaćinima u tom slučaju?

Gdje će obitelj gosta, što s apartmanom u kojemu je boravio zaraženi, što čeka vlasnika apartmana u kojemu je zaraženi gost....

To su tek neka od pitanja koja muče obiteljske iznajmljivače u Hrvatskoj u očekivanju prvih gostiju.

Dok se čeka na konkretne upute od nadležnih institucija, TZ Splitsko-dalmatinske županije i TZ grada Splita omogućile su iznajmljivačima da na svojevrsnoj edukaciji održanoj u hotelu „Brigg“ u Splitu, od stručnih službi i odgovornih predstavnika zdravstvenog sektora dobiju tumačenja, upute i odgovore što raditi i kako se ponašati u nekim novim situacijama u turizmu.

Procjene simptoma

Na pitanja iznajmljivača odgovarali su Tonči Glavina, državni tajnik u Ministarstvu turizma RH, Luka Brčić, dožupan i načelnik Stožera civilne zaštite SDŽ, Srđan Kuščević, pročelnik Područnog ureda civilne zaštite Split, Slobodan Marendić, načelnik sektora za granicu PU SDŽ, Paško Ugrina, voditelj Odjel prevencije PU SDŽ, dr. Diana Nonković, voditeljica Službe za epidemiologiju zaraznih bolesti Nastavnog zavoda za javno zdravstvo SDŽ i prof. Ivo Ivić, predstojnik Klinike za infektologiju KBC Split, uz organizatore Joška Stellu i Alijanu Vukšić.

- Ako neki turist u obiteljskom smještaju ima simptome COVIDA-a 19, postupak je isti kao što je bio i za naše građane. Najvažnije je da domaćin koji ga je primio kontaktira liječnika telefonom u turističkoj ambulanti, gosta potom treba pregledati i ako ima simptome, napraviti mu test na koronavirus. Nalaze će dobiti u roku od 24 sata, a do rezultata testa mora ostati u smještaju u kojemu se zatekao. Ako je nalaz pozitivan, a gost ne mora na bolničko liječenje, mora ostati izoliran, kao i osobe iz njegova bliskog kontakta. Ako se radi o većem broju smještajnih jedinica, neće morati svi ostali gosti u izolaciju ako nisu bili u dužem bliskom kontaktu s oboljelim. Ako se radi o domaćem gostu, on može biti upućen u svoju kućnu izolaciju istim prijevozom kojim je i stigao - kazala je dr. Diana Nonković, odgovarajući na pitanje iznajmljivačice što s gostom koji ima simptome oboljenja.

Pojašnjavajući iznajmljivačima da mogućnost infekcije u turističkoj sezoni postoji, infektolog dr. Ivo Ivić kazao je da je redoslijed ponašanja domaćina u tom slučaju isti kao i za svakog našeg građanina: najprije treba liječnik opće prakse ili iz Turističke ambulante napraviti prvu procjenu simptoma, a oni su kašalj, temperatura, šmrcanje i nedostatak zraka.

- Klinički bolnički centar Split ima pripremljene izolacijske sobe i kapacitete za eventualno oboljele ako moraju biti hospitalizirani. Kreveti u KBC-u spremni su za tu situaciju. Ali najvažnije je nositi maske, pridržavati se mjera socijalne distance i redovito prati ruke - kazao je dr. Ivić.

image
Mario Todorić/Hanza media

Na komentar iznajmljivača znači li to da je cijela briga o eventualno zaraženom gostu ostavljena domaćinu koji se o njemu mora pobrinuti, Tonči Glavina, državni tajnik za turizam, odgovorio je da je u izradi program Nacionalnog stožera koji će pojasniti detaljno i točno što je čija obveza. Iznajmljivače je zanimalo i što reći gostima koji prije dolaska uglavnom pitaju tko snosi troškove njihova eventualnog liječenja?

Detaljno čišćenje

- Osobi koja oboli od COVID-a i završi u bolnici isto je kao i da završi u bolnici zbog bilo koje druge infektivne bolesti. Troškovi će, dakle, biti oni koji su u cjeniku bolnice i ispostavit će se takav račun. Testiranje košta 1500 kuna i strancima to ne plaća HZZO nego sami sebi ako se sumnja na to oboljenje. Bilo bi dobro gostima preporučiti da imaju putno zdravstveno osiguranje i europsku zdravstvenu iskaznicu. Najvažnije je prvo kontaktirati telefonom liječnika ili Hitnu pomoć, koji će kazati što dalje. Iznajmljivačima preporučujemo da vode računa o tome da imaju dovoljno prostora u objektu koji iznajmljuju da se može držati socijalna distanca gostiju – pojašnjeno je na skupu.

Na pitanje iznajmljivača što će se dogoditi ako je u stanu za najam turistima u stambenoj zgradi netko obolio ili mora u izolaciju, što je s ostalim stanarima zgrade?

Epidemiolozi i liječnici su odgovorili da je to slučaj kao i svaki drugi koji je bio do sada, osoba sa simptomima je u izolaciji, ne kontaktira ni sa kim i ostali stanari koji su ga eventualno susreli na stepeništu nakratko ne moraju biti zabrinuti ako s oboljelim nisu imali bliski i nešto duži kontakt.

Na pitanje iznajmljivača koliko je preporučeno vrijeme između primanja dviju skupina gostiju u isti apartman, zdravstveni radnici su im odgovorili da ako nitko nije bio zaražen u tom apartmanu, može se primjenjivati uobičajeni check-in.

Isto tako su iznajmljivačima sugerirali vrlo detaljno čišćenje, dezinfekciju i zračenje prostora kod svake izmjene gostiju.

Mali Lošinj razradio protokol postupanja


TZ grada Maloga Lošinja je u suradnji s lokalnom samoupravom, epidemiološkom službom, Crvenim križem i stožerom civilne zaštite razradila protokol postupanja u situacijama da se gost na odmoru razboli od COVID-a 19.

Protokol omogućava brzu koordinaciju dežurnih službi u slučaju sumnje na zarazu, ali i financijsku nadoknadu štete iznajmljivačima u slučaju produženog boravka gosta zbog samoizolacije.

Gost kod kojega se pojave simptomi COVID-a 19 ispunjava upitnik u koji unosi sve potrebne informacije. Istovremeno ima naputak o nenapuštanju smještaja, što se odnosi na njega i njegovu pratnju. Također se preporučuje izbjegavanje fizičkog kontakta sa svim ostalim ljudima u objektu.

Nakon toga gost telefonom kontaktira svojeg domaćina, koji tada preuzima komunikaciju s dežurnim epidemiologom i TZ Maloga Lošinja, koji tada preuzima koordinaciju oko zdravstvenog zbrinjavanja pacijenta. Pratnja pacijenta i domaćini ostaju u samoizolaciji do konačnog negativnog nalaza dvaju briseva pacijenta u razmaku od 48 sati.

TZ Lošinja preuzima na sebe organizaciju i trošak dezinfekcije objekta u suradnji s ovlaštenom tvrtkom, komunikaciju s ostalim gostima u objektu, pronalaženje alternativnog smještaja gostima koji imaju rezervaciju u terminu dok je objekt u samoizolaciji, pokrivanje troškova izgubljenih noćenja iznajmljivača, pokrivanje troškova smještaja i prehrane gosta u 14-dnevnoj samoizolaciji, u suradnji s Crvenim križem. Isto tako, TZ preuzima komunikaciju s veleposlanstvom zemlje iz koje gost dolazi i s medijima radi izbjegavanja stigmatizacije gostiju, smještaja, domaćina i cijelog turističkog odredišta.

U Hrvatskoj 65 tisuća gostiju


- U Hrvatskoj je trenutno 65 tisuća gostiju, a u idućih nekoliko dana dolazak je najavilo još oko 170 tisuća gostiju koji su ispunili aplikaciju za ulazak u Hrvatsku. Pred nama je izazovno razdoblje povećavanja turističkog prometa i naša su očekivanja da ćemo ostvariti oko 30 posto lanjskih prihoda od turizma. Na početku ljetnog dijela sezone krećemo ispočetka, kao da se nikad do sada turizmom nismo bavili. Zato nam je lipanj važan jer moramo ostaviti dobar dojam organizirane zemlje s jasnim pravilima sigurnosti vezano uz koronavirus - kazao je na skupu Tonči Glavina, državni tajnik za turizam.

19. prosinac 2024 13:18