HUP-Udruga trgovine odgovorila je jutros Ministarstvu gospodarstva vezano uz njihov ponovljeni zahtjev za dostavom 80 cijena upozorenjem da na zahtjev velikih trgovačkih lanaca ni na koji način nisu pojasnili metodologiju usporedbe cijena odnosno način na koji će se objektivno uspoređivati takav opseg različitih proizvoda iz ponuda niza trgovaca, piše Jutarnji list.
- Ovim putem u ime svih trgovaca kojima ste se obratili sa zahtjevom za dostavom podataka o cijenama ističemo da su trgovci spremni sudjelovati u realizaciji mehanizma praćenja cijena nakon što prethodno između trgovaca i Ministarstva detaljno bude usuglašen te javno objavljen način provedbe mehanizma usporedbe cijena, sve kako bi se osigurao ispravan prikaz stanja na tržištu i spriječila daljnja reputacijska šteta koju smo zajedno s ostalim trgovcima u proteklom razdoblju neopravdano pretrpjeli - poručuju iz HUP-Udruge trgovine u odgovoru Ministarstvu gospodarstva.
Udruga je dopis poslala i medijima, kako su pojasnili, zbog istinitog informiranja javnosti i demantiranja neistinitih informacija. Veliki trgovački lanci preko HUP-Udruge trgovine ističu da su iz Ministarstva gospodarstva u svojem odgovoru na očitovanja trgovaca pojasnili da za relevantne datume traže dostavu najviših maloprodajnih cijena za sve proizvode iz asortimana trgovaca koji pripadaju pojedinoj od 78 kategorija s popisa.
- S obzirom na širinu asortimana kod različitih trgovaca, ističemo da je riječ o stotinama proizvoda iz kategorija brendova i privatnih robnih marki, dakle o izrazito velikom opsegu. Trgovački lanci su bez uporišta prozvani za nepravilnosti, manipulacije i „varanje“ potrošača u procesu konverzije. Da su te optužbe bile neutemeljene pokazali su rezultati više od 170 inspekcijskih nadzora koji su provedeni u nizu trgovačkih lanaca, a u kojima je pronađen tek manji broj primjera povišenih cijena, što je zanemarivo s obzirom na opseg djelatnosti trgovine u RH‘, poručuju trgovci u dopisu koji je potpisao predsjednik Udruge Martin Evačić, prenosi Jutarnji list.
S obzirom na navedeno i kontinuiranu reputacijsku štetu koju zbog cijele situacije trpimo, dodaje Evačić, naš je interes zaustaviti trend dezinformiranja javnosti i osigurati istinito informiranje potrošača.
- Kao što smo već istaknuli, sudjelovanje trgovaca u mehanizmu praćenja cijena podrazumijeva prethodno zajedničko usuglašavanje metodologije usporedbe cijena te partnersku suradnju kojoj neće pridonijeti ultimatumi i neopravdana prozivanja - ističe Evačić.