StoryEditorOCM
ForumPET NAJVEĆIH KONTROVERZI SLUČAJA 'URLAO SAM DA KOMANDE NE RADE'

Tako je govorio Horvatinčić dan nakon tragedije. Nacrtao je i skicu sudara. Kada se sjetio da je pao u nesvijest?

Piše Goranka Jureško, Dušan Miljuš / Jutarnji list
14. listopada 2017. - 10:34
horvatinčić

Pomorsku nesreću Tomislava Horvatinčića od početka je pratio niz kontroverzi i intriga, od kojih neke nisu bile ni poznate nakon tragedije na moru. Pobrojit ćemo samo neke, piše Jutarnji list.

SUD PRIHVATIO NAVODE OBRANE: U TRENUTKU UDESA BIO JE U STANJU SINKOPE Oglasio se Horvatinčić: 'Već sedmu godinu nosim psihičke i zdravstvene tragove'

1. "Vidio sam jedrilicu. Htio sam ih upozoriti. Mahao sam rukama...", bila je prva verzija Horvatinčićeve obrane 16. kolovoza. Istog dana poslao je i priopćenje preko svoje tvrtke u kojoj priznaje krivnju za nesreću. Nigdje ne spominje nesvjesticu. Također, 16. kolovoza 2011. (dan nakon nesreće) daje iskaz lučkom kapetanu: 'Kada sam stigao 50-ak metara od jedrilice poginulih Talijana, pritisnuo sam tipku 'stand by', koja nije reagirala. Urlao sam: Komande ne rade, komande ne rade...' Kasnije je i nacrtao skicu nesreće.

2. Horvatinčić ne zove policiju nakon nesreće nego Davora Jelavića, koji potom zove gradonačelnika Milana Bandića i Tomislava Karamarka, ministra unutarnjih poslova. Jelavić je svjedočio: "Tomo je bio u šoku, plakao je i pričao da su mu otkazale komande, da ima poginulih".

3. Tvrdio je da mu je otkazalo kormilo, ali to poslije nije spominjao. U tom slučaju mogao je samo izvaditi ključ iz kontakt brave i motor bi stao.

3. Udruga pomorskih kapetana iz Splita 2011. izradila je ekspertizu i ukazala na Horvatinčićevu odgovornost. Iznijeli su i sumnje da su neki vještaci bili izloženi prijetnjama.

4. Gdje je točno bio u trenutku nesreće Horvatinčić, za kormilom ili u potpalublju?

Specijalistica medicine rada dr. Azra Huršidić o sinkopi: 'Ne bi smio voziti auto'

Horvatinčićeva tvrdnja da je imao sinkopu u trenutku nesreće bila je ključna za oslobađajuću presudu, a mnogi se pitaju treba li mu oduzeti vozačku dozvolu kao i onu za upravljanje brodovima. Ako je tada mogao izgubiti svijest, vjerojatno se sinkopa može ponoviti, a to znači da bi Horvatinčić ponovo mogao izazvati nesreću, bilo na cesti bilo na moru. No, tko bi sad trebao nešto poduzeti da se spriječi da Horvatinčić zbog sinkope ponovo ne bude sudionik neke nove nesreće?

"S obzirom na to da je sud rekao da Horvatinčić može imati sinkope, bilo bi logično da se uputi na izvanredni liječnički pregled kako bi se utvrdilo smije li ubuduće upravljati vozilima", smatra specijalistica medicine rada dr. Azra Huršidić.

Liječnici trebaju utvrditi koliko mu se često javljaju gubici svijesti i sukladno tome odlučiti koja su ograničenja potrebna za takvog vozača. I inače obiteljski liječnik treba reagirati kad njegov pacijent ima takvih smetnji i uputiti ga na detaljne pretrage. Kako se procedura o obavezi izvanrednih pregleda za upravljanje vozilima i brodovima zbog novih zdravstvenih problema ne poštuje, nerijetko osobe i dalje nemaju ograničenje pa i dalje voze, piše Jutarnji list.

Kako je došlo do nesreće u akvatoriju Primoštena:

25. studeni 2024 11:37