Osobama koje vode Lidlove društvene mreže, prvenstveno mislimo na Facebook stranicu Lidl Hrvatska, nije lako ovih dana. Sva sila kupaca nabacuje se drvljem i kamenjem po ovom njemačkom trgovačkom lancu optužujući ih da su bezobrazno iskoristili uvođenje eura kako bi podigli cijene svojih proizvoda.
Pritom prilažu i fotografije u kojima se vidi da su se neke cijene zaokruživale na veće eurske iznose, a masovne se tuže i kako isti proizvodi u Sloveniji, Austriji i Njemačkoj znatno jeftinije koštaju.
Na stotine komenatara ispisano je ispod njihove objave da su im cijene ostale iste, odnosno da su ih prilikom konverzije zaokružili u korist kupaca.
- Ne vrijeđajte nam inteligenciju. Sramotno ste digli cijene u svoju korist, prije uvođenja eura. Bilo bi dobro da objasnite taj matematički izračun koji traje od polovice prošle godine. I još stavite slogan - Cijene ostaju iste! U vašem slučaju, eventualno do idućeg tjedna - komentar je koji je naišao na najveće odobravanje kupaca Lidla, a mnogi su najavili i bojkot ovog lanca.
Pitali smo odgovorne u lancu Lidl Hrvatska jesu li ovakve ozbiljne optužbe kupaca na račun Lidla točne i jesu li zaista tako značajno digle cijene svojim proizvodima.
U pisanom odgovoru koji nam je proslijedila Tihana Belin iz PR agencije Real grupa, koja već cijelo desetljeće vodi odnose s javnošću ovom trgovačkom lancu, ističe se kako "što se tiče konverzije cijena iz kuna u eure, Lidl Hrvatska nije povećavao cijene prilikom konverzije."
- Cijene proizvoda iz redovnog asortimana Lidla preračunate su iz kuna u eure prema pravilima matematičkog zaokruživanja (bez neopravdanog povećanja cijena) ili u korist kupca. Također, kako bi potvrdili transparentan odnos prema kupcima, Lidl je pristupio Etičkom kodeksu kojim se utvrđuje način postupanja poslovnih subjekata u svrhu pouzdanog i transparentnog uvođenja eura, s ciljem stvaranja povjerenja i sigurnog okruženja za potrošače - tvrde u Lidlu, te nastavljaju:
"Kao što je javnosti već poznato, u godini iza nas je došlo do promjene cijena određenih proizvoda uslijed poremećaja u globalnim opskrbnim lancima, što je dovelo do povećanja nabavnih cijena u više kategorija prehrambenih proizvoda. Neki od čimbenika koji su doveli do globalnih poremećaja su i cijene sirovina, dobavljivost robe, porast cijena logistike, utjecaj rata u Ukrajini te posljedično visoka inflacija. Lidl u svom svakodnevnom poslovanju u suradnji sa svojim dobavljačima nastoji amortizirati ove čimbenike koliko god može, kako bi svojim kupcima i dalje mogao nuditi najbolji omjer cijene i kvalitete."
U trenucima dok zaključujemo ovaj tekst u tijeku je sastanak ministra gospodarstva Davora Filipovića s predstavnicima trgovaca, a na repertoaru bi trebalo biti "nonšalantno" preračunavanje kuna u eure, koje država navodno neće tolerirati. No, trgovci uvijek mogu dignuti cijenu...
Za biti pošteni, treba ipak podsjetiti da je sve, a pogotovo hrana, u hrvatskim trgovinama drastično poskupjela već lani, ali ovo je očito bila kap koja je prelila čašu potrošačima. Međutim, što im uopće preostaje osim pažljivo iščitavati trgovačke kataloge, kupovati robne marke i birati trgovine u kojima im se ne vrijeđa inteligencija? Malo toga, naročito ako ne žive blizu granice s Italijom i Slovenijom, gdje su, kažu ljudi, cijene namirnica značajno niže, a restrikcija pri uvozu robe praktički nema.