Bilježnice koje prodajete su čista sramota i degradacija žena i djevojaka. Ionako se susrećemo s mnogim izazovima u odgoju djece u današnje vrijeme i onda vi izradite onakve strahote. Dvije polugole cure se trljaju stražnjicama i oko njih lete dolari? Gdje vam je pamet bila da to uopće proizvedete i pustite u prodaju?
To je samo jedna od mora kritika kojima su roditelji, uglavnom majke iz Splita, sasuli na Facebook stranicu “Lipa Milla”, hrvatske marke školskih bilježnica i uredskih proizvoda, koje proizvodi zagrebačka tvrtka “Mar-Mar”. Riječ je o bilježnicama koje prikazuju zvijezde show-biznisa u prilično vulgarnom izdanju, a mogu se kupiti u domaćim knjižarama i trgovinama.
Nisu samo roditelji zgroženi. Ni Gorani Rosandić, profesorici hrvatskoj jezika u splitskoj Zdravstvenoj školi, najblaže rečeno, "nisu sjele" polugola Kim Kardashian i Rihanna na omotima školskih teka. U istoj ediciji nazvanoj Friends tu su još i bilježnice na kojima Putin i Trump "udaraju selfie"...
- Dakle, bilježnice su, malo je reći degutantne. Ne znam koje su gore, ove sa ženama ili ove s moralno iskrivljenim političarima Putinom, Kim Yong Unom, Trumpom. Ako su im trebale žene, što nisu stavili Marie Curie ili Rosu Parks, nego ove intelektualne plićake?! Koja je poruka?! - pita se Gorana Rosandić.
Ni njezina kolegica po struci nije mogla vjerovati očima kad je vidjela što se prodaje u knjižarama.
- Stvarno ne vidim u kojem bi svijetu ovo bilo OK. Djeca i tinejdžeri danas imaju nove uzore, nove pojmove i standarde ljepote koji dolaze s društvenih mreža i toga smo svi svjesni. Ali ako ih Kim Kardashian gleda s ekrana, ako ju pobožno prate na Instagramu a njene klonove veličaju u privatnim razgovorima, ne vidim zašto bi im ti isti "aduti" morali odvlačiti pozornost i dok su u klupama. Uostalom, sama naljepnica 15+ skoro pa sugerira da slika na školskoj bilježnici graniči s pornografijom, što je sasvim suludo- smatra ona i dodaje da bi bilo bolje da se učenje odvija popraćeno nekim neutralnijim ilustracijama, stražnjice u prvom planu jednostavno izgledaju pogrešno u ovom kontekstu.
I učiteljica iz splitske Osnovne škole Pojišan Anđela Babić drži da su slike na omotima, u najmanju ruku, bezvezne i da se, kao takve, ne bi trebale naći u nijednoj ladici, radnom stolu ili torbi učenika.
- Izuzetno poštujem učenički izbor i pravo na mišljenje i različitost, ali duboko vjerujem i nadam se da se za ovakve naslovnice velika većina neće odlučiti. Nepotrebno isticanje ženske seksualnosti u tinejdžerskoj dobi kod djevojčica potiče pogrešan imperativ izgleda i ponašanja, a kod dječaka moguće i nasilje- ističe Babić.
Kontaktirali smo i dvije splitske gimnazijalke. One su plus 15 godina kategorija, ali nisu mogle vjerovati da bi netko htio takve bilježnice imati....
Proizvođač Lipa Milla uputio ispriku: Osjećamo se dužnima ispričati za neugodnosti koje su pojedini kupci osjetili...
Zasuti nizom kritika na račun omotnica bilježnica Lipa Mill, oglasili su se preko svog Facebook profila i njihovi proizvođači, tvrtka Mar-Mar, te, uz ispriku javnosti, poručili da ovakve bilježnice više neće tiskati.
Našoj redakciji su pjasnili kako su sporne bilježnice iz stare kolekcije karikatura, no ovih su se dana očito našle na prodajnim mjestima u Dalmaciji...
Evo njihovog priopćenja:
- Slijedom komentara koje ovih dana primamo, a vezani su za dio kolekcije bilježnica s karikaturama oblikovanima u suradnji s hrvatskim ilustratorom umjetničkog imena Nik Titanik, osjećamo se dužnima ispričati za neugodnosti koje su pojedini kupci osjetili te ujedno i pojasniti situaciju onima koji se tek sada susreću s kolekcijom.
Naš asortiman obuhvaća preko 40 kolekcija bilježnica, notesa, pisanki i ostalih školskih obrazaca (informativki, rječnika, zadaćnica) mekog i tvrdog uveza, A4, A5, B5, A6 i B6 formata.
Kolekcija koja je podigla prašinu nije aktualna kolekcija u našem asortimanu za školsku godinu 2019./’20., već se radi o prvoj takvoj seriji koja je puštena u prodaju nakon ispitivanja javnog mnijenja na jednom od najvećih europskih sajmova školskog i uredskog pribora u Frankfurtu.
Na spomenutom sajmu baš je ta kolekcija bila u prvom izboru tinejdžera, kao i onih nešto starijih korisnika, pa smo se odlučili uvrstiti je u prodajni asortiman s oznakom koja usmjerava na ciljanu skupinu kupaca.
Na šest različitih naslovnica nalaze se smiješni crteži (karikature) koji podsjećaju na poznate i aktualne ličnosti iz svijeta sporta, znanosti, politike i showbusinessa. Kontekst u koji su smješteni stilski je sukladan maniri karikature.
Kao kompanija koja 70 posto svojih prihoda ostvaruje u inozemstvu, izvozi na tri kontinenta, u 25 zemalja, naši su kupci uistinu raznoliki i sa specifičnim ukusom te nam ponekad zadovoljenje svih tih potreba predstavlja nemali izazov. Tako se pokazalo i s ovom kolekcijom.
Nakon burne reakcije roditelja na našim prostorima, ovogodišnje su karikature prilagođene...
Moguće je da se određen broj komada stare kolekcije našao na policama i ove godine na što ćemo odmah reagirati i zatražiti da se promptno uklone.
Ovim putem se zbog toga još jednom ispričavamo kupcima te se skupa s vama nadamo da se ovakve situacije neće ponavljati.