Vladi Bagariću, umirovljenom general-bojniku, godinama nitko nije mogao ništa.
Direktora Hrvatske kontrole zračnog prometa pratio je glas čovjeka koji sebi isplaćuje astronomske bonuse, zastrašuje zaposlenike i sindikalnom povjereniku prijeti otkazom. Protiv njega su se organizirali prosvjedi, mediji su istraživali poslovanje tvrtke kojoj je na čelu, a za sobom je vukao i priču da je u kontroli leta na namještenom natječaju zaposlio vlastitog kuma. Na plaću od 63 tisuća kuna bruto i uz dozvolu da 24 sata koristi službeni automobil.
Bagarić je sve te optužbe negirao. U kontroli leta tvrdili su da su sva zapošljavanja i sve isplate bonusa provedeni u skladu s propisima te da nije bilo nikakvih prijetnji zaposlenicima. Vlada se na sve pritužbe na račun svojeg direktora u Hrvatskoj kontroli zračnog prometa oglušila.
I sve bi palo u zaborav da prošle srijede Općinsko državno odvjetništvo u Velikoj Gorici – gradu u kojemu se nalazi zagrebačka zračna luka, a time i hrvatska kontrola leta – nije objavilo da za 61-godišnjeg Bagarića traži – jednomjesečni pritvor.
U spisu su na tisuću stranica opisana nezakonita zapošljavanja. Zloupotrebe položaja i ovlasti od strane Bagarića, tvrde istražitelji, odnose se na slučajeve zapošljavanja koja su, prema njihovim tvrdnjama, provedena mimo propisa i zakona. Riječ je o radnim mjestima specijaliste za obračun naknada u Zračnoj plovidbi te višeg stručnog savjetnika za analizu.
Takvim je zapošljavanjem direktor HKZP-a prema zaključcima državnog odvjetništva drugima pribavio protupravnu imovinsku korist. Pa su, zbog opasnosti utjecaja na svjedoke, ali i ponavljanja nedjela, zatražili njegovo pritvaranje. O tom će zahtjevu 28. prosinca odlučivati sutkinja istrage Općinskog suda u Velikoj Gorici.
Bez obzira na to kakav ishod tog ročišta bio, čini se da će Bagarić morati otići s direktorske pozicije. I – da stvar bude zanimljivija – to neće biti prvi put da u izvanrednim okolnostima napušta funkciju na kojoj se nalazi.
Bagarić je bivši pilot Jugoslavenskog ratnog zrakoplovstva koji je 1991. u činu poručnika prešao u Hrvatsku vojsku. Tijekom rata bio je zapovjednik zrakoplovne baze u Lučkom. Sudjelovao je i vodio helikoptersku jedinicu tijekom operacija "Maslenica", "Bljesak" i "Oluja".
Iz tog doba uz Bagarića se ne vežu nikakve poznate afere. Idućih se godina penje u zapovjednom lancu, postaje i general-bojnik, a 2007. imenovan je zapovjednikom Hrvatskog ratnog zrakoplovstva.
A onda se 23. rujna 2010. dogodila katastrofa. Tijekom izvođenja vježbe Hrvatskog ratnog zrakoplovstva i protuzračne obrane na vojnom poligonu "Eugen Kvaternik" kod Slunja, na području sjeverno iznad Plaškog, dva zrakoplova tipa MiG-21 su se u zraku "okrznula". Letjelice su se nakon sudara srušile, a piloti su se, srećom, uspjeli katapultirati.
Bagarić je te godine slao pisma tadašnjem načelniku Glavnog stožera Josipu Luciću u kojima ga upozorava na dotrajalost borbenih zrakoplova, ali i kronični nedostatak dijelova. No ekspertna skupina koja je istraživala nesreću bila je neumoljiva. Utvrdila je Bagarićevu zapovjednu odgovornost. I morao je otići.
Jednog dana bio je na vrhu. Drugoga na dnu. S čela ratnog zrakoplovstva odlazi u mirovinu, a nakon pobjede HDZ-a na izborima na stranicama Hrvatskog vojnika ne propušta kritizirati SDP-ova ministra obrane Antu Kotromanovića. Predsjednica Republike Kolinda Grabar-Kitarović mu 2015., u povodu 20. obljetnice operacije "Oluja", uručuje visoko državno odlikovanje.
A Vlada Andreja Plenkovića izvlači ga iz naftalina i 2018. imenuje direktorom Hrvatske kontrole zračnog prometa. Bagarić tamo dobiva izdašnu plaću od 31 tisuću kuna te godišnje bonuse u iznosu od 134 do 166 tisuća kuna.
Suočen s ozbiljnim optužbama tužiteljstva, Bagarić je odmah poništio natječaje za 13 radnih mjesta. Hrvatska kontrola zračnog leta tražila je, između ostalih, i kontrolore leta, administratore te pomoćne radnike u kuhinji. No kako su pod povećalom Općinskog državnog odvjetništva bila upravo zapošljavanja, Bagarić je očito odlučio ništa više ne riskirati, nego pokušati spasiti što se spasiti da. Iako je, realno govoreći, za sve već prekasno. •