StoryEditorOCM
ForumGLAZBENI SPEKTAKL

Damir Kedžo i pjesma ‘Divlji vjetre‘ predstavljat će Hrvatsku na Eurosongu. Imao je isti broj bodova kao i Mia Negovetić, evo što je presudilo...

Piše Jutarnji list
29. veljače 2020. - 22:46

Jednak broj bodova kao i Kedžo osvojila je i Mia Negovetić s pjesmom 'When it comes to you', ali je Kedžo pobijedio jer je osvojio više glasova publike


- Mama, pobijedio sam na Dori! - sa širokim je osmijehom na licu uskliknuo Damir Kedžo, koji će na 65. Eurosongu u Rotterdamu u svibnju predstavljati Hrvatsku sa svojom pjesmom „Divlji vjetre“.
Zanimljivo je da je pjesmu 'Divlji vjetre' njezin autor Ante Pecotić napisao prije gotovo sedam godina. Zbog čega ju je toliko dugo držao u ladici ispričao je Jutarnjem još u subotu prije no što se znalo da će upravo ovo biti pobjednička pjesma:
- Jer sam čekao da se 'poklope zvijezde'. 'Divlji vjetre' jaka je, moćna balada, koja zahtijeva suverenog vokalista koji će ovu baladu znati donijeti na sceni. Bio sam u svakom trenu svjestan jakosti 'Divljeg vjetra', pa sam radije strpljivo čekao pravu priliku nego da takvu pjesmu zbog brzine bacim u vjetar - kazao nam je Pecotić, koji je kao svog najvećeg konkurenta ocijenio Indiru Levak.
Ona je bila među rijetkim izvođačima koja su tijekom nastupa razbili crnilo na sceni. Jer, skoro svi odlučili su se za ziheraške tamne kombinacije, a iznimka su uz Indiru (koja je nastupila u Zigmanovom ružičastom seksi korzetu), bile Zdenka Kovačiček i Ivana Lovrić iz Colonie koje su se odlučile za crvene kreacije, te Lorena Bućan koja je pjesmu Ivana Huljića 'Drowning' otpjevala u plavoj haljini.
Sama Indira za nastup se, poput prave profesionalke, spremala skoro tri mjeseca, a za svoj show i energičnu koreografiju, koju joj je osmislio Igor Barberić, pljesak je dobila već u petak na generalnoj probi.
17-godišnjoj Miji Negovetić pobjeda na Dori je izmakla za dlaku. Kedži je najveći broj bodova dodijelila publika, dok je upravo 17-godišnja Mia bila favoritkinja stručnog žirija koji je diljem Hrvatske dijelio svoje bodove. Mia je plijenila jednostavnim, mladenačkim imidžem i svojim sjajnim vokalom, a iza scene srdačno se pozdravila s nekadašnjom suparnicom iz RTL-ovog showa Zvjezdice, Đanom Smajo, koja je na Dori nastupila sa skladbom 'One' što su je za nju napisali Rando Stipišić i Luka Mrduljaš, sinovi Zlatana Stipišića Gibonnija i Tomislava Mrduljaša.
Đana je sa svojih 16 godina bila najmlađa natjecateljica na Dori, dok je najstarija, ali samo po datumu rođenja, a nikako ne po energiji, duhu i vokalnoj uvjerljivosti bila Zdenka Kovačiček koja je nastupala s pjesmom 'Love, Love, Love' Marija Mihaljevića, pozivajući sve na ljubav.
Na etno kartu u Opatiji su igrali Elis Lovrić i Alen Vitasović uz pomoć Božidarke Matije Čerine i djevojaka iz zbora Josip Kaplan koje su na pozornicu došle odjevene u kostime nastale po uzoru na narodne nošnje pet subregija Primorsko-goranske županije.
- Cijeli nastup osmišljen je kao svojevrsni spoj dviju hrvatskih regija, Primorsko goranske i Istarske županije koje su tako snažno isprepletene i povezane upravo kroz svoju povijest i baštinu. Pjesma 'Da se ne zatare' govori o potrebi čuvanja naše prebogate tradicije ali ne na hermetičan način nego upravo u skladu sa novim vremenima i stremljenjima - rekla nam je Božidarka Matija Čerina.
Možda najosebujniji nastup imala je Aklea Neon. Osječka kantautorica na sceni se, odjevena u svilu i užad, pojavila u pratnji djevojaka iz vokalnog ansambla Brevis, te kelja i bora, koji su na Dori pjevali uz pomoć uređaja Bamboo - muzika biljaka, koji se priključi na list i korijen biljke i bilježi njezine impulse. Aklea je svoju pjesmu 'Zovi je mama' posvetila planeti Zemlji, a napisala ju je u vrijeme velikih požara u Amazoni. Kako nam je rekla, svojom pjesmom želi sve osvijestiti i zapitati ih kako i koliko brinu za svoju mamu, planetu Zemlju.
Iako je prije Dore bilo najavljeno da će uz prošlogodišnjeg pobjednika ovog natjecanja Roka Blaževića nastupiti Netta, Izraelka koja je 2018. godine pobijedila na Euroviziji, pjevačica je tek nekoliko dana prije showa otkazala put u Hrvatsku radi viroze, pa su umjesto nje uz Roka nastupili natjecatelji iz Voicea.
Inače, pripreme za Doru u Opatiji su počele još u petak, kada je u dvorani Gervais održan koncert „Samo jednom se ljubi“ u znak sjećanja na Ivu Robića. U subotu je već sve bilo u znaku Dore i nitko (osim pojedinih novinara željnih senzacije koji su pisali kako će se Dora u strahu od zaraze otkazati) nije ni spominjao koronavirus niti mogućnost da se manifestacija zbog istoga otkaže.
Izvođači nisu na sunčanim terasama kave ispijali s maskama na licu, u restoranima se, gotovo kao u stara dobra vremena, ružilo do dugo u noć, svi su razmjenjivali poljupce i hrlili jedni drugima u zagrljaje, ne mareći pritom hoće li se zbog toga zaraziti. Na prvi pogled sve je bilo u znaku ljubavi, mira i prijateljstva, no, kako to već biva, iza leđa je bilo i ogovaranja, negodovanja, pa čak i optužbi da je Dora namještena. Nije to ništa novo.
Tako je skoro svake godine, pa ne čudi da su se osnivači Porina (dodjele glazbenih diskografskih nagrada čija će se završna priredba održati 27. ožujka također na Kvarneru, točnije u Rijeci), prije dvadeset i sedam godina s pravom pitali bi li bolje bilo da, znajući stanje i odnose na našoj glazbenoj sceni, možda svoju manifestaciju umjesto Porinom nazovu imenom opere Ljubav i zloba.
Sve, naime, uvijek krene idilično: svatko od izvođača i skladatelja koji se natječu na Dori na festival stiže uvjeren kako je baš njegova pjesma 'ono pravo', dušo dalo da nas predstavlja na Eurosongu. Onda počnu probe, pa se naši glazbeni umjetnici tamo na licu mjesta uvjere kako netko drugi na sceni zvuči i izgleda bolje od njih. Taština im, međutim, ne dopušta da to priznaju i upravo je to moment kada krenu šuškanja o tome da je sve namješteno, jadikovanja tijekom kojih se neshvaćeni artisti pitaju što im je uopće trebalo da dolaze kada se 'ionako sve unaprijed zna'... Taj scenarij ponavlja se iz godine u godinu, zapravo je vrlo zabavan i nepredvidiv jer se akteri također mijenjaju iz godine u godinu, što ubija eventualnu monotoniju.
Također, svaka Dora ima i svoje favorite. Ove godine to su bili upravo Damir Kedžo s pjesmom 'Divlji vjetre' Ante Pecotića i Bojana Šalamona Shalle, Mia Negovetić s pjesmom 'When it Comes to You' koju potpisuje iskusan švedski autorski trojac Denniz Jamm, Linnea Deb i Anderz Wrethow, Indira Levak sa skladbom 'You Will Never Break My Heart' koju je napisala s Branimirom Mihaljevićem i eurovizijskim pobjednikom Doronom Medaliem, Aklea Neon s autorskom pjesmom 'Zovi je mama'...
U petak kasno navečer u birtiji u sklopu opatijske dvorane 'Marino Cvetković' u kojoj je održana Dora, otvorena je novinarska kladionica u kojoj su svoje uloge (minimalan ulog bio je deset kuna), uz novinare i ljude s televizije stavljali i izvođači i kompozitori. Uoči Dore na ovoj kladionici vodio je Damir Kedžo, za petama su mu bile Mia Negovetić i Indira, a dobro su kotirali i Alen Vitasović, te Zdenka Kovačiček. Kad već pišemo o novinarskoj kladionici, ovo je lijepa prilika da p(r)ozovemo Mirka Fodora (koji je uz Doris Pinčić Rogoznicu, Zlatu Muck Sušec i Duška Ćurlića vodio Doru) da napokon pronađe taj novčanik koji mu je ostao u garderobi i uplati svojih deset kuna.
Istodobno, na portalu Eurosong.hr, koji okuplja ljubitelje Eurosonga, prema anketi je na prvom mjestu bila Aklea Neon s impresivnih 31 posto glasova. Drugoplasirana je bila Mia Negovetić (24 posto glasova), treća Indira s 14 posto, te četvrti Damir Kedžo s 12 posto glasova.

 

15. studeni 2024 02:18