- U dijelu Tuđmanove, najučinkovitije će biti postavljanje kamera jer smo sve edukacije već prošli. Policija i prometno redarstvo je više puta na to upozoravalo, a problem je i na lokaciji pošte na Relji i Branimirove obale, u Jelačićevoj, te na Narodnom trgu. Projektni zadatak je postavljen pred Inovativnim Zadrom koji će ishoditi sve suglasnosti - kazao je Robertino Dujela, pročelnik za komunalne djelatnosti, odgovarajući na primjedbe kako nesavjesni vozači u Tuđmanovoj ulici pokraj trgovinskog centra na kolniku učestalo parkiraju automobile.
Tuđmanova ulica je proširena, njena protočnost je daleko bolja nego što je ikad bila, ali znatan broj vozača prometni trak s prioritizacijom javnog prijevoza „shvaća” kao trak za privremeno zaustavljanje. I nikako da shvate – na Tuđmanovoj kod City galerije NEMA autobusne postaje i zaustavljanja autobusa gradskog prijevoza, a ne bi smjelo biti niti zaustavljanja osobnih vozila i kamiona i kombi vozila za opskrbu tržnice. Radi se o „normalnom” prometnom traku na kojemu prednost imaju vozila javnog prijevoza, a ne prostoru za zaustavljanje kako bi se „trknulo i skoknulo”...
Ali od kada je proširena Tuđmanova, sudionici u prometu izloženi su neprestanoj tiraniji onih koji zbog vlastite komocije na tom dijelu kolnika parkiraju svoja vozila. Ne radi se samo o neodgoju, nekulturi, divljaštvu, kako hoćete, već o opasnom ponašanju koje za posljedicu može imati teške prometne nesreće zbog vozila koji moraju izbjegavati tako parkirana vozila. Zaboravlja se pri tome jedna važna stvar. Generator tog nereda nije rekonstruirana Tuđmanova ulica, već – Gradska tržnica u City Galeriji. Većina ljudi koja se zaustavlja u desnom prometnom traku čini to zbog toga kako bi „skoknuli” do tržnice, iako se mogu parkirati na dvije etaže garaže gdje je prvi sat potpuno besplatan. Istu stvar čine vozači dostavnih vozila tržnice i trgovina. Kombi vozila i kamione neobrazivo se parkira u prometnom traku kako bi se iskrcala roba na tržnicu. Zašto uprava tržnice ne organizira primjeren način dostave, već se na ovakav način maltretira sudionike u prometu? Zadnjih dana najnovija „moda” je parkiranje kombija i kamiona na nogostup uzduž City galerije, čime se zauzima prostor i za pješake i za biciklističke staze. Ispostavlja se da je projekt Inteligentnog transportnog sustava (ITS) financiran s 35 milijuna kuna europskog novca zato da dostavljači mogu parkirati svoja vozila uz tržnicu! I da za to - nikoga nije briga. Pa što radi, odnosno ne radi, uprava tržnice?
U pokušaju rješavanja ovoga problema, teško da mogu pomoći nadzorne kamere. One pomažu pri očitanju veće brzine, nevezivanja pojaseva, ali kako će se kamerom detektirati zaustavljanje vozila? Puno bi učinkovitiji način rješavanja ovoga problema bio u postavljanju metalne ograde između nogostupa i kolnika, jer s našim ljudima očigledno drugačije ne ide. Ogradom bi se izgubio smisao zaustavljanja vozila, jer se ne bi mogla iskrcavati roba i „skoknuti” nešto kupiti, a spriječila bi se i opasna pretrčavanja kolnika. Takvu bi ogradu bilo pametno staviti i kod Glavne pošte, pa čak i u Ulicu Josipa bana Jelačića. Uostalom, takva je pješačka ograda nekoć davno postojala na Relji i sasvim je dobro funkcionirala.
Što se tiče istočne strane trgovinskog centra i divljeg parkinga, odgovorna je City Galerija koja se tim parkingom i služi. Problematično ponašanje vozača koji izlaze s parkinga i sijeku tri trake prema zapadu, potrebno je riješiti barijerom kad već znakovi ne pomažu.
A očigledno – ne pomažu.