Na adrese Hrvatskih cesta, saborskih zastupnika sa zadarskog područja i nekoliko ministarstava, nedavno je iz Općine Poličnik otišlo pismo upozoravajućeg sadržaja: traži se da izgradnja prve dionice buduće četverotračne ceste od Zadra do ulaza na autocestu ”Zadar 1” bude ubačena u državni proračun za sljedeću godinu. Radi se o dionici od Crnog do velikog križanja u Murvici, za koju se tvrdi da spada u red potencijalno najopasnijih prometnih točaka u Hrvatskoj.
-Ovo je posljednja prilika da se ovaj problem riješi. Stanovnici svih mjesta kroz koja ta prometnica prolazi su ogorčeni i na rubu su strpljenja, pa nitko kasnije ne bi trebao biti iznenađen ako bi poduzeli akciju blokade ceste. Iskreno govoreći, i ja bih bio s njima, kaže općinski načelnik Davor Lončar koji je pismo potpisao.
O izgradnji četverotračne ceste od ulaza u Zadar do čvora „Zadar 1” govori se više od deset godina, često se spominjala i rekonstrukcija postojeće dvotračne trase Jadranske magistrale, ali se ništa nije događalo, osim što se trenutno radi studija koja bi trebala sugerirati zahvate koje bi se moglo izvesti.
-Stanje kolnika na toj dionici od Crnog do Murvice je katastrofalno, ta prometnica više nije sigurna, a njome u sezoni prođe oko 30.000 automobila! Studija neće otkriti ništa spektakularno, a vrijeme prolazi. Trebalo je cijeli projekt izvesti u više faza. Na primjer, dionica prve faze, ova od Crnog do Murvice, prolazi zemljištem na kojem gotovo i nema imovinsko-pravnih problema jer je 95 posto zemljišta u državnom vlasništvu. Otkad se priča o tome, ta prva dionica je već trebala biti završena, uvjeren je Davor Lončar.
Općinski načelnik skreće pažnju da već postoji projekt izgradnje rotora na vrlo opasnom križanju u Murvici, gdje se neprekidno stvaraju ogromni prometni čepovi i gdje učestalo dolazi do prometnih nezgoda, pa i nesreća s teškim posljedicama.
-Za taj rotor čekamo građevinsku dozvolu, ali samo rješavanje jednog križanja ne znači da će biti riješeni svi problemi s tom prometnicom. Kod „Stare karaule”, na križanju na kojem se ulazi u gospodarsku zonu, treba izgraditi veliko križanje i tu prometnicu, sjeverno od zaselka Baričevići, potegnuti prema zapadu i cesti Zadar-Ražanac, jer bi to bila i svojevrsna zaobilaznica Zadra. A ta buduća prometnica je već osam godina ucrtana i u Prostorni plan Općine Poličnik. Da bi se dodatno rasteretio prolazak kroz Murvicu i Poličnik, kod Gospodarske zone Grabi treba izgraditi križanje ceste koja bi od Duševića mlina trebala ići do Poličnika, pa ispod Suhovara, sve do CGO-a u Biljanima Donjim i ceste Zemunik-Smilčić. Pogotovo ako znamo da će sljedeće godine do CGO-a voziti nebrojeni kamioni Čistoće prevozeći komunalni otpad, nastavlja Lončar, nezadovoljan načinom na koji Hrvatske ceste već godinama (ne) rješavaju problem s prezagušenom prometnicom od autoceste do ulaza u Zadar.
-Samo da nam se ne dogode neke tragične prometne nesreće, jer bi se tada, nakon silnih godina i naših brojnih upozorenja, postavilo i pitanje tko je za to odgovoran, zaključuje Davor Lončar.