StoryEditorOCM
4 kantunaTEŠKE OPTUŽBE

Tko je odgovoran za smrt u jarku? Nadzor: Gradilište na zadarskoj zaobilaznici izvođač je trebao osigurati ogradom. Na to smo ga više puta upozorili!

Piše Iva Ivanac
15. prosinca 2022. - 10:16

- Izvođači radova na rekonstrukciji spoja Puta Biliga i Ulice Hrvatskog sabora bili su dužni osigurati gradilište i postaviti ogradu kako nitko od neovlaštenih osoba ne bi imao pristup gradilištu, potvrdio nam je nadzorni inženjer Edvard Ćoza iz tvrtke Civil engineering Zadar koja je zadužena za provođenje nadzora nad rekonstrukcijom zadarske zaobilaznice.

Ta dodatna željezna ograda postavljena oko iskopanog kanala u Ulici Hrvatskog sabora možda je mogla spasiti život 52-godišnjaku čije je beživotno tijelo pronađeno u ponedjeljak ujutro.

Prema tvrdnjama tamošnjih stanovnika, ograde oko iskopanog rova na dijelu gdje je pronađeno tijelo Zadranina - nije bilo. Postavljena je nekoliko sati nakon što su ga radnici zatekli na dnu jarka .

Prije toga, prema riječima stanovnika obližnjih kuća, otvoreni kanal je bio označen samo crvenom trakom i prometnim stupićima, no ulaz u gradilište nije bio onemogućen. Osim toga, na tom dijelu prometnice, baš zbog izvođenja radova, nije radila ni javna rasvjeta, na što su nas također upozorili stanovnici Bilog briga koji su i sami imali iskustvo da su zamalo upali u kanal koji je u mraku, bez javne rasvjete, teško vidljiv.

image

Policijski očevid

Jure Miskovic/Cropix

Prema zakonskim propisima gradilišta na javnim cestama trebaju biti označena i zaštićena ogradom u vrijeme kada se na njima ne izvode radovi. Oznake prvenstveno služe za prometnu regulaciju, dok su ograde jamac da izvan radnog vremena neovlaštene osobe ne smije pristupiti gradilištu. Nadzorni organi na ovakvim i sličnim slučajevima, svakodnevno moraju nadzirati stanje gradilišta te provjeravati poštuju li se uvjeti zaštite za radnike i građane. Ukoliko utvrde odstupanje od propisa, dužni su na to upozoriti izvođača radova koji je zadužen za sigurnost na gradilištu.

Iz Hrvatskih cesta, tvrtke koja je investitor radova na zadarskoj zaobilaznici, ističu kako su preko nadzora radova više puta tražili da izvođači radova postave ogradu, što su i napravili, no ne i na dijelu gdje je pronađen 52-godišnjak.

Radove na rekonstrukciji ceste izvodi zajednica ponuditelja sastavljena od tvrtke Kruševo-put, zagrebačke Ingre i Mežnar građevinske usluge iz Duge Rese. Prokurist tvrtke Kruševo-put Filip Anić rekao nam je u ime zajednice ponuditelja kako je gradilište bilo propisno označeno prema projektu prometne regulacije jer su na mjestu radova postavili tzv. klemmfixe, odnosno prometne stupove i traku, a dodatne željezne ograde bile su postavljene na nekim dijelovima Ulice Hrvatskog sabora gdje se izvode radovi, no ne i na dijelu gdje se dogodio incident.

Međutim, iz tvrtke Civil engineering Zadar napominju kako je izvođač radova dužan ograditi gradilište.

image

Iskopani kanal na gradilištu

Jure Miskovic/Cropix

- Koordinator za zaštitu na radu je provodio Zakon o zaštiti na radu i tražio je od izvođača radova da se neovlaštenim osobama spriječi pristup gradilištu. O tome postoje zapisnici. U ovom konkretnom slučaju izvođač je propustio to napraviti u potpunosti, tvrdi nadzorni inženjer Edvard Ćoza, dodajući kako će policijska istraga utvrditi je li ograda uistinu bila postavljena ili ne.

- Ograda jest jednim dijelom bila postavljena, a više smo puta izvođača radova upozoravali da to trebaju napraviti, kaže Ćoza ističući kako su izvođače radova upozoravali i na to da kada završe s radovima, također moraju onemogućiti pristup neovlaštenim osobama na gradilište.

- Projekt prometne regulacije koji se spominje omogućuje odvijanje prometa na siguran način, ali neovisno o tome, prema Zakonu o zaštiti na radu i Pravilniku o zaštiti na radu na privremenim gradilištima izvođač je obvezan ograditi gradilište. Na gradilištu postoje i znakovi na kojima stoji da je ulazak u gradilište neovlaštenim osobama zabranjen. Teško je zagraditi linijsku građevinu koja je duga nekoliko kilometara. Ali kad se kopa rov, onda se sve instalacije trebaju što brže postaviti i zakopati kanal, a ako ga se ne zakopa, rov treba ograditi. Ili ograditi ili zatrpati rov, zaključuje Ćoza.

Odgovornost izvođača radova provjeravat će i policija, a u cijelu priču se uključio i Državni inspektorat koji bi trebao provesti kompletan nadzor gradilišta.

- Inspekcija zaštite na radu i građevinska inspekcija Državnog inspektorata obavili su, odmah po zaprimanju poziva PU Zadarske, očevid na lokaciji. Nakon obavljenog očevida u cilju utvrđivanja svih relevantnih činjenica te okolnosti predmetnog događaja postupak koji se vodi u Državnom inspektoratu je u tijeku, kazali su iz Državnog inspektorata.

- U cilju utvrđivanja svih okolnosti ovog događaja policija i dalje nastavlja s provođenjem mjera i radnji u kojima će se utvrđivati i odgovornost izvođača, kazala nam je glasnogovornica PU Zadarske Ivana Grbin dodajući kako će uzrok smrti 52-godišnjaka biti poznat nakon što stignu rezultati kemijske i toksikološke analize.

image

Iskopani kanal na gradilištu

Jure Miskovic/Cropix
21. studeni 2024 21:25