StoryEditorOCM
4 kantunaMUKE PO AGLOMERACIJI

Tko je kriv za razbijanje vodovoda? Ninčević: Cjevovod je za 3,2 metra krivo ucrtan u projekt! Matek: Nisu nas pitali za trasu cjevovoda!

Piše Ivica Nevešćanin
28. ožujka 2024. - 21:20

Zadarski Vodovod u ponedjeljak je obavijestio javnost da je izvođač radova na Aglomeraciji Petrčane, tvrtka Euro projekt iz Zadra, u Kožinu razbila magistralni vodovod zbog čega su skoro 12 sati bez vode bili Kožino, Petrčane, Privlaka, Zaton, Nin i Općina Vrsi. Hitno na teren izašli su djelatnici Vodovoda i izvođača radova tako da je do večeri nastala šteta već bila sanirana.

Međutim, dok iz zadarskog Vodvoda tvrde da su njihovi djelatnici zamijenili cijev i obavili potrebne radove na popravku, iz Euro projekta ističu da su radnici Vodovoda na mjesto puknuća cijevi dostavili samo potreban materijal, a posao popravka su obavili njihovi radnici.

- Probili su pikamerom lijevanu cijev na dubini od oko jednog metra. Naši su djelatnici morali zamijeniti dio cijevi, a prije toga isprazniti cijeli sustav. Koliko je vode pritom izgubljeno, teško je procijeniti, no voda je te večeri došla do Nina tek oko ponoći – kaže nam direktor Tomislav Matek dodajući kako je riječ o cijevi promjera 500 milimetra postavljenoj 2010. godine.

image

Tomislav Matek, direktor Vodovoda
 

Jure Miskovic/Cropix

- Oni nisu prvi izvođači da su ”pogodili” cijev. To se isto događalo i izvođaču Pfeifferu, ali mi nismo tu da krpamo njihove greške. Imamo mi dovoljno svog posla – poručuje direktor Vodovoda koji će trošak izvanredne intervencije Vodovoda fakturirati izvođaču radova.

- Naši su ljudi sami sanirali problem i zamijenili dio cijevi. Ljudi iz Vodovoda su bili na mjestu incidenta te su nas obavijestili da oni nemaju dovoljno ljudi da to saniraju, ali su nam dali potreban materijal za popravak štete. No posao smo mi sami obavili – tvrdi pak Mladen Ninčević, direktor Euro projekta. Prema njegovim riječima, do oštećenja magistralnog vodovoda došlo je zato što je trasa magistralnog cjevovoda krivo ucrtana u projektnoj dokumentaciji koju su dobili od Odvodnje u sklopu građevinske dozvole.

- Naši su radni strojevi ”pogodili” magistralni vodovod zato što je krivo ucrtan u projektnoj dokumentaciji. Mjesto pozicije cijevi za odvodnju koje je označio naš geodet, sukladno odobrenom projektu, trebalo je biti udaljeno 3,2 metra od magistralnog vodovoda. Očito je pri projektiranju kriva informacija proslijeđena projektantu upravo od strane Vodovoda Zadar – kaže Ninčević ispričavajući se za neugodnost koju su zbog toga imali stanovnici gradova i općina na ovom području.

image

Razbijena cijev je "zakrpana"

Zadarski.hr/Slobodna Dalmacija

Direktor Vodovoda odgovora da Euro Projekt nije od njih tražio ”mapu” cjevovoda, odnosno podatke iz Geografsko-informacijskog sustava (GIS).

- Mi naše skice nismo nikome davali. Za taj dio na kojem se dogodio incident nisu nas zvali iz Euro projekta, ali za neke druge dijelove trase su nas zvali kako bi im pokazali kuda prolaze cjevovodi - kaže Matak i objašnjava kako se ovakvi incidenti ne bi događali da izvođači na gradilištu imaju osobu koja prati mjesto iskopa koja bi na vrijeme, ako je potrebno, upozorila na moguće oštećenje cjevovoda ili neke druge podzemne infrastrukture.

image
Luka Gerlanc/Slobodna Dalmacija

Ninčević međutim tvrdi da su Vodovodu Zadar na vrijeme podneseni zahtjevi za označavanjem cijevi koje je zadarski Vodovod postavljao.

- Negdje su označili kape ventila na cesti, a negdje nije bilo nikakvih oznaka, kao što je bio primjer s magistralnim cjevovodom. Očito su i oni sami u Vodovodu mislili da je njihov magistralni cjevovod ucrtan u projektu na trasi, ali to je na žalost bilo krivo – kaže Ninčević i dodaje kako Euro projekt sve radi u skladu s projektima i dozvolama.

Cilj im je što prije dovršiti preuzete obveze, zbog čega su i kupili nove moderne strojeve, što im na nekim dijelovima trase omogućava polaganje preko 250 metara cijevi dnevno. Pritom, kaže Ninčević, osjeća nezadovoljstvo među lokalnim ljudima, djelom zbog neasfaltiranih dijelova trase koje su završili, a djelom zbog neugodnosti koje posao aglomeracije nužno donosi sa sobom.

- Mogu razumjeti nezadovoljstvo dijela lokalnog stanovništva zbog radova koji neće stati u sezoni, ali mi na to ne možemo utjecati. Mi smo bili spremni preko ljeta zaustaviti radove ako bi za to vrijeme stanke nama bio produžen rok za dovršetak posla, ali Grad Zadar i Odvodnja na to nisu pristali. Sada nam se javljaju neki mještani nezadovoljno što nismo asfaltirali dio ceste prema Kožinu gdje smo položili cijevi, a djelom i zbog zatvaranja prometnica. Nažalost, tako su radili i drugi izvođači na aglomeraciji. Mi možemo položiti asfalt, ali samo pod uvjetom da naručitelj preuzme te radove po asfaltiranju i puštanju u korištenje – govori Ninčević.

image

Mladen Ninčević, direktor Euro projekta

Luka Gerlanc/

- S obzirom na to da je Odvodnja kao naručitelj posla u ugovor stavila da svih 16 građevinskih dozvola preuzima odjednom, što je dosta nelogično, nama bi po tome jamstveni rok počeo teći tek po cjelokupnom preuzimanju. Recimo da cjelokupno Kožino završimo do listopada, Odvodnja ne bi htjela preuzeti te radove sve dok mi ne završimo Bokanjac i Petrčane. A ako bi mi asfaltirali cjelokupno Kožino i ceste bi se koristile, naš jamstveni rok bi se aktivirao godinu i pol do dvije godine kasnije od početka korištenja, što nama ne odgovara – tvrdi vlasnik Euro projekta i naglašava da

je Pfeiffer ovu situaciju s Odvodnjom promijenio aneksom ugovora na način da je Odvodnja pristala preuzeti pojedine tehničke cjeline po njihovom završetku.

- Hoće li i kod nas na to pristati, vidjet ćemo. Najveći problem će imati ljudi na terenu ako stanje ostane nepromijenjeno – kaže Ninčević i dodaje da mu nije cilj stvarati konflikte već obaviti posao uz što manje problema za lokalno stanovništvo.

- Prema nama se neki ponašaju kao da radimo nešto loše, a ne da im osiguravamo novu kanalizacijsku i vodovodnu mrežu. Na nas se gleda kao smetnja, što je apsurdno, jer bez radova ovaj se posao ne može završiti. Ti radovi znaju biti neugodni i nekada imaju nepredvidive situacije, ali na ovako velikim poslovima to nije ništa neuobičajeno. Molimo za malo strpljenja i razumijevanja, a mi ćemo kao tvrtka sve napraviti da što manje dekomodiramo stanovnike te im što prije omogućimo spajanje na novu infrastrukturu – poručuje Mladen Ninčević.

image
Luka Gerlanc/
22. studeni 2024 10:58