StoryEditorOCM
4 kantunaPUT DUG 30 GODINA

Kako je zadarski ‘Marikomerc’ promišljenim poslovanjem pobijedio sve izazove pandemije i sada planira pet puta veću proizvodnju!

Piše Ana Vučetić Škrbić
19. svibnja 2023. - 20:38

Od jednog prodajnog mjesta na zadarskoj ribarnici do velike kompanije s ukupno 180 zaposlenih, velikim razvojnim investicijama i proizvodnim pogonom koji će ove godine upeterostručiti postojeće kapacitete.

Ovako bi, u jednoj rečenici, izgledalo 30 godina razvojnog puta zadarskog “Marikomerca”, iznimno uspješne obiteljske tvrtke specijalizirane za distribuciju i preradu svježe i smrznute ribe koja, uz vlastitu maloprodajnu mrežu, opskrbljuje restorane, hotele, catering kuće i trgovačke lance. Riba je od početka do danas ostala u središtu njihova poslovanja, ali kao odgovor na pandemiju razvili su i nove segmente poslovanja koji “Marikomerc” čine sjajnim primjerom promišljenog i hrabrog poslovanja koje se ne boji novih izazova.

image

Maloprodajni brend Perla - veliki poslovni uspjeh ‘Marikomerca’

Lovre Peraić

Tvrtku je 1990. godine osnovao Goran Dell`Orco, u najteže vrijeme prije samog početka Domovinskog rata, a bavili su se isključivo trgovinom ribom s jednim prodajnim mjestom na zadarskoj ribarnici. Kraj rata zapravo je bio novi početak, a tvrtka se okreće preradi, uvozu i distribuciji smrznute i svježe ribe. Opskrbom hotela i restorana od Istre do Dubrovnika širio se i broj logističkih centara po cijeloj Hrvatskoj.

Širenje proizvodnje

Veliki iskorak u poslovanju i transformaciji od trgovačke u proizvodnu kompaniju dogodio se 2008. godine, kad se “Marikomerc” doslovno iz obiteljskog dvorišta preselio u industrijsku zonu Grabi u Poličniku, u skladišni prostor s malom proizvodnjom od 200-tinjak kvadrata.

image

‘Marikomerc‘ Zadar

Lovre Peraić

– Uvijek smo imali ambiciju i želju biti proizvođač, a pokretanjem tog pogona konačno smo za to dobili i priliku. Iskustvo koje smo imali u radu s hotelima i restoranima definiralo nas je i usmjerilo, jer već tada se nazirao manjak radne snage u ugostiteljstvu. Naš cilj bio je da partnerima olakšamo pripremu hrane, omogućimo brži obrtaj u kuhinji, smanjimo potrošnju skladišnog prostora i tako je nastao naš prvi proizvod – kuhana hobotnica. Nakon toga uslijedila je cijela paleta takvih proizvoda gdje nismo standardizirali samo kvalitetu, nego i normative, što je tržište vrlo brzo prepoznalo, a tvrtka je samo rasla i ubrzo je prerasla postojeće kapacitete – prisjeća se Ivan Dell`Orco, predsjednik uprave Marikomerca.

image

Ivan Dell´Orco: Uvijek smo imali ambiciju i želju biti proizvođač Luka Gerlanc/Cropix

Luka Gerlanc/Cropix

Zato je sljedeći prirodan potez bilo širenje proizvodnje na novi objekt koji je završen 2020. godine. Bilo je to taman pred početak pandemije, koja je sa sobom donijela i lockdown. A zatvaranjem ugostiteljskih objekata ova je tvrtka, koja je više od 95 posto poslovanja ostvarivala s restoranima i hotelima, preko noći ostala bez prihoda.

– U tom vrlo neizvjesnom periodu apsolutni prioritet bio nam je zadržati 100-tinjak zaposlenih. Danas smo vrlo zahvalni na toj svojoj hrabrosti i ustrajnosti, jer smo iskoristili priliku i stali na loptu, te izvan poznatih i sigurnih okvira razmislili o tome u kojem smjeru dalje želimo razvijati tvrtku i odgovoriti na pandemiju. Odlučili smo svoje proizvode prilagoditi i približiti svojim kupcima u novom formatu, prilagođenom domaćinstvu, pa smo razvili maloprodajni brend Perla s vrlo inovativnom linijom proizvoda, koji je sada već prepoznat i dostupan u gotovo svim maloprodajnim lancima na području Republike Hrvatske, ali i šire. Odluka da zadržimo sve djelatnike pokazala se ključnom jer 2021. godine, kad se tržište ponovno pokrenulo, mi smo imali svu infrastrukturu za ono što je uslijedilo.

image
Luka Gerlanc/Cropix

Uz ovaj trgovački i proizvodni dio, razvili smo i novi segment kompanije MLS (Marikomerc logistics solutions) za prijevoz i distribuciju. Svaki od tri segmenta tvrtke razvijamo zasebno, a kroz njihovo sinergijsko djelovanje postižemo najbolje rezultate. Evo, već u roku od godinu dana prerasli smo postojeće kapacitete građene za idućih pet godina – kaže Ivan Dell`Orco, koji je baš u to vrijeme velikih promjena na čelu Uprave zamijenio oca Gorana, a nedavnim dolaskom Grge Anzulovića za direktora prodaje i marketinga “Marikomerc” je zaokružio svoju rukovodeću strukturu.

image

Ivan Dell`Orco i Grgo Anzulović 

Luka Gerlanc/Cropix

Pokrenuli su i odjel razvoja, kojemu se pridružio poznati chef Tomislav Karamarko, čija je ideja i kreacija zaslužna za veliki dio novog asortimana.

S okusom mora

Uz već spomenutu Perlu za maloprodaju, tu je i brend Perla HoReCa za hotele i restorane, Dobar ulov te delikatesna linija S okusom mora, ali i njihov maloprodajni lanac trgovina “DI Maris”, kojim žele biti još bliže svojim kupcima. “Marikomerc grupa” kontinuirano zapošljava, trenutno ukupno imaju oko 180 djelatnika u svim djelatnostima, uključujući i turizam.

Investiraju u nove proizvodne kapacitete, koje ove godine žele upeterostručiti automatizacijom proizvodnje, te planiraju gradnju novog aneksa postojećeg pogona. Glavni im je cilj ostvariti izvozne potencijale za tržište Europe, ali i nastaviti svoj daljnji razvoj i šire, što će im omogućiti upravo ove razvojne investicije.

– Kao nacionalni distributer mi već sada pokrivamo cijelu hrvatsku obalu i grad Zagreb, a za naše klijente, poput velikih hotelskih lanaca, razvili smo i posebne proizvode prema njihovim specifičnim potrebama. Na njima je samo da ga pripreme. Veseli nas da kao hrvatska kompanija sa sjedištem u Zadru možemo udovoljiti svim tim zahtjevima – zaključuje Grgo Anzulović.

image

Kao u apoteci - iz pogona ‘Marikomerca‘

Lovre Peraić

Od sunca 52 posto energije

Unutar kompanije "Marikomerc" održivost je jedna od misija na kojoj se od početka inzistira. Sunčanom elektranom pokrivaju 52 posto vlastitih potreba energije, biopročišćivačem saniraju sve otpadne vode, vozni park okreće se alternativnim rješenjima s ciljem smanjenja emisije CO2, sva je ambalaža od recikliranih materijala, a najveći dio otpada reciklira se po najvišim standardima.

– Kao proizvođači, moramo voditi računa o tome da nešto ostavimo i našoj djeci. Ovakvo poslovanje možda je skuplje, ali spremni smo plaćati tu cijenu za buduće generacije i svojim primjerom pokazati da je takvo poslovanje moguće – poručuje predsjednik Uprave Ivan Dell`Orco.

22. studeni 2024 11:03