Završetkom glavne turističke sezone opet je otvoren niz radova na gradskim prometnicama, a neka pauzirana gradilišta oživjela su. To se prije svega odnosi na famozno gradilište na Žmirićima koje ustvari i nije zatvoreno jer se okolnim bajpasima relativno normalno prometuje, pa tamo i nema većih zastoja, a tako će, obećali su izvođači na rekonstrukciji toga raskrižja, biti za čitavo vrijeme izvođenja radova.
Poremećaje u prometnom funkcioniranju izazvali su radovi i zatvaranje Ulice Put Nina.
Odvodnja je javila da su u sklopu izvođenja radova tvrtke Ludwig Pfeiffer na izgradnji tlačno-gravitacijskog cjevovoda fekalnih otpadnih voda od sredine rujna započeli radovi podizvođača Vodoinstalacije iz Zadra na izgradnji javnog sustava odvodnje na području Ulice Put Nina. To je imalo za posljedicu zatvaranje dijela Ulice Put Nina, od raskrižja Put Matije Gupca i Ulice Hrvatskog sabora do raskrižja Ulice Ante Baljaka i Ulice Milke Trnine.
Zadnjih je dana tijekom izvođenja radova, dio ulice Puta Nina od križanja s Ulicom Ante Baljaka i Ulicom Milke Trnine do križanja Ulice Gospe Maslinske i ulice Puta Petrića prohodan, ali se tom prometnicom ne može normalno voziti pa se tijekom čitavog dana na okolnim ulicama stvaraju prilično velike gužve i zastoji.
- Tako će biti sve do proljeća jer se radi o sveobuhvatnim zahvatima, ali ćemo nastojati dijelove te ulice „oslobađati” za privremeno funkcioniranje kako to radovi budu dopuštali, a što će opet umnogome ovisiti i o vremenskim prilikama. U svakom slučaju, radovi će na tom dijelu potrajati sigurno do konca ožujka – kazao nam je direktor Odvodnje Ante Josip Šikić.
Nema poboljšanja situacije niti u sad već čuvenoj Ulici Admirala Jakova Šubića od Cezana. Nesretni je admiral postao simbol neučinkovitosti izvođača na izgradnji aglomeracije i rekonstrukcije prometnice. Neke su okolne ulice, poput Ulice Viktora Vide, "u radovima” već dvije godine. Jesenske kiše ljetnu su prašinu zamijenile prilično dubokim kanalima na makadamu, pa se vožnja tim "ulicama” stvarno može poduzeti na vlastitu odgovornost (i štetu na automobilu).
Ulica Jurja Palmotića također je već dugo zatvorena, ne može se niti niže Androvićevom i okolnim cestama. Kad će se situacija na tom dijelu grada poboljšati, još uvijek se ne zna pouzdano, baš kao niti na većem dijelu Dikla gdje još uvijek ima raskopanih i neasfaltiranih ulica.
Na Stanovima je također još uvijek kritično u pojedinim ulicama poput Janjevske ili Puta Tikulina. Na Sokinom Brigu i Sinjoretovu neke su ulice mjesecima raskopane, a na pojedinim se u najboljem slučaju može prometovati, iako završni sloj asfalta nije polegnut pa treba paziti na vireće šahtove.
Istovremeno zabrinjava kvalitet radova na rekonstruiranim prometnicama kao što je Tuđmanova gdje ima sve više utonulih šahtova i kišnice na dijelovima kolnika, zatim Jadranska cesta iznad Gaženice prema Bibinjama gdje su se nesretno pozicionirani šahtovi na gaznom dijelu kolnika pretvorili polako u udarne jame, a tu je i famozna Ulica Nikole Šubića Zrinskog kod Opće bolnice čija rekonstrukcija u režiji Hrvatskih cesta naprosto nije uspjela, a manjkavosti (i opasnosti pogotovo za pješake) svakoga dana sve više dolaze do izražaja.
Zabrinjavajući je i neobjašnjivi trend semafora umjesto kružnih tokova u Zadru, za razliku od primjerice gradova u Istri gdje su semafori potpuno izbačeni i kružni tokovi sasvim dobro i brzo reguliraju promet. U Zadru zbog toga imamo "crveni val” što se dobro vidi na Tuđmanovoj ulici ili Gaženičkoj cesti gdje se unatoč novim semaforima (i Inteligentnom transportnom sustavu) vozi od crvenog do crvenog svjetla na semaforu i usporava promet, te stvaraju kolone.
Je li uzrok dugotrajna blokada proračuna ili inertnost, ali mnoge gradske ulice vape za obnovom jer su neravne, pune rupa i dotrajale, pa bi im trebala temeljita rekonstrukcija. Takve su Ulice Ivana Meštrovića, cjelokupna Obala kneza Trpimira koju sad već gotovo svakodnevno zalijeva more, Put Plovanije, Benkovačka cesta, Ulica Franka Lisice, ali i Ulica Mihovila Pavlinovića uz rivu u starom dijelu grada.
Da se ne govori o oborinskim vodama koje za svake jače kiše preplave čitave dijelove grada i ugroze vozače i automobile na kritičnim mjestima kao što su Vruljica, Obala kneza Branimira i Šestanski prolaz.
Puno posla za cestare, komunalce, Hrvatske ceste, gradske oce... Jer radovi na aglomeraciji koliko god potrebni bili, samo su pogoršali ionako neveselu sliku izgleda i funkcionalnosti gradskih prometnica.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....