– Ma stao sam samo kratko autom na pločnik tamo kod Zavoda za javno zdravstvo kako bih odnio jedan uzorak u laboratorij – počeo je prepričavati svoju "zanimljivu dogodovštinu" odmah nakon što mu se dogodila jedan naš sugrađanin (podaci su poznati redakciji) – a kad sam se nakon pet minuta vratio, već su komunalni redari iz "Pauka" stavili nosače na kotače s namjerom da odnesu vozilo. Srećom, nisu jer sam, kažem, samo kratko bio u Zavodu, ali sam dobio kaznu: 150 kuna dolazak "pauka" te 300 kuna za prekršaj iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama.
Naš je sugovornik priznao da kriv, da je bio u prekršaju, ali objašnjava da se na pločniku parkirao iz nužde. Naime, Zavod za javno zdravstvo je u fazi preseljenja, njihovo staro parkiralište je nedostupno, kao i ono nedaleko uz plažu Kolovare, a ono bolničko uvijek je puno. Kaže da je očekivao barem malo razumijevanja s obzirom na to da je važna ustanova u fazi preseljenja te da je ostavio sva četiri žmigavca upaljena.
Uski prolazi
– I kad sam sjeo u vozilo i krenuo prema Poluotoku, vidim da je desni pločnik u ulici ispred "Elektre" pun vozila kao i onaj u Ulici Krešimira Ćosića. I tu "Obala i lučice", iako pješaci nikako ne mogu proći pločnikom, uredno naplaćuju parking. I to godinama! Znači, ovdje je parkiranje na pločniku zakonito i naplaćuje se, a sto metara dalje nije. Pa jednako pješacima smetaju vozila na legalnom parkingu i na pločniku na kojem sam ja bio u prekršaju – kaže on.
Ova zadnja rečenica našeg ogorčenog sugrađanina zainteresirala nas je više nego njegov slučaj. Točnije, pročitali smo 82. članak Zakona o sigurnosti prometa na cestama koji u stavku 10. propisuje da je zabranjeno parkiranje na nogostupu u pješačkoj zoni, dok u stavku 13. jasno kaže da parkiranje u toj zoni iznimno dopušteno "ako je za kretanje pješaka ostavljeno najmanje 1,6 metara na površini za kretanje pješaka, s tim da ta površina ne može biti uz rub kolnika. Pod istim uvjetima može se i parkirati ako je to dopušteno prometnim znakom."
Dakle, Zakon je tu vrlo izričit i jasan, naš je vozač bio u prekršaju, ali je isto tako točno da se značajan dio površina koje su u funkciji parkinga na Poluotoku, a kojima raspolaže gradsko poduzeće "Obale i lučice" (tvrtka apsurdnog imena jer ne upravlja ni s jednom lučicom niti obalom osim uvalom Vitrenjak, koju su dali u zakonski sumnjivu potkoncesiju JK Uskok), u direktnom sukobu s istim zakonom na osnovi kojeg je "pauk" zamalo "pojeo" auto našeg sugrađanina.
Naime, cijeli nogostup u Ulici kralja Dmitra Zvonimira, kao i onaj u nastavku, u Ulici Krešimira Ćosića, u direktnom je sukobu sa zakonom. Naime, ta uzurpirana parkirna površina ne ostavlja onih 1,60 metara potrebnih za prolaz pješaka. Što smo mi metrom i provjerili. Od zida Bedema do vozila parkiranih na pločniku nema ni 60 centimetara prolaza. Pa se ti provlači!
Time je svako vozilo koje je na pločnicima parkirano, kao i koncesionar gradskih parkirališta "Obala i lučice", u direktnom sukobu sa Zakonom o sigurnosti prometa na cestama.
Eduard Duka, direktor "Obala i lučica", objasnio nam je da odluka o tome gdje će se i koliko naplaćivati nije na tom javnom poduzeću, nego na gradskom Upravnom odjelu za komunalne djelatnosti, te da su zone naplate parkiranja određene Odlukom o organizaciji i načinu naplate parkiranja na Poluotoku u Zadru.
A Robertino Dujela, pročelnik Upravnog odjela za komunalne djelatnosti grada Zadra, objasnio nam je da su parkirališne zone na Poluotoku određene davno prije njegova dolaska, te da je još na snazi Odluka o organizaciji i načinu naplate parkiranja iz 1996. godine!
E sad, naravno da svi oni koji žive u Zadru, pogotovo oni koji su domom ili poslom vezani uz zadarski centar, s dozom tolerancije i prešutno godinama odobravaju ovakvo nezakonito zauzimanje javnih površina i nemale prihode od njih. Naime, Zadru kronično nedostaje parkirališnih mjesta, toga su svi svjesni, kao što su svjesni i da se doista ništa ozbiljno i kvalitetno u vezi s tim godinama nije napravilo. Osim što je atletska staza kod Jazina pretvorena u parkiralište.
Pa zato svi i pristajemo na kolektivnu zaštitu nezakonja i varanje pravne države i njezinih zakona. Da nije tako, već bi davno netko preko nekog ozbiljnog odvjetničkog ureda podnio tužbu protiv Grada Zadra i "Obala i lučica" zbog protuzakonitog zauzimanja javnih površina i ostvarivanja prihoda na njima, radnjom kojom se direktno krši odredba Zakona o sigurnosti cestovnog prometa.
Komunalni red
Svjesni smo svi i toga da je ovaj odiozni masovni turizam koji se zadnjih godina dogodio na Poluotoku još više pridonio deficitu parkirališnih mjesta i prometnoj anarhiji, te da je to jedna od ključnih bolnih točaka života u Zadru. Ali se isto tako zna u Zadru da je gradska uprava osigurala za svoja službena vozila i garažu i parkiralište na kojem se godinama parkiraju i privatna vozila zaposlenika te uprave nekih drugih gradskih službi i ustanova. A isto su, tko zna s kakvim ekskluzivnim pravom, učinile i uprave nekih javnih poduzeća u gradu, pa čak i velikih privatnih tvrtki.
I baš znajući sve to, nikako se drukčije ne može nazvati napad "pauka" na to malo, nakratko nezakonito parkirano vozilo našeg sugrađanina nego čistim političkim nasiljem većine i ozakonjenom nepravdom uobličenom u nekakav komunalni red koji za jedne vrijedi, a za druge ne vrijedi. Ta je organizirana nepravda samo loše prikrivena u objašnjenju redara iz "Pauka": "Mi samo radimo svoj posao." Jer čovjek nije učinio ništa drugo nego isto ono što je samo 100 metara dalje, navodno, sasvim zakonito. Jer je tako odlučila politička većina. A zamislite kako to funkcionira na znatno višim razinama u odnosu na minoran problem s parkiralištima.
DUKA: KONZERVATORI NE DOPUŠTAJU ASFALT!
Direktora "Obala i lučica" Eduarda Duku pitali smo i za (ne)uređenost dva velika parkirališna poluotočna resursa, dva šljunčana parkirališta u Ulici Krešimira Ćosića koja se naplaćuju kao prave parking površine, ali su bez označenih parkirnih mjesta, bez rasvjete i na prašnjavom šljunku. Na njima vozači, ne znajući da nema mjesta, neuspješno traže parking, pa dolazi do nove nepotrebne gužve i gubitka vremena. Duka je objasnio da konzervatori Konzervatorskog odjela u Zadru nisu dali dozvolu za bilo kakve radove na tim površinama osim asfalta na jednom manjem dijelu sjeverozapadnog parkirališta. A sjećamo se i toga: dio parkirališta je asfaltiran nakon što smo u medijima pisali o skupom parkingu punom lokava i blata.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....