Naša objava novog slučaja ”kamikaze” na Trpimirovoj obali – slučaja u kojem je auto zagrebačkih tablica vozio u suprotnom smjeru, video prilog objavljen na FB stranici "Trn u oku" - izazvao je veliku pažnju građana, ali i gradskih vlasti koje često imaju raznoraznih povoda za intervencijom na ovoj važnoj gradskoj jednosmjernoj prometnici.
Kontaktirao nas je pročelnik za komunalne djelatnosti Robertino Dujela kako bi nas izvijestio da je Grad Zadar još 2022. izradio ”Prometni elaborat za stalnu regulaciju na Obali kneza Trpimira”. Autor elaborata je poznati inženjer građevine Vice Tadić koji je analizirao cijeli potez Trpimirove obale i spojnih cesta te odredio osam pozicija na kojima regulacija prometa nije bila zadovoljavajuća i gdje se primjećuju češće pogreške vozača, odnosno korisnika prometnice.
Inženjer Tadić je za svaku spornu lokaciju dao jasna rješenja koja bi vozačima trebala dati do znanja kako postupati u prometu, a u skladu s njegovim elaboratom Grad Zadar je sva rješenja implementirao, uključujući horizontalnu i vertikalnu signalizaciju.
Tadić je za svaku spornu poziciju (označenu u grafičkom prikazu ”Pregledna situacija“) naznačio koje znakove je potrebno postaviti i koje radnje dodatno napraviti kako bi se povećala sigurnost u prometu, a sve kako ne bi došlo do neželjene situacije kao što je vožnja u suprotnom smjeru koja može imati katastrofalne posljedice.
No unatoč elaboratu i rješenjima koja je provela gradska uprava, incidenti se i dalje događaju. Opreza nikad dosta!
Uz dozvolu Grada Zadra donosimo tekstualna objašnjenja i grafičke prikaze za svih osam apliciranih rješenja za Trpimirovu obalu.
RJEŠENJA ZA OSAM SPORNIH POZICIJA
P1 – Raskrižje Vladana Desnice i Obala kneza Trpimira, sjeverozapadni privoz V. Desnice – zabrana skretanja u desno – Znak B28-1. Sjeverni privoz odvojka I. G. Kovačića – označavanje H30 strelice smjera vožnje lijevo i desno i postavljanje znaka B04
P2 – Obala kneza Trpimira i sjeverni prilaz odvojka I. G. Kovačića – Znak C05-1 (cesta s jednosmjernim prometom) i H23 (strelica označivanja smjera vožnje lijevo)
P3 – Raskrižje obale kneza Trpimira i ulice Vlade Gotovca – dodatni znak B04 (zabrana u jednom smjeru) i H23 (strelica označavanja vožnje lijevo)
P4 – Priključak izvan uličnog parkirališta na Obali kneza Trpimira – H24 (strelica označavanja smjera vožnje desno)
P5 – Raskrižje Obala kneza Trpimira, Tina Ujevića, Sutomiška ulica i ulica Antuna Mihanovića – znak B04x2 (zabrana prometa u jednom smjeru dodatno naglašena u kontrastnoj kvadratnoj ploči fluorescentne žuto-zelene boje koegf. retrorefleksije razreda RA3 i obrezivanje zelenila koje prelazi ogradni zid i smanjuje vidljivost prometnih znakova. Privoz iz Tina Ujevića na obalu kneza Trpimira – postojeći znak B28-1 zamijeniti novim
P6 – Raskrižje Obale kneza Trpimira i Prilaz Side Košutić – znak H23 (strelica označavanja smjera vožnje lijevo) i obrezivanje zelenila radi poboljšanja uočljivosti prometnih znakova.
P7 – Raskrižje obale kneza Trpimira i ulice Josipa Runjanina H23 (strelica označavanja smjera vožnje lijevo) i orezivanje zelenila radi poboljšanja uočljivosti znaka.
P8 – Raskrižje obale kneza Trpimira i Ulice Đure Sudete – znak C05-1 (cesta s jednosmjernim prometom) i H23 (strelica označavanja smjera vožnje u lijevo.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....