StoryEditorOCM
4 kantunaNADZOR GIN COMPANY:

Otklanjanje svih nedostataka u izvođenju radova u Tuđmanovoj ulici ugovorna je obveza ugovornog izvođača radova, za Grad Zadar iznose nula kuna!

Piše Mišel Kalajžić
1. prosinca 2022. - 20:56

Gradskoj upravi Zadra nedavno smo uputili nekoliko pitanja vezanih uz manjkavosti izvedebe rekonstrukcije Ulice dr. Franje Tuđmana, u okviru projekta Inteligentnog transportnog sustava, financiranog sredstvima europske unije.

- Nove jesenskih kiša opet se pojavio problem oborinskih voda uz nogostup Ulice dr. Franje Tuđmana nasuprot City galerije. Na tom dijelu se pokazalo da skupljena kišnica ne otječe pa automobili štrapaju prolaznike. Hoće li se na tom dijelu opet morati intervenirati? - pitali smo.

Prvi put odgovor je dao stručni nadzor Gin Company:

- Nakon završetka radova rekonstrukcije ulice dr. Franje Tuđmana (1. i 3. dionica), 15. lipnja 2022. godine, rekonstruirane dionice puštene su u promet te nakon prve kiše koja pala neposredno nakon puštanja u promet nisu uočeni veći problemi sa zadržavanjem vode na kolniku osim manje lokve uz sjeverni rubnjak na samom skretanju u ulicu Put Stanova te na nogostupu uz zgradu trgovačkog centra i na nogostupu uz zgradu Impact centra. Nedostatak uz nogostup na skretanju u ulicu Put stanova je odmah saniran ugradnjom dodatnog manjeg slivnika na mjestu pojave lokve a iz razloga vrlo malih nagiba prometnice na tom mjestu, dok je otklanjanje nedostataka na nogostupima dogovoreno iza turističke sezone kako se ne bi dodatno opterećivao cestovni promet u vrijeme turističke sezone. Nakon pojave prvih izraženijih jesenskih kiša iza nakon turističke sezone uočavaju se i značajnija zadržavanja vode na kolniku te je odmah od izvođača zatraženo da pristupi radovima na saniranju i otklanjanju nedostataka. Na dionici prometnice koja se navodi u upitu izvedeni su slivnici na sjevernoj strani prometnice, uz nogostup kod kockarnice Admiral u svemu prema projektnom rješenju. Nakon prvih većih kiša uočeno je da kiša koja pade na kolnik nedovoljno dobro otječe prema slivnicima odnosno prema cestovnom rubnjaku i odatle u slivnik već se zadržava na poziciji kolotraga. Izlaskom na teren utvrđeno je da je završni asfaltni sloj uokolo slivničkih rešetki izveden za nekoliko milimetara nadvišenja tako da tanji sloj vodenog stupca ne može odmah otjecati u slivnik već se neko vrijeme zadržava na kolniku odnosno na kolotragu. Nadzorna služba je odmah o svemu obavijestila izvođača radova i zatražila hitno otklanjanje uočenog nedostatka uz prethodnu dostavu prijedloga sanacije. Sanacijom su obuhvaćeni radovi skidanja (frezanja) završnog sloja asfalta na sjevernom kolničkom traku, ugradnju dodatnih slivničkih rešetki uz sjeverni cestovni rubnjak budući da su na tom dijelu uzdužni padovi projektirani i izvedeni minimalni zbog uklapanja u postojeće stanja ulaza u privatna dvorišta na sjevernoj strani i već zadanih uvjeta izgrađenog trgovačkog centra na južnoj strani, a sve radi što bržeg otjecanja vode s kolnika te izvedbe novog završnog sloja na mjestu prethodno skinutog. Kod izvedbe novog sloja asfalta traženo je od izvođača da oko slivnika i slivničkih rešetki sloj asfalta bude izveden tako da nema nadvišenja u odnosu na okolni asfalt kako bi voda što brže mogla otjecati u slivnike i slivničke rešetke. Prva kiša koja je pala nakon izvedenih popravaka pokazala je zadržavanje vode na kolniku uz cestovni rubnjak u blizini Kaljske ulice a razlog je bio u tome što je jedan od slivnika bio neočišćen od ostataka asfalta nakon frezanja. Istog dana su slivnici očišćeni.

„Štrapanje“ prolaznika koji se kreću nogostupom u vrijeme dok pada kiša ili neposredno nakon prestanka kiše je nešto što je prisutno na svim prometnicama iz razloga što voda s kolničkih površina ne može odmah otječi u slivnike, što posebno dolazi do izražaja na dionicama gdje su minimalni poprečni i uzdužni padovi kolnika što je prethodno obrazloženo. Ukoliko problem dužeg zadržavanja vode na kolniku poslije novih kiša bude i dalje prisutan poduzimati će se dodatne radnje na rješavanju tih problema ne samo na ovoj dionici već na cijeloj rekonstruiranoj dionici prometnice (1. i 3. dionica) - stoji u odgovoru.

Naše drugo pitanje glasilo je: koliko su zajednice ponuditelja Gin Company i Idassacommerce koje su odabrane za usluge stručnog nadzora nad radovima u Tuđmanovoj do sada intervenirale u smislu manjkavosti i propusta nad izvedenim radovima? Dojma smo da se intervenira nakon kritika medija, koliko je u to sve nadzor uključen, odnosno na koji način obavlja svoj posao i što je sve do sad nadzor napravio odnosno intervenirao?

- Nadzorna služba je svakodnevno i kontinuirano nadzirala radove te rješavala probleme koji su se javljali na gradilištu od samog početka uvođenja izvoditelja u radove do završetaka svih ugovorenih radova te isto tako i nakon završetaka radova, sve do danas odnosno uključena je i kontinuirano intervenira u fazi otklanjanja nedostataka i manjkavosti, a što se može provjeriti dopisima, zapisnicima o uočenim nedostacima te zapisnicima s gradilišnih koordinacija koje je nadzorna služba dostavljala izvođaču radova i Investitoru. Nadzorna služba će obavljati sve svoje ugovorne obveze sve dok problemi u izvedenim radovima ne budu riješeni. Kroz cijelo vrijeme izvođenja radova održavale su se redovite tjedne koordinacije na kojima je rješavana problematika gradilišta i na kojima su se vodili zapisnici. Nadzorna služba je poslove stručnog nadzora kroz cijelo vrijeme realizacije projekta obavljala te još uvijek obavlja i nadalje će obavljati u svemu profesionalno sukladno važećim zakonskim propisima te ugovornim obvezama. Iako su tijekom izvođenja radova provođena sva potrebna i projektom predviđena ispitivanja, uključivo i ispitivanja kolničke konstrukcije, nadzorna služba će u slučaju pojave novih lokacija dužeg zadržavanja vode na kolničkoj konstrukciji pokrenuti aktivnosti na dodatnim ispitivanjima kako kvalitete završnog (habajućeg) sloja asfalta, nosivog sloja asfalta tako i ostalih nižih slojeva kolničke konstrukcije - stoji u odgovoru nadzora Gin Company.

Na pitanje tko plaća naknadne popravke na Tuđmanovoj i koliko su do sada iznosile, naveli su kako je otklanjanje svih nedostataka u izvođenju radova ugovorna obveza ugovornog izvođača radova te se stoga svi radovi na otklanjanju nedostataka i manjkavosti izvode o trošku ugovornog izvođača radova i ne mogu se dodatno obračunavati prema Investitoru odnosno gradu Zadru. Zaključno: troškovi za radove na otklanjanju nedostataka i manjkavosti prema investitoru (grad Zadar) iznose nula kuna - navodi direktor Gin Company Nenad Šužberić.

Gradsku upravu smo pitali hoće li Gradska tržnica preuzeti dio odgovornosti za kršenje prometnih propisa zaustavljanjem vozila kod City galerije zbog loše organizacija rada i opskrbe tamošnje tržnice?

- Gradska tržnica je omogućila opskrbu tamošnje tržnice direktno iz garaže trgovačkog centra koja je liftom neposredno povezana s tržnicom. Upravno na taj način je i originalno predviđena opskrba tržnice, što ujedno predstavlja i najsigurniji način opskrbe na navedenoj lokaciji. Nažalost, korisnici tržnice u jako maloj mjeri koriste navedeni način opskrbe, a sama Gradska tržnica nema mogućnost sankcioniranja kršenja navedenih propisa.

- Jeste li razmatrali podizanje ograde između kolnika i nogostupa na tom dijelu, kako bi se na taj način spriječilo parkiranje vozila i pretrčavanje kolnika?

- Postavljanje ograde je jedna od mogućih opcija za sprječavanje parkiranja u nedozvoljenoj zoni i neopreznog pretrčavanja kolnika. Sve potencijalne opcije će se uzeti u obzir i analizirati te će se na osnovu toga donijeti najoptimalnija odluka, odnosno rješenje - stoji u odgovorima Ante Ćurkovića, pročelnika Ureda gradonačelnika.

Ažuriranje semafora

- U kojoj je fazi ažuriranje semafora na čitavoj trasi Tuđmanove i kad će ITS u potpunosti profunkcionirati?

- Nakon rekonstrukcije semaforiziranog križanja Ulice dr. Franje Tuđmana, Ulice Nikole Tesle i Ulice Ivana Mažuranića te križanja Ulice dr. Franje Tuđmana i Ulice Stjepana Radića, gdje je postavljena nova kabelska kanalizacija sa novim signalnim kablovima, novi nosači laterni (stupovi) i nove LED laterne te video kamere za detekciju vozila i analitiku prometa, ovaj tjedan pristupilo se i rekonstrukciji križanja Obale kneza Branimira i Ulice 2. Zasjedanja ZAVNOH-a (kod Lipotice). Također, završeni su radovi i na križanju Ulice Ante Starčevića i Ulice dr. Franje Tuđmana, odnosno sanacija semaforske distributivne telekomunikacijske kanalizacije (DTK) na predmetnoj lokaciji. Na ostalim semaforiziranim raskrižjima iz obuhvata, na kojima nije bilo radova rekonstrukcije, postavljene su nove video kamere za detekciju vozila i analitiku prometa.

Paralelno s rekonstrukcijom i ažuriranjem semaforiziranih raskrižja, trenutno se uspostavlja i Gradski Centra za Kontrolu prometa u Poduzetničkom inkubatoru na Novom Bokanjcu, što znači da će se ažurirane lokacije semaforiziranih raskrižja povezati na novi centar za upravljanje prometom sa punim stavljanjem u funkciju prometno analitičkih informacija sa kamera instaliranih na lokaciji te mogućnošću upravljanja svim parametrima semaforskog uređaja iz centralne lokacije za poboljšanje propusnosti križanja.

Uvođenjem inteligentnog prometnog sustava na području grada Zadra uspostavit će se mogućnost dinamičnog (adaptivnog) reguliranja prometa s ciljem osiguranja najbolje moguće mobilnosti u stvarnom vremenu. ITS rješenja na glavnim cestovnim pravcima će pomoći pri upravljanju prometom ako bi se smanjila zagušenja i prometne nesreće. Aktivnosti uspostave I. faze ITS-a u Zadru, biti će finalizirane do kraja godine - navodi Ćurković.

16. studeni 2024 13:27