Jednoglasnom odlukom Nadzornog odbora, zadarska komunalna tvrtka Čistoća dobila je novu sistematizaciju radnih mjesta. O njenim ciljevima, dometima i financijskim posljedicama po poduzeće, razgovarali smo s direktorom Johnom Ivanom Krstičevićem.
Što je, gospodine Krstičević, bio cilj ove sistematizacije, što se željelo postići? I tko je radio sistematizaciju, je li Čistoća oko toga imala kakvih troškova?
- Nova sistematizacija ima višestruku funkciju. Želi se operativno smanjiti broj sektora u Društvu, te poboljšati materijalni uvjeti djelatnika. Uprava Čistoće sama je radila na sistematizaciji. Da smo napravili solidan posao, pokazuje i jednoglasna suglasnost Sindikata te Nadzornog odbora.
Koliko je zaposlenika u poduzeću i je li sistematizacija smanjila broj radnih mjesta? I kakav je omjer zaposlenih u „administraciji”, a koliko „na ulici”. I što će se događati s njihovim plaćama?
- Posljednjih godina bilježimo veliku fluktuaciju radne snage. S postojećim uvjetima sve teže pronalazimo nove djelatnike. Uz sadašnje plaće, ali i sva ostala davanja kroz topli obrok, putne troškove, prigodne nagrade, ulaganje u opremu, teško je bez povećanja koeficijenata konkurirati na tržištu rada. Moramo se prisjetiti kako su plaće u srpnju prošle godine povećane za 10 posto. Ovom sistematizacijom će se povećati za dodatnih šest posto i to uglavnom terenskim radnicima. Vjerujem da će ovo rješenje donijeti stabilnost u obavljanju našeg posla i pružanju svakodnevnih usluga građanima.
Kad pričamo o Čistoći Zadar moramo naglasiti da se radi o najvećoj komunalnoj tvrtki u Hrvatskoj po površini i području koje se pokriva obavljajući javnu uslugu. Da bi se sve zajedno obavilo što bolje i kvalitetnije, trenutno brine 395 djelatnika od čega 17 posto otpada na rukovodeće i administrativne poslove.
Koliko rukovoditelja, direktora i njihovih zamjenika je dosada bilo u Čistoći i na koja radna mjesta će biti raspoređeni dosadašnji „direktori” ili „zamjenici direktora”?
- Do sada je Čistoća imala uz direktora društva i dva pomoćnika direktora društva, šest direktora sektora te devet pomoćnika direktora sektora. Po novoj sistematizaciji uz direktora društva bit će još tri direktora sektora, a svi drugi su preraspoređeni na pozicije rukovoditelja odnosno pomoćnika rukovoditelja. Također su ukinuta radna mjesta glasnogovornika, voditelja ključnih projekata kao i dvije pozicije voditelja odjela
Koliko će nakon sistematizacije porasti plaće zaposlenika, koliko je to na godišnjoj razini i odakle će biti namaknuta sredstva za povećanje plaća?
- Porast koeficijenta odnosi se na dvije trećine djelatnika. Radi se prvenstveno o terenskim djelatnicima kojima će rasti koeficijent u prosjeku za šest posto. Povećanje troškova za plaću iznosi oko 160.000 € na razini godine, što će Društvo osigurati iz dodatne racionalizacije poslovanja.
Na kakve probleme poduzeće nailazi s osiguranjem potrebnih profila radne snage?
- Problemi su raznoliki, a svima njima zajednički nazivnik su nestabilnost i velike oscilacije. Često se događa da samo nakon nekoliko mjeseci što primimo djelatnika, oni napuštaju tvrtku jer su u međuvremenu dobili puno bolje plaćen posao.
Umjesto šest, ubuduće će Čistoća imati tri sektora – hoće li nakon sanacije odlagališta kod Dikla i taj sektor biti „ugašen”?
- U novoj sistematizaciji uz Ured direktora imamo i tri sektora: Sektor zajedničkih poslova, Sektor tehničkih poslova te Sektor upravljanja odlagalištem. Sektor upravljanja odlagalištem vodi brigu i upravlja s četiri reciklažna dvorišta (Diklo, Gaženica, Novigrad i Sv. Filip i Jakov), kao i brigu o mobilnim reciklažnim dvorištima. Nadalje, na taj sektor se odnose poslovi vezani uz malu ručnu sortirnicu te poslovi vezani uz selekciju i zbrinjavanje otpada.
Još uvijek ne znamo koliko će nam točno trebati djelatnika na monitoringu kad krene sanacija odlagališta. Naravno da očekujem da i Eko d.o.o. preuzme dio djelatnika kad krene u rad CGO Biljane Donje. Svakako nam nije u planu ugasiti sektor, već kad se stvore sve navedene pretpostavke, samo mu dati novu formu i naziv.
Ima li Čistoća kadrovsko rješenje za voditelja EU odjela ili će on doći izvana?
- Sve promjene koje su nastale novom sistematizacijom, koje su rezultirale formiranjem novih odjela ili službi (pisarnica, odjel EU fondova, odjel skladišta), bit će kadrovski pokrivene popunjavanjem iz trenutnog raspoloživog kadra.