Iako je izlaz s nove benzinske crpke Apiosa na državnu cestu kod zadarskog naselja Crno izveden okomito, cestovni inspektori smatraju da tu nije ništa sporno. Njima je bitno da nema odstupanja od rješenja koja su predviđena u projektima.
Konkurentska crpka Crodux, kojoj bi Apios bio ozbiljna konkurencija s obzirom na to da bi brojni vozači prvo dolazili na Apios, smatra da je postojeće prometno rješenje opasnost za sigurnost prometa.
Cestovna inspekcija Ministarstva prometa u jednoj rečenici, doduše, iznijela je stav da će pratiti stanje sigurnosti na cesti te će reagirati tek ako dođe do ugrožavanja sigurnosti prometa i potom nešto poduzeti.
Čeka se dozvola
- Treba li netko smrtno stradati da se nešto poduzme - pitaju se to i iz Croduxa, ali i prometni stručnjaci.
Nasuprot crpki, za koju prometni stručnjaci tvrde da je nova potencijalna crna točka na brzoj prometnici, je Croduxova crpka pa je tvrtka Ivana Čermaka zatražila arbitražu Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture i provođenje inspekcijskog nadzora.
Jelka Milošević, zastupnica investitora Granit-pumpe, tvrdi da imaju sve potrebne potvrde.
- Nisu tražene nikakve preinake i sve je izvedeno sukladno zakonu i čekamo izdavanje uporabne dozvole. Neistinita je tvrdnja da se izlaz s naše crpke i ulaz na Croduxovu preklapaju. Ja nisam prometni stručnjak, ali mogu samo reći da je sve izvedeno sukladno zakonu, a navedena prometnica nije brza i na njoj postoji ograničenje brzine - rekla nam je predstavnica investitora.
Prometno rješenje izlaza s nove benzinske crpke upitno je prometnim stručnjacima. Tako je prof. Ivan Dadić sa zagrebačkog Prometnog fakulteta u izjavi koju je dao i HRT-u rekao: “Nisam vidio ovakvo prometno rješenje nigdje u svijetu”.
- Uključivanje vozila većih gabarita na cestu D8 zbog zauzimanja obje prometne trake dovest će do zaustavljanja prometnog toka na D8, što uvelike povećava mogućnost nastanka nesreće. Ovo je nedopustivo za građenje jer se ugrožava sigurnost sudionika u prometu na ovoj dionici državne ceste D8 - zaključio je Dadić i ustvrdio da nisu ispunjeni ni svi zakonski uvjeti.
Interesi
S planiranim izlazom koji bi potencijalno mogao biti crna točka upoznata je 2014. i zadarska policija, koja je o svemu obavijestila i Višeg inspektora za ceste Ministarstva prometa. Ništa se, međutim, nije dogodilo i Crodux je u ožujku zatražio provođenje inspekcijskog nadzora, obustavu radova i određivanje privremenih mjera za otklanjanje opasnosti ugrožavanja sigurnosti na navedenoj prometnici.
Nadzor još nije proveden, a kako smo doznali, investitor se nada da će nova crpka proći tehnički pregled i biti u uporabi prije turističke sezone.
Zanimljivo je da su u cijelu priču uključena i poznata imena s lokalne i nacionalne političko-poduzetničke scene.
Tako je investitor sporne crpke Granit-pumpa zadarskog poduzetnika Zdenka Zrilića, dok je glavni izvođač radova tvrtka D&Z, Zdravka Livakovića, bivšeg državnog tajnika u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture.
Sad se očekuje da upravo cestarske inspekcije Ministarstva u kojem je Livaković nekad bio glavni državni tajnik presude o Croduxovu zahtjevu za obustavu radova.
I dok je razumljiv interes obiju tvrtki za dobit od prodaje goriva, postavlja se pitanje tko će biti odgovoran ako netko strada zbog izlaza pod “mrtvim kutom” na dvotračnu brzu prometnicu.