Tradicionalna zadarska "pijaca automobila" kod bivše Mehanizacije doslovno je završila na ulici! Nedavno je potpuno protjerana s platoa koji se nalazi u vlasništvu obližnje trgovačke kuće, te se sad nalazi doslovno na ulici, na Putu Murvice, gdje se već odavno svake nedjelje prijepodne ne može proći od zakrčenih automobila i gužve koja se tamo stvara.
Što će gradske vlasti učiniti u novonastaloj situaciji? S obzirom da na Putu Murvice više ne postoje niti fizički preduvjeti za događanje sajmenih aktivnosti, a iz Mjesnog odbora Bokanjac još su lani ponudili rješenje da se tržnica automobila organizira na njihovom prostoru – to smo pitanje postavili pročelniku Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša Robertinu Dujeli.
- U svezi neprihvatljive situacije na lokaciji samo tijekom mjeseca kolovoza u ciljanim terminima u više navrata uredovale su združeno službe resornog ministarstva i redarstvo Grada. Vjerujemo u učinkovitost postupanja jer sigurnost sudionika u prometu ima oznaku pro1. U svezi drugog dijela pitanja Komunalni odjel podržava svaku inicijativu i spreman je u svakom trenutku na akciju. Na tragu istog smo uklonili odbačeni otpad sa lokacija na Bokanjcu. Za konačnu realizaciju inicijative upit postavite nadležnim odjelima za rješavanje imovinsko pravnih odnosa i reguliranje obavljanja navedene djelatnosti na lokaciji – kazao je Dujela.
Predsjednik Mjesnog odbora Bokanjac Enio Meštrović potvrdio je da Bokanjani i dalje stoje iza inicijative da se na njihovom području dogodi organiziran, kulturan i sređen sajmeni prostor, što su predložili i prošle godine.
- Tada sam rekao da bi to bila obostrana korist jer se radi o lokaciji na zapadnom dijelu Bokanjca gdje se sada na divlje odlaže građevinski otpad i gdje se svake dvije, tri godine daje 200 do 300 tisuća kuna za sanaciju. Trebalo bi to samo poravnati i to ne samo za pijacu auta, nego i da to bude tržnica robnih viškova, antikviteta, čak i drvenarije, željeznih predmeta, naravno, bez stočnog sajma, koji imamo u Benkovcu, nego da to postane nedjeljni sajam automobila i rabljenih predmeta kakav ima svaki veći grad. Problem je što je to državno zemljište pa se sada to mora riješiti nekakvim papirima, što, naravno, nije prepreka kad se tamo baca građevinski otpad, šuta i smeće. Ne treba tu nikakav čvrsti objekt, nego samo poravnati da ljudi mogu izlagati svoje stvari i svima dobro – ponovio je svoje riječi predsjednik MO Bokanjac Enio Meštrović.
Radi se o zemljištu na zapadnom dijelu Bokanjca, na nekadašnjem vojnom poligonu, ogromne površine od koje bi bilo potrebno očistiti i poravnati samo 5000 kvadrata, što bi bilo dovoljno da se organizira kvalitetan nedjeljni sajam. Za razliku od Puta Murvice, sajam na Bokanjcu ničim ne bi ugrožavao promet jer je, ističe Enio, moguć dolazak na tu lokaciju s četiri strane – preko Crnog "bilim putem", od Poljica, od novog naselja Bokanjac i od Bokanjca i ne može se dogoditi nikakav čep. Tamo čak postoje i vojne kućice koje bi se mogle infrastrukturno iskoristiti, s tim što se taj sajam može kasnije širiti unedogled, što je uostalom dio tradicije puno većih gradova gdje stvar odlično funkcionira pa bi tako bilo i s nedjeljnim sajmom na Bokanjcu, ističe Meštrović.
Tko je taj tko bi trebao "presjeći" čitavu stvar i donijeti rješenje da se pijaca premjesti na Bokanjac?
- U prvom redu – policija! Kad potpuno zabrane parkiranje na Putu Murvice, sajam se tamo više neće moći održavati. Što se nas na Bokanjcu tiče, mi smo "zaglavni kamen" da tako kažem, već postavili, a na Gradu je da donese odluku i odredi održavanje sajma tamo. Moram istaknuti da s pročelnikom Dujelom imamo odličnu suradnju i da je on pokazao kooperativnost i u ovoj inicijativi. Čini mi se da je problem u imovinsko-pravnim odnosima s obzirom da se radi o državnom zemljištu, ali siguran sam da gradska uprava može pronaći način da se od države ishodi odobrenje za održavanje sajmenih aktivnosti, barem privremeno i za točno određenu aktivnost. Što se nas na Bokanjcu tiče, mi smo spremni već sutra da se pijaca automobila prebaci kod nas, opet ponavljam, na obostranu korist – zaključuje Enio Meštrović.