Tim od četrdesetak mladih inženjera iz cijele Dalmacije, a među kojima su i oni iz Zadarske županije, daleko od očiju javnosti stvara pravo tehnološko remek–djelo, trkači bolid kojim će konkurirati 280 najboljih svjetskih timova na ovogodišnjem Formula Student Alpe Adria natjecanju. Po prvi put pokazali su svoju znanstvenu radionicu na Fakultetu elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje u Splitu, gdje zajedno rade na novoj jurilici i stvaraju inovativna rješenja kojima na ovogodišnjem natjecanju žele postići maksimalne rezultate.
„Za ovu godinu plan nam je završiti prvu Električnu formulu u koju je već do sada uloženo nekoliko godina razvoja te nam je veliki iskorak jer smo do sada radili na motorima s unutarnjim izgaranjem. Ulažemo puno testiranja, sklapanja komponenti, prototipiranja, traženja rješenja, analize, prikupljanje financija i svega što dolazi s jednim takvim projektom“ – ističe vođa tima Luka Terihaj te dodaje koliko je konkurentan njihov novi bolid:
„Prednost je njegova aerodinamika i sustav Torque vectoring-a kojim mijenjamo klasičan diferencijal i dobivamo nešto malo više sekundi brzine po krugu koje na kraju čine veliku razliku. Glavni cilj nam je prvo proći sav elektronički scruteenering, samog baterijskog paketa i na kraju se naravno utrkivati. Smatram da su svi timovi jako kvalitetni, a ishod ćemo vidjeti na stazi. Svemu ozbiljno pristupamo, želimo napraviti kvalitetan proizvod, te se nadamo da ćemo ostvariti odličan rezultat!“
Formula moto student tim osnovan je 2010. godine na inicijativu 15 studenata i profesora sa Fakulteta elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje u Splitu. Danas ih je četrdesetak, a podijeljeni su u osam timova: powertrain, dinamika vozila, aerodinamika, konstrukcija, softver, hardver, marketing i kompozit. Svakim timom upravlja voditelj ili voditeljica tima koji se sastoji od pet ljudi, tako da mogu dobro pokriti svoje područje razvoja same formule i samo područje istraživanja za koje su zaduženi i što ih interesira. Tu su ljudi s različitih fakulteta i sa svih sastavnica Sveučilišta, a da bi sve kvalitetno funkcioniralo imaju tjedne sastanke i svaka dva tjedna veliku skupštinu udruge kojom upravljaju voditelj organizacije, voditelj financija i voditelj tehnologije.
Mladi inženjeri većinu svog slobodnog vremena posvećeni su radu kako bi izgradili što bolji bolid, poboljšali njegove performanse, te uz što bolji rezultat na Formuli Student Alpe Adria stekli vrijedno praktično iskustvo koje će im pomoći u razvoju njihovih karijera.
„Uvjeti u Splitu su nam odlični, profesori i svo osoblje fakulteta podržavaju projekt, vesele se našim uspjesima. Omogućene su nam prostorije i garaža u kojoj smo nekada od 0-24 h i kada su ljetni praznici, a nekada i za vrijeme ispita. Poligon za testiranje formule je malo veći problem, ali ciljamo vremena kada je prazan parking. Postavimo čunjeve, isplaniramo testove, napravimo stazu, ako je nešto posebno potegnemo do Rijeke ili Zagreba“- dodaje Luka Terihaj i zaključuje:
„Od Alpe Adria eventa u Zagrebu očekujemo da će biti jedan od najboljih evenata. Uvijek bude super organizacija i puno timova. Sa svim timovima smo u odličnoj suradnji, svi si međusobno pomažemo jer smo svi fokusirani na učenje i razvoj, iako naravno postoji i natjecateljski duh.“
Sedmo izdanje Formule Student Alpe Adria održat će se od 20. do 25. kolovoza na Bugatti Rimac testnom poligonu u Mičevcu. Na ovom međunarodnom studentskom natjecanju mladi inženjeri imaju priliku dizajnirati, konstruirati, testirati i utrkivati se s vlastitim prototipovima trkaćih bolida. Ovo natjecanje nije samo izvor natjecateljskog duha, već i platforma koja omogućuje studentima da svoje teorijsko znanje primjene u praksi. Za sudjelovanje u Formuli Student Alpe Adria se prijavilo čak 280 timova iz cijelog svijeta, a samo je 60 najboljih odabrano na temelju stručnog kviza. Mladi inženjeri iz 56 zemalja, od Švedske do SAD-a i Australije, tako ovog kolovoza dolaze u Hrvatsku kako bi stekli vrijedno praktično iskustvo i razvili komunikacijske vještine te napravili vrijedan korak prema budućim karijerama u inženjeringu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....