StoryEditorOCM
4 kantunaZADARSKA PAMET

Marko Mišulić, Rentlio: Rezervacije u turizmu vraćaju se na vrijeme prije korone! HDZ-ov portal za booking? Svaki komentar je suvišan...

Piše Ivica Nevešćanin
9. lipnja 2020. - 22:06
Marko Mišulić je osnivač i vlasnik jednog od najuspješnijih domaćih startupa, tvrtke Rentlio koja omogućava kljuć u ruke poslovanje malim iznajmljivačimaJure Miskovic/Cropix

Vraćaju li se rezervacije u turizmu na vrijeme prije korone?

Ako je suditi prema podacima koje nudi Rentlio, vodeća domaća aplikacija za upravljanje rezervacijama za male hotele, hostele, apartmane i sobe, u tijeku je definitivno trend oporavka turističkog tržišta. Naime, na temelju live podataka više od sedam tisuća smještajnih jedinica kojima se upravlja kroz njihovu aplikaciju, u Rentliju su izradili Trend Tracker, zgodan i jednostavan alat koji prikazuje omjer između novih i otkazanih rezervacija na razini dana. Iz njegovog grafikona jasno se vidi kako se trend rezervacija smještaja početkom lipnja počeo približavati prošlogodišnjim brojkama u istom razdoblju. Štoviše, prošlog vikenda vrijednost trend trackera dostigla je najvišu vrijednost u posljednjih tri mjeseca.

- Zadnjih par mjeseci nevjerojatno su izazovni i zbunjujući za sve u turističkoj industriji. Rentlio Trend Trackerom želimo omogućiti svim turističkim djelatnicima pravovremenu informaciju o promjeni negativnog trenda kojim smo zahvaćeni. Objavom Trend Trackera javnosti dajemo na uvid informaciju u realnom vremenu o trendu oporavka tržišta. Na taj način nastojimo barem malo olakšati turističkim djelatnicima upravljanje krizom i neizvjesnošću. Vlada dosta veliki interes za Trend Trackerom što je i razumljivo obzirom da pruža uvid u podatke uživo iz dana u dan – kaže Marko Mišulić, osnivač i direktor Rentlia.

image
Rentlio trend tracker
Rentlio

Među više od sedam tisuća smještajnih jedinica koje koriste aplikaciju Rentlio gotovo 70 posto ih dolazi iz Hrvatske, a ostatak je iz cijelog svijeta. Mišulić kaže da korisnici prate Trend Tracker jer daje dobar uvid u stanje na tržištu.

- Što se tiče kretanja vrijednosti Trend Trackera, iako smo definitivno prije mjesec dana ušli u neki primjetniji pozitivan trend, činjenica je da smo trenutno negdje na pola puta do normale. Naime, u prvih šest mjeseci prošle godine prosječna dnevna vrijednost Trend Trackera iznosila je 2. To znači da smo je na razini dana u prosjeku pristizalo dvostruko više novih rezervacija nego se dogodilo otkazivanja postojećih rezervacija. Svakako valja naglasiti kako se ovaj prvi val otkaza rezervacija odnosio na boravke do kraja šestog mjeseca dok većina rezervacija za drugi dio godine nije bila otkazana tijekom ožujka i travnja. Iz tog razloga praćenje ovog grafikona sad je iznimno važno jer ukoliko vrijednost Trackera krene opet uzastopno padati to bi značilo da je nastupio period otkazivanja rezervacija i za ovaj glavni, ljetni dio sezone. Iskreno se nadamo da do toga neće doći i smatramo kako za neki snažniji povratak u normalnu još nedostaje oporavak avio tržišta u punom profilu – kaže Mišulić i naglašava:

- Struktura naših korisnika je široka, od malih obiteljskih iznajmljivača pa do hotela, hostela i profesionalnih property managera. Baš iz tog razloga smatramo da je uzorak dovoljno relevantan kako bismo mogli govoriti o trendu šireg tržišta. A uz to, validaciju podataka i trendove koje mi primjećujemo svakodnevno uspoređujemo i s podacima ostalih kolega iz industrije, kako na globalnoj tako i na lokalnoj razini – tvrdi Mišulić, svjestan da bi trebalo još malo dublje zaroniti u postojeće podatke, kako bi se dobile još relevantnije informacije o kretanju trenda s obzirom na pojedinu destinaciju, cijenu i tip smještaja.

- Već sada je jasno da destinacije koje ovise o avio gostima ne bilježe jednaki trend oporavka kao neke druge sredine jer aviokompanije još nisu pokrenule ni trećinu svoje flote. Da bismo dublju analitiku mogli ponuditi javnosti trebalo bi puno više resursa i vremena, a želja nam je bila u ovom trenutku što prije izaći s jednostavnim i osnovnim alatom koji daje dobar generalni uvid u stanje tržišta – kaže vlasnik Rentlia.

HDZ-ov portal za booking? Svaki komentar je suvišan...

Mišulića smo zatražili i za komentar gospodarskog programa HDZ-a koji je najavio pokretanje web booking portala privatnog smještaja s provizijom od 5 posto.
- Pa evo, cijelo jutro zvone telefoni s istim pitanjem. Mislim da je svaki komentar na ovo suvišan. Ta ideja je točno onakva na kakve smo od domaće politike u predizborno vrijeme i navikli. Doduše, ova se uistinu po svojoj tržišnoj neutemeljenosti, upitnosti kvalitete izvedbe i odmakom od realnosti posebno ističe. Izraditi rezervacijski portal i popuniti ga ponudom smještaja nije pretjerano teška stvar. No, teško je generirati i koncentrirati potražnju na takvom jednom servisu, odnosno dovesti potencijalnog gosta na svoj booking portal kako bi baš tamo napravio rezervaciju. Ilustracije radi, dvije najveće svjetske online booking platforme su prošle godine samo na Google oglašavanje potrošile preko 10 milijardi dolara kako bi generirale potražnju. Na koji način državni booking portal planira generirati potražnju kojom bi konkurirali globalnim komercijalnim platformama i to sve ponuditi po višestruko nižoj cijeni usluge od tržište teško mi je procijeniti. No ono što nije teško procijeniti jest konačan ishod ovakvih ideja.

26. studeni 2024 04:27