StoryEditorOCM
4 kantunaDOK HRVATSKE CESTE PROŠIRUJU TUĐMANOVU, DIREKTOR ŠKORIĆ PRIZNAO U ZADRU:

Kod bolnice su se dogodili propusti koji nam ne služe na čast, ali ono na čemu sad inzistiram je da što prije obavimo potrebne popravke!

Piše M. Kalajžić
16. listopada 2019. - 20:38
IMG_6730 (1)

Kako je to bilo i najavljeno, prije nekoliko dana započeli su radovi na rekonstrukciji Ulice dr. Franje Tuđmana od raskrižja s Bulevarom do križanja s Ulicom Put Murvice. Radi se od dionici dugoj 250 metara u nadležnosti Hrvatskih cesta koje financiraju obnovu kolnika i proširenje nogostupa.

Zbog rekonstrukcije te dionice ruši se i zid s Tornadovim muralom uz bivšu Tvornicu kruha, dok će se na suprotnoj strani srušiti dva stabla drvoreda crnika zbog uvođenja tzv. trećeg skretača. Novi stambeni blok koji se gradi uzduž prometnice imat će i znatno širi nogostup od postojećeg koji je na mjestima bio prepriječen i stupovima javne rasvjete. Drvored crnika s druge strane ceste trebao bi ostati sačuvan, a kompletan sloj asfalta bit će izmijenjen čime bi taj dio Tuđmanove trebao dobiti konačan obnovljeni oblik i funkciju.

Ista će se ulica širiti i dalje, prema City Galeriji, ali "u režiji" Grada Zadra kao dio, kako smo o tome već izvijestili, projekta implementacije Inteligentnog transportnog sustava (ITS) Zadra koji će se realizirati povlačenjem sredstava iz Europske unije u ukupnoj vrijednosti većoj od 26 milijuna kuna, što je jedan od najvećih prometnih zahvata u gradovima na području čitave Hrvatske, a izvedba se očekuje do konca iduće godine.

Projekt obuhvaća rekonstrukciju križanja Tuđmanove i Murvičke ulice aktualnim zahvatom Hrvatskih cesta, dok će se dalje jedna od najprometnijih zadarskih prometnica širiti na četiri prometna traka, s uvođenjem tzv. traka javnog prijevoza u kojemu će prednost imati gradski autobusi i taksi vozila.

Slučajno zbog započetih radova ili ne, ali radni sastanak u Zadru imali su gradonačelnik Branko Dukić i predsjednik uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić i to na temu otvorenih projekata i razvojnih planova Hrvatskih cesta na području grada. Kako su izvijestili iz gradske uprave, uz analizu odrađenih projekata detaljno se raspravljalo o rekonstrukciji križanja Žmirići, gradnji potencijalnih biciklističkih staza, projektiranju i dinamici gradnje nove obilaznice, spajanja zone Crno i sanacije opasnih mjesta.

- Nastavljamo s intenzivnim investicijama u infrastrukturu koja se nalazi na području grada. Detaljno smo prošli projekte koje je grad istakao kao najvažnije, predstavili naše planove i dogovorili formiranje radne grupe u koju ćemo zajedno uključivati i druga javno pravna tijela ovisno o svakom pojedinom projektu. Dobro surađujemo s Gradom Zadrom i vjerujem da ćemo još puno dobroga zajedno napraviti u narednom periodu i nema razloga da nam se događaju propusti kakve smo imali na primjer ispred bolnice. Radna grupa sastavljena od djelatnika HC-a i Grada, imat će redovite koordinacije te će izvještavati mene i gradonačelnika o napretku svakog pojedinog projekta. Naravno o svakom koraku neovisno radi li se o projektiranju, rješavanju opasnih mjesta ili o velikim građevinskim zahvatima redovito ćemo i na vrijeme obavještavati javnost. Investicije u Zadru su i u 2020. bitna stavka u našem financijskom planu – kazao je predsjednik uprave HC-a Škorić.

Nakon radnog sastanka gradonačelnik i predsjednik uprave HC-a, u pratnji pročelnika UO za prostorno uređenje i graditeljstvo Darka Kasapa i Voditelja tehničke ispostava HC-a Zadar, Davida Milina obišli su lokacije o kojima se raspravljalo pa tako i rekonstruiranu cestu uz bolnicu.

- Već smo komentirali kako su se ovdje dogodili propusti koji nam ne služe na čast, ali ono na čemu sad inzistiram je da što prije obavimo potrebne popravke. Također po završetku radova odradit će se još jedno snimanje buke, te ako buka bude iznad dozvoljene razine, primijenit će se neko od dostupnih tehničkih rješenja, zaključio je predsjednik uprave Škorić.

Zadovoljan dogovorenim bio je i gradonačelnik Dukić:

- Moram zahvaliti predsjedniku uprave gospodinu Josipu Škoriću na dolasku i na izuzetno operativnom sastanku. Hrvatske ceste su financirale novi, reprezentativan ulazak u grad koji je konačno prilagođen svim promjenama koje su se dogodile unatrag 40 godina od kad je ta prometnica posljednji put rađena. Ovo ljeto je pokazalo koliko se protočnost popravila i možemo biti izuzetno zadovoljni tim dijelom. Još jednom smo obišli područje oko bolnice i ti nedostaci će, kako je i najavljeno, biti uklonjeni. Hrvatske ceste kontinuirano ulažu u prometnice na području našeg grada. Također zadovoljstvo je imati partnera s nacionalne razine koji dobro poznaje naše probleme i spreman je dnevno surađivati. Kroz deset dana ćemo imati operativni plan djelovanja pa ćemo imati više informacija i za građane. Vjerujem da ćemo kroz sljedeći ciklus napraviti bitne pomake u protočnosti i sigurnosti prometa u našem gradu – kazao je gradonačelnik.

 

A što s pogibeljnim križanjem na Bulevaru?
Direktoru Hrvatskih cesta trebalo je, osim na nedostatke kod bolnice, prigovoriti i zbog križanja na Bulevaru, točnije sjecišta ulica Ante Starčevića i Hrvoja Ćustića. Od kad je to križanje realizirano probojem prema Ulici Petra Skoka, na njemu se desio niz prometnih nesreća s ozbiljnim posljedicama. Problem je nepreglednost križanja kad se na njega dolazi iz Ulice Petra Skoka i manjkavost svjetlosne signalizacije pri skretanju automobila u lijevi trak ulaskom na križanje. Prije nekoliko dana na tom se križanju opet dogodila prometna nesreća u kojoj su ozlijeđene tri osobe. Čim se nesreće stalno događaju, osim vozačke nepažnje sigurno je krivac i loše riješeno križanje i signalizacija, pa bi Hrvatske ceste trebale i to ispraviti. Nije se to do sada učinilo, mada smo više puta upozoravali...
Treba reći da se i na križanju kod McDonaldsa nakon rekonstrukcije dogodilo više prometnih nesreća. To je križanje "prebrzo" i trebalo bi ga boljom signalizacijom učiniti sigurnijim.
29. studeni 2024 04:38