StoryEditorOCM
4 kantunaKINESKI NARODNI PREPOROD

Kinezi kreću s velikim projektom iz Zadra, grade tvornicu automobila: vojska nezaposlenih jedva čeka, investitor je planirao kupiti Rimčevu tvrtku, a njegovo električno vozilo drži svjetski rekord

Piše PSD
6. travnja 2019. - 18:12
8780329

 

Kinezi će preporoditi dolinu Neretve. Osim što naveliko već rade na gradilištu pelješkog mosta, Kinezi bi uskoro trebali krenuti i s drugim velikim projektom – tvornicom električnih automobila i skutera u poslovnoj zoni Nova sela, u do sada poprilično nerazvijenoj neretvanskoj općini Kula Norinska - piše Slobodna Dalmacija.

Ali to će se itekako promijeniti kada tvrtka "Green Tech Group", koju je u Zadru registrirao Kinez Karl Soong skupa s hrvatskim poduzetnicima Mladenom i Antonijem Ninčevićem, u Novim selima počne sa sklapanjem električnih vozila namijenjenih tržištima srednje i istočne Europe.

Vojska nezaposlenih, njih gotovo tri tisuće na zavodima za zapošljavanje u Metkoviću i Pločama, s velikim je oduševljenjem dočekala vijest da je općina Kula Norinska počela s radovima na infrastrukturi u budućoj poslovnoj zoni na Novim selima, čime je ovaj kapitalni projekt stvarno započeo na terenu.

Prva faza

Riječ je o prvoj faza radova, procijenjenoj na oko četiri milijuna kuna, koja podrazumijeva izgradnju prometnica, dovođenje struje, vode, telefona te ostale prateće infrastrukture na kompletnom prostoru poslovne zone, kako bi mogla početi izgradnja tvorničkih objekata u kojima će se, osim vozila, automobila i skutera, proizvoditi i baterije za ta električna vozila.

Unatoč našim pokušajima, nismo uspjeli dobiti informaciju iz tvrtke "Green Tech Group" o tome u kojoj je fazi projekt na Novim selima.

Nikola Krstičević, načelnik općine Kula Norinska, rekao nam je da bi infrastruktura trebala biti dovršena do ljeta, kada na scenu stupa investitor koji bi proizvodne hale trebao dovršiti za otprilike godinu i pol dana.

Podsjetimo, "Green Tech Group" je još prošle godine kupio na javnom natječaju od Općine Kula Norinska 550 tisuća kvadrata zemljišta, za 16 milijuna kuna.

Sam projekt izgradnje tvornice električnih automobila i skutera odvijat će se u tri faze, planirane u idućih deset godina.

Osim što bi u tom razdoblju investitor trebao uplatiti ugovoren iznos od 16 milijuna kuna, Soong i Ninčević će, prema dugoročnim poslovnim planovima, u kompletnu tvornicu za sklapanje električnih vozila uložiti više od 100 milijuna eura.

Za početak bi se zaposlilo dvadesetak radnika. Međutim, kad se investicija proizvodnje električnih skutera, automobila i baterija za njihovo pokretanje zaokruži, na različitim poslovima u pogonima proizvodnje električnih vozila moglo bi se zaposliti i do 500 radnika.

Riječ je o poslovno-tehničkoj suradnji jedinice lokalne uprave, u ovom slučaju Općine Kula Norinska, i investitora, tvrtke "Green Tech Group", jer prometnice i prateću infrastrukturu financirat će Općina Kula Norinska, i to novcem koji će investitor uplaćivati na ime kupoprodajne cijene, što je preduvjet daljnjeg napretka same investicije.

Prometno čvorište

Osim zapošljavanja lokalnog stanovništva, u općinski proračun slijevat će se i novac od komunalne naknade jer će buduća tvrtka za proizvodnju električnih vozila biti registrirana u poslovnoj zoni, ističe načelnik općine Kula Norinska Nikola Krstičević.

Sama poslovna zona u kojoj će, kako sada stvari stoje, dominirati kineski investitor smještena je na granici s BiH, uz schengenski granični prijelaz i autocestu. Upravo je na Novim selima predviđeno najveće prometno čvorište u Europi – spojna točka budućeg koridora VC (Budimpešta – Osijek – Sarajevo – Ploče) i autoceste.

S bosanskohercegovačke strane već je izgrađen dio autoceste od Bijače do Kravice, čime Nova sela postaju itekako zanimljiva potencijalnim ulagačima, što je s partnerima prepoznao i investitor Karl Soong, koji je osnivač "Poly International Group", kineske kompanija za proizvodnju električnih proizvoda za kućanstvo i električnih vozila.

– U Prostornom planu Općine ucrtan je i nastavak autoceste A1, koja bi zonu povezala s dolinom Neretve. Osim toga, naša poslovna zona ima i perspektivu jer se nalazi izvan ekološke mreže, te je pogodna za razvoj bilo koje proizvodnje.

Također u dugoročnim planovima je ostavljena mogućnost gradnje stambenih objekata po uzoru na Dugopolje, čime bi se mlade obitelji zadržale na području općine Kula Norinska – kazao je načelnik Nikola Krstičević.

 

Planirao kupiti 'Rimac automobile'
U intervjuu za Slobodnu Dalmaciju prije gotovo dvije godine, investitor Karl Soong iznio je planove o proizvodnji električnih vozila u Hrvatskoj. Tada je priča zvučala kao još jedna najava velikih investicija koje u Hrvatskoj nisu dobro prolazile, no sve što je tada Soong najavio do sada se i ostvarilo, u rokovima koje je najavio.
Plan mu je, tada je rekao, u prometno dobro pozicioniranoj radnoj zoni otvoriti pogon u kojem će se sklapati vozila za europsko tržište.
Kako je "Slobodna" tada objavila, iza Karla Soonga je 25-godišnje iskustvo u marketingu i upravljanju na vodećim pozicijama. Karl Soong, pravim imenom Xuegao Song, od 2005. godine, nakon završenog EMBA programa na Sun Yat-Sen sveučilištu u Guangzhou, intenzivno se bavi istraživanjem i razvojem električnih vozila.
Surađivao je sa svim vodećim svjetskim stručnjacima na području razvoja tehnologije električnih baterija koje se mogu koristiti u javnom prijevozu i automobilima, od Elona Muska, vlasnika Tesla Motorsa, do našeg Mate Rimca.
Soong je vlasnik prototipa električnog vozila koje drži svjetski rekord u prevaljenoj dužini za jedno punjenje baterije od litija. U Kini je osnivač i predsjednik tvrtke "GreenStar Commercial in China", a u Švicarskoj je osnivač i izvršni direktor tvrtke "GreenTech Automobil AG".
– U Hrvatsku sam prvi put došao u želji da kupim "Rimac automobile" od vlasnika Mate Rimca. Nakon podrobne analize hrvatskih potencijala, odlučio sam se za područje doline Neretve kao najpogodniju lokaciju za budući razvoj. Tu želimo izgraditi pogone za proizvodnju električnih automobila i električnih skutera.
U Metkoviću se ne bi proizvodili svi dijelovi, ali bi se tu sastavljali u finalni prozvod koji bismo potom plasirali na europsko tržište – kazao je Soong za "Slobodnu", dodavši da bi se cijena automobila kretala između 10 i 15 tisuća eura.
25. studeni 2024 00:37