Ovih dana navršit će se prvi mjesec otkako novu regulaciju prometa na Poluotoku, prije svega novi režim dostave po staroj gradskoj jezgri, prati sustav videonadzora sa deset kamera. Prva je postavljena sredinom srpnja na ulaz u grad, na voltu kraj mosta, a potom i na ostalih devet na drugim lokacijama po Poluotoku, i to koordiniranom suradnjom tri gradska odjela- UO za EU fondove, UO za prostorno uređenje i graditeljstvo, UO za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša - te gradske tvrtke Inovativni Zadar koja je bila zadužena za podizanje nadzornih računala.
Nakon testne faze, sustav je prije mjesec dana i službeno pušten u rad. Od tog dana, od kada je sustav kamera u funkciji, tijekom mjeseca kolovoza, Prometno redarstvo je na području Poluotoka izdalo čak 83 obavijesti o počinjenom prekršaju sukladno ovlastima Zakona o sigurnosti prometa na cestama. Sve kazne bile su novčane, a iznos ovisno o težini prekršaja. Najniža je 300 kuna.
- Osim što je sustav video nadzora donio dodatni je osjećaj sigurnosti naših građana i posjetitelja Poluotoka, uvelike je olakšao nadzor ulaska u pješačku zonu. To je osnovna prednost i dobrobit ovog sustava čime su naša trenutna očekivanja većim dijelom ispunjena. Iako nemamo ljudske resurse u prometnom redarstvu (Grad Zadar ima četiri prometna redara) za kontinuirano stalno dežurstvo, to nije ni neophodno jer sustav pohranjuje sve izolirane slučaje na lokacijama- kazao nam je pročelnik gradskog upravog odjela za komunalne djelatnosti Robertino Dujela dodajući kako se ovaj sustav i dalje nadograđuje sukladno potrebama Grada i MUP-a.
Naime, MUP i Grad u ovom su slučaju podijeljeni u nadležnostima. Nadzor nad prometom u kretanju, koji evidentiraju postavljene kamere, vrši policija sukladno svojim ovlasima. A nadležnost gradskog prometnog redarstva je u dijelu prometa u mirovanju, konkretno kad je dostavno vozilo zaustavljeno u pješačkoj zoni. Upravo će temeljem ovih snimljenih podataka, tijelo Grada Zadra koje izdaje odobrenja za dostavu u pješačkoj zoni, analizirati i moguća ukidanja odobrenja ili ih prekršiteljima više neće produžiti.
- Konačan cilj vidimo u automatiziranju nadzora dostave na Poluotoku, odnosno povezivanju kamera sa mobilnim preprekama na ulazima i izlazima iz pješačke zone- kaže Dujela o kamerama koje su postavljene na deset lokacija na Poluotoku, na ulazima u pješačku zonu i to na: Novim vratima, ulazu na Pijacu, Poljani pape Aleksandra III. (kod Socijalnog), na Poljani Natka Nodila, Ulici biskupa Jurja Divnića/Prolaz Dragutina Perčića, Ulici Jakše Čedomila Čuke/ Prokonzula Grgura, Ulici sv. Leopolda Bogdana Mandića, Ulici Zore dalmatinske, Ulici Špire Brusine te Ulici Andrije Medulića.
Novim sustavom dostave i režimom prometovanja na Poluotoku, koji je na snagu stupio 12. lipnja, propisana su točna vremena dostave na Poluotok i mjesta za pretovar, ali i mogućnost da se roba dostavlja specijalnim električnim vozilima. Mjesta za opskrbu mogu se koristiti samo uz odobrenje za prometovanje u pješačkoj zoni dok ostali mogu doći u gradsku upravu i besplatno dobiti dozvolu za korištenje pretovarnog mjesta. Nakon tri mjeseca funkcioniranja novog režima, pročelnika Dujelu pitamo kako je zadovoljan njegovim provođenjem.
- Generalno moramo biti zadovoljni jer su neprihvatljive slike centra grada punog ljudi, koji se provlače kroz redove kamiona u špici dana kakve smo gledali proteklih godina, postale prošlost. Nakon donošenja odluke, ključan je bio nadzor nad njezinom provedbom. Prostora za unaprijeđenje vidim upravo u pojačanom nadzoru, posebno u dijelu gradske tržnice koja je zbog specifičnosti svoje dostave u posebnom režimu. No, u dijelu nadzora moramo uložiti dodatan napor- zaključuje Dujela dodajući kako su problem parkiranja bez odobrenja na pretovarnim mjestima, što se u početku pokazalo kao najveći problem, rješavali upozorenjima, po potrebi i kaznama, zbog čega nereda na tim lokacijama sada ima puno manje nego ranije.