StoryEditorOCM
4 kantunaPOTPUNA MISTERIJA

Jedan znak "pojela" maslina, ostale vozači ne vide... I dalje se skreće u kontrasmjer Trpimirove obale, budite oprezni, vožnja tamo je ruski rulet!

Piše M. Kalajžić
26. rujna 2022. - 20:03
Na fotografiji: spoj Ulice Marina Drzica i Trpimirove obale gdje zbog slabe vidljivosti prometnog znaka dolazi do krivog skretanja.Luka Gerlanc/Cropix

U Zadru postoji ulica u kojoj vozači, uglavnom stranci, misteriozno skreću u pogrešan smjer, riskirajući tako prometne nesreće s nesagledivim posljedicama. Događaju se takva skretanja učestalo, osobito u ljetnim mjesecima i do sada je već bilo nekoliko nezgoda, a još više izbjegavanja takvih vozila u posljednji trenutak, pa se može reći da je samo puka sreća spasila vozače – i prekršitelje i slučajne žrtve - od težih posljedica. Radi se o Obali kneza Trpimira.

Na taj nas je problem nedavno upozorio čitatelj:

- Problem je nepregledni lijevi zavoj od boričke marine prema autobusnoj stanici kod uvale Dražanica (Zadrani bi rekli "kod Jugoplastike" jer je tu nekad bio pogon te firme). Tu je cesta s dvije prometne trake u jednom smjeru i stranci koji se nađu u raskrižju kod teniskih terena zaključe da je ta dvotračna cesta dvosmjerna! I krenu nam u susret! Znakovi postoje, ali jedan je na lijevoj strani koju prosječan vozač koji pogriješi na takvom mjestu - ne percipira, a drugi koji je s desna postavljen je dosta visoko i djelomično pod krošnjom – napisao je čitatelj koji je osobno svjedočio izbjegnutom sudaru u zadnji trenutak.

- Po tko zna koji put stranac dolijeće iz suprotnog smjera iz pravca teniskih terena, s oko 60 km/h! Jao tebi ako slučajno odabereš voziti lijevim od dva jednosmjerna traka. Mjesto je potpuno nepregledno jer je cijelom duljinom s unutarnje strane zavoja zid. Prije nešto više od mjesec dana zajedno s još dva zadarska vozača, sirenama, svjetlima i gestikulacijom zaustavili smo autobus(!) mađarskih tablica koji je krenuo u krivom smjeru na istom mjestu. Čudno je da vozač autobusa, sa svim svojim kvalifikacijama, načini takav promašaj. Štoviše, što je kraj njega sjedio drugi vozač. Nijedan od njih nije primijetio! Treba zaključiti da nešto nije u redu i da mora biti bolje – napisao je čitatelj koji se zapitao može li se tamo dodati veliki znak dlana s porukom "Pogrešan smjer", kao na autocestama ili neka dodatna svjetlosna signalizacija, bilo što - jer sve je jeftinije od ljudskog života.

- A tamo će netko, prije ili poslije izgubiti glavu ostane li ovako. I poruka zadarskim vozačima: držite se desne trake jer doletit će vam turist. Njegovih 60 km/h, vaših 60km/h u frontalnom sudaru daje 120 – naveo je zabrinuti čitatelj.

Otišli smo i sami u inspekciju Trpimirove obale i uvjerili se da prometna signalizacija postoji, ali je očigledno nedovoljna da bi spriječila pogrešna skretanja koja se i dalje događaju. Čak se i iz Ulice Marina Držića neoprezni vozači znaju uključivati na Trpimirovu obalu desno u kontrasmjer prema Restoranu Rafaelo i JK Uskok.

Na tom se mjestu znak slabo vidi zbog krošnje masline koja ga je zaklonila što bi mogao biti razlog pogrešnog skretanja.

Ali nije jasno zbog čega vozači „ne vide” dva znaka desno od Ulice Tina Ujevića kamo se često zapute riskirajući sudar u obližnjem zavoju! Da nije „kriv” gps pomoću kojega mnogi strani vozači „navigaju”? Nije valjda da navodi vozače na krivo skretanje, kao u poznatoj radijskoj reklami?

Zbog ovoga smo se problema obratili gradskoj upravi u čijoj se nadležnosti nalazi Trpimirova obala i obližnje ulice.

Čini se da tamo - znaju za ovaj problem?

- Iako je na lokaciji Trpimirove obale postavljena signalizacija u skladu sa Zakonom o sigurnosti prometa na cestama, još 12. kolovoza smo angažirali službe ophodnje ugovorenog izvođača održavanja nerazvrstanih cesta za provjerom te prometnice. Horizontalna signalizacija obnovljena je po planu 27. kolovoza. Šaljem vam i fotografije nadzora obavljenog i prije objave u medijima. Bez obzira na nalaz ophodnje, Odsjek za ceste i promet postavio je zadatak dodatnog naglašavanja kako horizontalne tako i vertikalne signalizacije na cijeloj dionici. Vjerujem da će implementacija dodatne prometne signalizacije pojačati sigurnost u prometu na tom dijelu ceste – odgovorio je dipl.ing.el. Robertino Dujela, pročelnik Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša.

Priznao je doduše kako je jedan znak zabrane prometa u međuvremenu zaklonila maslina, ali je taj problem proslijedio redarima na hitno rješavanje.

Branika kod Sfinge (ne)će biti?

Hoće li se na Trpimirovoj obali kod Sfinge, na poznatom „slijetalištu” automobila u more, konačno postaviti branik koji bi spriječio proklizavanja? - pitali smo pročelnika Dujelu.

- Kod Sfinge smo, s ciljem smirivanja prometa, postavili dodatnu svjetlosnu vertikalnu signalizaciju (treptač), uspornike i opremu za nadzor brzine kretanja vozila. Ogradom bi prvenstveno imali cilj zaštiti pješake u prometu. Njeno postavljanje uz prethodnu suglasnost konzervatora i Županijske lučke uprave podrazumijeva projekt u skladu s propisima, program kontrole i osiguranja kakvoće, projekt organizacije građenja, što je izuzetno financijski i organizacijski zahtjevno ukoliko bi to pokušali realizirati kroz program redovnog održavanja. Rekonstrukcija prometnice u cijelosti zasigurno predstavlja konačno rješenje.

24. studeni 2024 02:57