Zadarska županija, vjerovali ili ne, ima dvije specifičnosti kada je u pitanju pomorski promet. Prvo, u županiji plovi jedna od Jadrolinijinih najfrekventnijih linija na Jadranu, Zadar-Preko, i drugo, u županiji plovi i najkraća linija na Jadranu, ona koja spaja grad Biograd i otok Pašman, točnije mjesto Tkon, koji su međusobno udaljeni samo „milju i dva kabela”, i na kojoj smo se u utorak i mi zatekli.
Tek što smo s kapetanom Goranom Kneževićem prozborili dvije-tri poštene rečenice o njegovoj dugogodišnjoj pomorskoj karijeri, novi Jadrolinijin trajekt Otok Pašman već je pristajao u luku u Tkonu. Nakon trajekta Ugljan, koji je floti Jadrolinije priključen u kolovozu 2020. godine, ovo je drugi novonabavljeni trajekt namijenjen zadarskom plovnom području.
Jadrolinija je nacionalni brodar o čijoj plovidbi ovisi funkcioniranje svakodnevnog života na brojnim hrvatskim otocima. Na godišnjoj razini Jadrolinija prevozi više od 12 milijuna putnika te više od 3 milijuna vozila, a sve zahvaljujući svojoj floti od 55 brodova. Kako bi odgovorila na različite tehničke uvjete i potrebe koje donosi održavanje čak 34 lokalne linije od sjevera do juga Jadrana, Jadrolinija neprestano ulaže u svoju flotu. Jedno od posljednjih ulaganja je upravo novonabavljeni trajekt Otok Pašman, namijenjen liniji Biograd – Tkon.
Strateški cilj
- Najvažniji strateški cilj Jadrolinije je obnova flote, proces u koji se ulažu značajna sredstva posljednje četiri godine, ali nas je, nažalost, situacija s pandemijom koronavirusa malo usporila. Dosada smo uložili u pet brodova, katamaran Jelena te trajekti Ugljan, Faros, Lošinj i Otok Pašman. Nabavka trajekta Otok Pašman logičan je nastavak procesa obnove flote te se tim ulaganjem nastoji povećati kvaliteta usluge za putnike na liniji Biograd – Tkon kroz omogućavanje pouzdane veze s kopnom u svim vremenskim uvjetima, ali i stvaranje ugodnijeg putovanja na modernijem brodu. Trajekt „Otok Pašman“ se izuzetno dobro prilagodio ovoj liniji koja je kratka i gdje nemamo velike luke te je s brzinom i kapacitetom pun pogodak za ovu liniju, kazao nam je predsjednik uprave Jadrolinije David Sopta koji je zajedno s državnim tajnikom u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Josipom Bilaverom, ravnateljicom Agencije za obalni i linijski promet Paulom Vidović, te u društvu županijskog pročelnika Upravnog odjela za more i turizam, Krešimira Laštre, zaplovio na novonabavljenom trajektu.
- Bez ove linije stanovnici otoka Pašmana bi trebali ići prema Gaženici što je u potpunosti neprihvatljivo. Ova linija je vrlo atraktivna ne samo za turiste već i za mještane koji ne moraju koristiti automobile već neke poslove mogu obavljati i u Biogradu. Uvijek pratimo promet i često tijekom dana, a pogotovo na vrhuncu turističke sezone, reagiramo i dodajemo još linija što je od velikog značaja kako lokalnom stanovništvu tako i turistima, istaknuo je predsjednik uprave Sopta dodajući kako se trajekt Otok Pašman priključio floti prošlog tjedna.
Ovaj novi trajekt u floti Jadrolinije bivši je trajekt Rapske plovidbe naziva Sveti Kristofor te je izgrađen u brodogradilištu Viktor Lenac 2003. godine. Dugačak je 42 metra i širok 15,3 metra te kapaciteta 250 putnika i 35 vozila.
- Jadrolinija posljednjih nekoliko godina konstantno obnavlja svoju flotu, a kada govorimo o zadarskim i biogradskim linijama onda je ovo drugi brod koji smo dobili u nepunih godinu dana, a s tim smo iznimno zadovoljni i sretni, kazao nam je državni tajnik Bilaver dodajući kako se u Jadrolinijoj floti nalazi još brodova koje u budućnosti planiraju nabaviti.
- Ono što je vrlo važno jest da Vlada Republike Hrvatske zajedno s Jadrolinijom kreće u izgradnju brodova s hibridnim alternativnim pogonom koji će u svom sastavu imati velike električne baterije, ali i mogućnost dizel pogona. Cilj nam je da idemo korak po korak u razvoju punih autonomnih brodova što će rezultirati očuvanjem okoliša smanjenom emisijom ugljikovog dioksida. Vlada RH podržava obnovu Jadrolinije flote i njezinu konkurentnost u budućnosti i u tom cilju ćemo dati potporu planovima i razvoju Jadrolinije kao što smo to i dosada radili. Sada imamo i olakotnu okolnost jer su nam na raspolaganju i fondovi Europske unije, tako da se u tom kontekstu planira ubrzana obnova flote putem kupnje i izgradnje manjih brodova katamarana, ali i polivalentnih trajekata koji će sigurno doprinijeti kvaliteti rada Jadrolinije, istaknuo je Bilaver dodajući kako će takve aktivnosti zasigurno rezultirati i kvaliteti života otočana, ali i zadovoljstvu svih turista koji dolaze na jadransku obalu.
Priključivanjem trajekta Otok Pašman na liniji Biograd – Tkon zamjenjuje se trajekt Prizna, koji je brojne putnike služio dugi niz godina. Promjena broda na ovoj liniji zasigurno će utjecati na posadu, budući da Otok Pašman pruža kvalitetniji smještaj koji boravak i život na brodu čini lagodnijim.
Najdraža linija
A kako je to ploviti na najkraćoj liniji na Jadranu, otkriva nam kapetan Knežević s početka naše priče koji nas je s osmjehom dočekao na novonabavljenom trajektu „Otok Pašman“.
- Prometno! - odgovara u šali barba Knežević, ali znate kako kažu, u svakoj šali ima barem pola istine.
- A vidite koliko brodica, jedrilica i raznih plovila sad ima u kanalu, pokazuje rukom kapetan pa dodaje:
- Ali najgore je petkom kad je „smjena“ jedrilica, onda ne znaju gdje plove, zaborave na sva pravila. Trebali bi se naučiti bolje ponašati na moru, upozorava kapetan kojemu plovidba u tako frekventnom kanalu nije nikakav problem jer je na moru već dugih trideset godina.
Priča kako je plovio na raznim linijama u Jadranu, ali i kako mu je ova nekako najdraža. Je li to zbog blizine doma, jer naš kapetan dolazi iz Poljica briga pokraj Nina, ili nečeg drugog, ni sam nije siguran. Samo zna da mu je nekako prirasla srcu.
- Za ploviti ovakvim kanalom treba biti spretan i oprezan, iskren je kapetan dodajući kako se u turističkoj sezoni i radu s turistima posada svega nagleda i nasluša. Govori nam kako se u ljetnim mjesecima rade punom parom i kako se većina ljudi zna ponašati i uvijek slušaju upute posade, ali i kako ima onih koji su, što se kaže, malo na svoju ruku. No, spretna posada i njih vrlo brzo urazumi pa ne bude nikakvih velikih problema.
Početkom ljetne sezone u Jadroliniji ima razloga za optimizam. U usporedbi s proteklom godinom, 2021. je donijela rast promet i prve pokazatelje postepenog povratka novom normalnom.
Kako bi se putnici na brodovima Jadrolinije osjećali sigurno, poduzete su sve potrebe epidemiološke mjere, a briga o sigurnosti putnika Jadrolinije prepoznata jer su dobili i nacionalnu oznaku „Stay Safe in Croatia“. Riječ je o projektu kojim se poručuje da je Hrvatska sigurna destinacija za putovanje te da se u turizmu i povezanim djelatnostima primjenjuju sigurnosni i zdravstveni protokoli, u skladu s Hrvatskim zavodom za javno zdravstvo.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....