StoryEditorOCM
4 kantunaŠTO KAŽU BROJKE

Direktor HTZ-a komentirao "srpanjsku rupu" na koju se žale brojni turistički djelatnici u županiji: "Treba zbrajati rezultate kroz cijelu godinu!"

Piše Iva Ivanac
17. srpnja 2023. - 14:16

Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić u ponedjeljak je boravio u Zadru povodom koordinacijskog sastanka kojeg HTZ organizira u suradnji s Turističkom zajednicom Zadarske županije.

U sklopu sastanka direktor HTZ-a predstavio je novi Strateški marketinški i operativni plan hrvatskog turizma za razdoblje od 2023. do 2027. godine, a govorio je i o dosadašnjem tijeku turističke godine s naglaskom na ostvarene rezultate turističkog prometa te o planiranim promotivnim aktivnostima na emitivnim tržištima do kraja godine. 

- Nakon 15ak dana srpnja možemo biti itekako zadovoljni s dosadašnjim tijekom turističke godine. Ostvarili smo preko devet milijuna dolazaka, preko 41 milijun noćenja što je 12 posto više u dolascima i šest posto više u noćenjima u odnosu na prošlu godinu. Negdje smo na na plus jedan do dva posto u noćenjima u odnosu na 2019. godinu koja je bila rekordna i polako smo zakoračili prema glavnoj špici turističke sezone. Ovaj vikend je bio iznimno intenzivan, još zbrajamo rezultate od dolazak i noćenja, a što se tiče srpnja, on je dosada na razini prošlogodišnjih rezultata. Preko 2,3 milijuna dolazaka i preko 13 milijuna noćenja i očekujem da ćemo tako nastaviti, istaknuo je direktor Staničić komentirajući i "srpanjsku rupu" odnosno nedostatak turista na koji se brojni u turističkom sektoru žale. 

- Imamo uobičajenu sliku, najposjećenije turističke regije su Istra i Kvarner, Splitsko-dalmatinska i Zadarska župnija, a dinamika turstičkog prometa je očekivana u odnosu na prošlu godinu. Ima destinacija koje su imale nešto manju posjećenost, ali sad smo tek iza polovice turističke godine, ispred nas ima još vremena, imao dobre najave za ostatak turističke sezone i za podsezonu te vjerujem da ćemo na kraju ostvariti odlične rezultate, istaknuo je Staničić dodajući kako više faktora utječe na smanjenje gužvi u turističkim destinacijama. 

- Prema službenim podacima utvrdili smo 59 tisuća kreveta više u odnosu na prošlu godinu što nije mala stvar. Drugo, imali smo oscilacije u dosadašnjem tijeku turističke godine zbog rasporeda blagdana koji onda utječe na dinamiku turističkog prometa s ključnih tržišta kao što su Njemačka, Austrija, Slovenija, Italija... I postoje još uvijek izazovi koji su vezani uz avio promet pa imamo nešto manje gostiju iz skandinavskih zemalja, s druge strane imamo snažan porast s britanskog tržišta. Zato uvijek treba promatrati duže razdoblje, odnosno cijelu godinu, zaključio je direktor HTZ-a.  

Zadovoljstvo tijekom sezone potvrdila je i Mihaela Kadija, direktorica TZ Zadarske županije, koja je naglasila kako je na razini županije u dosadašnjem dijelu godine ostvareno oko 860 tisuća dolazaka i 5,3 milijuna noćenja što u odnosu na lani predstavlja rast od 8 posto u dolascima i 4 posto u noćenjima.

- Drago mi je što smo se tijekom koordinacije posebno osvrnuli na teme daljnjeg razvoja hrvatskog turizma. U tom smislu svi zajedno imamo zajedničke ciljeve, a Zadarska će županija, zajedno sa svim turističkim zajednicama, dati snažan doprinos u uspostavi i implementaciji novih razvojnih i održivih načela. Da je tome tako potvrđuje i već napravljena analiza na razini županije koja nam donosi uvid u stanje, odnosno ocjenu stanja održivosti turizma Zadarske županije, naglasila je Kadija.

Na sastanku se također razgovaralo o promotivnim aktivnostima do kraja tekuće godine, posebno na tržištu Njemačke, ali i dalekim tržištima poput SAD-a, o nautičkom turizmu i promociji nautike, ali i o brojnim aktualnim turističkim izazovima poput porasta cijena turističkih usluga u pojedinim destinacijama, neprijavljivanja gostiju i dr.

 

22. studeni 2024 06:27